Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Geef Ik Te Veel Eten?

 
Profiel   

Hoi!
Ik Rij 2/3 Keer Per Week(45 Uur Per Keer). En Wandel 2 Keer Per Week(30 Minuten Per Keer). En Longeer Ook 2 Keer Per Week(Ook Ongeveer 30 Minuten). En Ik Geef Dan, Ochtend: Halve Schep Bix, En 1 Plak Hooi!
In De Avond, 1 Halve Schep Bix, En 1 Plak Hooi, En Als Ik Elke Dag De Stal Uitmest! (Na,ja Drollen Deruit Staat Ze 30 Minuten Te Grazen),(En Soms Tussendoor Wat Lekkers Zoals Appel! Ik Wou Weten Of Ik Goed Zit Met Voeren! Omdat Me Eene Vriendin Zegt, Dat Ik Te Veel Geef, En De Andere Zegt Dat Ik te Weinig Geeft, Daarom De Vraag Aan Jullie!!
Alvast Bedankt! Groetjes Tanja!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:31 



 
Profiel   

Als je paard te mager wordt geef je te weinig, word of is ie te dik geef je teveel.

En hoofdletters graag alleen aan het begin van de zin..

Ik weet niet wat voor pony je hebt, 2 plakjes hooi vind ik zelf erg weinig. Mijn C/D pony krijgt 3-4 plakken op een dag. Maar die doet ook wel wat meer.

Iets meer uitleg over je pony zou dus wel handig zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:33 



 
Profiel   

Geef je 2 plakken hooi op een dag begrijp ik dat goed? Vind ik vrij weinig maar weet dan ook niet hoe groot die plakken zijn (kleine of grote baal) en hoe groot/fors je paard/pony is. De biks is dat onderhoudsbrok? Hoe ziet je paard eruit? Is hij levendig? Staat hij op stro?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:34 



 

Wat voor ras heb je? En ik vind eerder dat je te weinig geeft (als je een warmbloed hebt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:35 



 
Profiel   

45 uur per keer rijden is ook wel erg veel

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:37 



 
Profiel   

Het hangt natuurlijk wel een beetje van je soort paard/pony af. Een shet heeft natuurlijk minder eten nodig dan een kwpn'er of zoiets.

Daarnaast train je je paard/pony niet zo heel zwaar, dus je zou iets kunnen minderen. Misschien naar een kwart schep 's ochtens en halfje 's avonds. Maar je hoeft niet persé te minderen, je geeft niet te veel ofzo.

Offtopic: ik moet niks zeggen, ik voer mijn pony 's ochtends en 's avonds 1 schep biks en daar rij ik niet eens op, die gaat alleen iedere dag naar buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:37 



 
Profiel   

Off-topic...

Is Het Nou Niet Moeilijk Om Elk Woord Met Een Hoofdletter Te Beginnen?
Ik Heb Over Dit Stukje 3 Minuten Gedaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:38 



 
Profiel   

Steef_Star schreef
45 uur per keer rijden is ook wel erg veel


Haha, dat dacht ik ook al 45 uur dat is bijna 2 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:38 



 
Profiel   

Hoi, Het is een b/c Welshje ze is 1 meter 30! Maar ze eet ook 30 minuten per dag gras, en elke dag wel appels/wortels En ze staat vaak op zaagsel

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:39 



 

45 uur per week vindt ik een pittige training
en ik snap ook die msntaal niet, bij mij duurt het alleen maar langer
Dus zou je willen uitleggen waarom je msn taal gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:39 



 

Sorry maar ik vindt het niet veel, ons paint veulen krijgt meestal 1,5 schep biks per dag en veel hoo, en ze is niet te dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:41 



 
Profiel   

ik heb een D pony en die krijgt 3/4 bix. savonds 1 hele bix. Komt omdat die dan heeft getraint. heeft die goed gewerkt en ook lang krijg die ook klein beetje haver voor de rest zit die aan 4/5 plakken hooi op een dag.
heb ook nog een Fell pony dat is een C die krijg smorgens en savonds halve bix en zit op zo 4 plakken per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:41 



 
Profiel   

Msn taal? sorry daarvoor, maar ik zelf vind dat makkelijker lezen, jullie dus niet!! (ik heb al comentaar gehad, dus liever niet meer,

