Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 14:52

Ik vroeg me af of Pavo Muscle Build nou echt helpt en bij medische problemen dus ook handig zou kunnen zijn of dat het puur een duur bakje onzin is. Ze zeggen namelijk dat het 4-6 weken minstens gebruikt moet worden en dat het in combinatie met intensieve training helpt om sneller de spieren op te bouwen.
Maar nou stel ik me zo voor dat een paard met matige bepiering die 4-6 weken intensief getraind wordt uiteraard meer bespiering zal hebben daarna, ook zonder een supplement, dus zou het nou echt zoveel uitmaken dat je in die tijd dat supplement bijvoerd? Of zouden ze je gewoon willen laten denken dat die bespiering dan van dat supplement gekomen is terwijl het eigenlijk gewoon door de training gekomen is?

Ik zit namelijk met een paard dat chronisch geirriteerde spierbandjes over zijn ruggengraat heeft (begin alsjeblieft niet over training e.d. want hij krijgt precies de training die hij nodig heeft volgens de artsen en hij heeft dit opgelopen in het verleden toen ik hem nog niet reed) nu is hij behandeld met de mesotherapie en het is zaak dat hij nu zo snel mogelijk meer bespiering in de bovenlijn op gaat bouwen nu die behandeling nog werkt (nu heeft hij minder pijn, waardoor hij zijn rug dus weer kan gebruiken en daarom kan hij op dit moment dus bespiering op gaan bouwen) zodat hij straks sterk genoeg is geworden op het moment dat de behandeling geen effect meer heeft en daardoor weer gewoon normaal met een ruiter op zijn rug zou kunnen rijden. Mocht Pavo Musclebuild dus niet alleen een geldtrekkerij is maar ook echt toegevoegde waarde heeft dan zou dit misschien een extra duwtje zijn (Let op: ik zeg extra, de training is natuurlijk het belangrijkste) om hem zo snel mogelijk weer sterk in de bovenlijn te krijgen. Als hij tegen de tijd dat de behandeling geen effect meer heeft nog steeds niet genoeg bespiering heeft in die bovenlijn dan is die bespiering er ook niet meer bij te trainen omdat het dan te veel pijn doet voor hem om die rug goed te gebruiken en dat belemmerd de spierontwikkeling dus.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen, maar nogmaals, de training is helemaal in orde dus daar hoef ik geen advies over en ik zie dat supplement alleen als een extraatje en niet als enige middel om de bespiering eraan te krijgen. Maar ik wil dus weten of het echt toegevoegde waarde heeft of dat ik het net zo goed niet bij kan voeren, ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft!

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:32

ik heb het wel gevoerd, naast een goede training van een crosspaard. ik kan je niet echt zeggen dat ik zo veel verschil zag met een ander paard wat dezelfde training kreeg. beide kwpners en best wel identiek gebouwd. mijn vriendin is er verzot op (om te voeren dan) ik ben meer van goede training en goed voer, met af en toe wat vitamine e en selenium.

Chely

Berichten: 982
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: born

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:44

wij voeren het aan de epony, hij maakt heel moeilijk spieren aan, vooral achter.
Nu we deze brok voeren heeft hij duidelijk meer lijf gekregen, alleen de plekken met goede bespiering gaan het snelst vooruit, en waar het net van belang is dat de spier vooruitgaat gaat het het langzaamst.

We voeren het ong. 1 maand nu.

Anike

Berichten: 1936
Geregistreerd: 07-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:25

ik heb het ook gevoerd.. Ik merkte wel verschil.. maar in de tijd dat ik het gaf had mijn merrie niet meer de glanzende vacht die ze normaal heeft..

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 14:25

Ik geloof niet zo in al die poedertjes. Ik had van Pavo de nerv control... nou ze is er geen steek rustiger of makker of wat dan ook van geworden.

luvU
Berichten: 188
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:15

ik heb mijn paard van de vee arts myotop equiplast moeten geven nadat hij hersteld is van een langdurige blessure.
dit heeft in principe dezelfde werking als de pavo muscle build, en ik heb echt duidelijk verbetering gezien. mooie spier opbouw, super glanzende vacht en het paard voelde zich duidelijk een stuk beter.
soepel door het lijf e.d.
misschien is dit ook een goed alternatief.
ik heb dus echt hele goede ervaringen met zo'n supplement

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:04

regine schreef:
Ik geloof niet zo in al die poedertjes. Ik had van Pavo de nerv control... nou ze is er geen steek rustiger of makker of wat dan ook van geworden.


Dat één 'poedertje' niet werkt zegt niet meteen dat het allemaal onzin is. Misschien had jou paard andere redenen waarvoor hij/zij zo druk is of heeft ie gewoon veel temperament; een hete Arabier wordt ook niet spontaan rustiger daardoor. Stress kan een oorzaak zijn door magnesiumtekort, zit ook in bananen die bekend staan als 'anti-stresssnoep' .

Anyway, in MuscleBiuld zitten wel van alles van voor de spieren (vitamine E, magnesium voor de spiercoordinatie, selenium etc.) die erom bekend staan Ik denk dat het in dat geval een goed extraatje
is als ie al last heeft van z'n spieren en je gaat trainen.
Ik denk dat het een questie is van proberen en ik zie in dit topic
dat een hoop mensen al goede ervaringen hebben!
Ik sluit me erbij aan dat het behoorlijk prijzig is, 36 euro toch?
In ieder geval succes!

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:24

Heb het net gekocht en begin er dus nu mee. Mijn paardje heeft 6 maanden bijna niks gedaan nadat hij erg mager was. Heeft een heel klein kont en een kippeborstje omdat hij echt spieren mist.. Ga hem vanaf nu ook intensiever rijden. Ben benieuwd! zal dit topic in de gaten houden en jullie op de hoogte houden

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:06

Ik zou eerder denken aan een anabolen injectie.
Goed je mag dan wel geen wedstrijden rijden, maar het resultaat is blijvend, mits je hem in training houd. Resultaat binnen 4 weken en ik zou het dus alleen gebruiken als ze het echt nodig hebben.
Is niet zo gek duur. Overleg dit eens met je DA.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:10

Mijn vriendin voert het haar paard en ze is er heel erg tevreden mee Volgens mij zal je het snel genoeg merken of het werkt, niet?
@ regina: bij Memuska deed die het anders prima!

Anoniem

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:23

Ik heb myotop eqiuplast gevoerd en ik zag wel effect, maar het is duur spul en als je stopt met voeren verliest hij ook weer body leek het wel.

Maar mijn paard heeft ook een anabole injectie gehad en daar groeit hij idd van ook als je weinig traint, maar die is weer vrij snel uitgewerkt, ongeveer een maand. Maar wel heel handig om snel spieren te fokken om je paard in training te krijgen en hij spieren mist waardoor het moeilijk voor hem is om te starten. Als je volop traint is zijn rug voldoende gespierd waarmee het uitwerken van die anabolen niet erg is, maar je zult wel verschil zien.

Mijn paard had de 2e dag al een rondere kont en echt hij zag er super uit, maar na de 2e week werd het al minder, na de 4e week zag je dat rambo weg was , maar had wel zijn eigen normale vorm van spieren en geen aanvangproblemen