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:42 



 
Profiel   

Dat is aardig wat beter leesbaar

Ik denk niet dat je te veel geeft. Even afwachten dus eigenlijk. Als je pony magerder word, of lusteloos, dof uit dr ogen kijkt, dan moet je meer gaan voeren. Zolang ie levendig en gezond is is het goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:42 



 
Profiel   

Als ze op zaagsel staat zou je wat vaker hooi kunnen geven tegen verveling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:45 



 
Profiel   

vaak op zaagsel? wisselen jullie dan

ik denk dat je wel goed zit, alleen zou ik meer hooi geven. Dat is goed voor het verteringsstelsel en dan heeft ze tenminste ook wat te doen, ze eet toch alleen maar wat ze op kan en verder niet

en idd, zolang ze nog levendig/fit is, zit je wel goed denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:46 



 
Profiel   

Hoi, Het is een b/c Welshje ze is 1 meter 30! Maar ze eet ook 30 minuten per dag gras, en elke dag wel appels/wortels En ze staat vaak op zaagsel

Sorry hier las ik over heen..
dit vind ik wel erg weinig. Want 30 min in gras grazen is natuurlijk niet veel. Eigenlijk hoord een paard de hele tijd door te kunnen eten, keer gelezen. Maar dat gaat natuurlijk niet altijd, maar wil je zeggen dat je paard voor de rest de hele dag op stal staat ?
dan hoop ik voor je pony dat het een lekkere ruime stal is.
Maar als die wel zo veel op Stal staat vind ik het helemaal weinig geef hem dan 11 uuir en tegen 3 uur ook een plak hooi. dan zit je mooi verdeeld over de dag en geef je 4 plakken hooi, en intotaal 1 biks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:46 



 

Plaats eens een goede foto van hoe 'ie er uit ziet? Dat zegt meer dan het voer- en bewegingsschema. 45 Minuten rijden bij de 1 is vaak heel wat anders dan 45 minuten bij de ander.

Hoeveel weegt een plak hooi bij jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:48 



 
Profiel   

ho0ii ze staat op een stal 3x3 met een liksteen en een speelbal,(sorry maar hoeveel die hooi weegt weet ik niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:50 



 
Profiel   

Kun je een foto van de pony plaatsen..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:53 



 

P0nyl0ver, zonder wat meer info of een goede foto kunnen wij ook alleen maar gokken. Heb je niks aan.
Wat vind je zelf? Is 'ie te dik, te mager, te fel, te sloom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:54 



 
Profiel   

hoi, ik ben hier nog niet echt populair, dus weet niet echt hoe je er een foto opzet

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:55 



 
Profiel   

Uuuuh,ik heb veel moeite gehad met je beginpost te kunnen lezen

Maar wat ik erop uit maak is dat je:(kort samengevat)

2x pweek 45min traint(wat voor training?licht?matig?zwaar?)
2x longeert(weer hetzelfde,wat voor training?)
2x stapritjes maakt?

Krijgt ze : 2plakken hooi pd
1schep biks
30min grazen per dag?


Dan heb ik nog dus bovenstaande antwoorden nodig op mijn vraag én
is ze mager of dik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:56 



 
Profiel   

hoi, der ribben zie je niet, maar ze is ook niet ver over der ribben heen! Ze is niet te snel en ook niet sloom, ze lijkt dus wel normaal, maar ik dacht ik vraag even aan julie,, omdat me vriendinnen allebei wat anders zeiden, maar ik doe het niet voor mezelf, maar voor me pony, want het zou niet leuk zijn als ze meer eten mag/moet hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 16:57 



 

Als je de ribben niet ziet, maar wel kunt voelen als je er met je (platte) handen stevig overheen gaat, er hangt geen hangbuik onder en er zijn geen uitstekende botten (bij de heupen en schouders) en het gedrag is zoals gewenst, dan laat ze maar lekker kletsen hoor. Dan heb jij het prima voor elkaar.

Als tip zou ik je nog wel willen meegeven dat een paard beter meerdere voerbeurten op een dag kan krijgen (gelijkmatiger verspreid) en eerst ruwvoer, en dan een half uurtje daarna de brokjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-06 17:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen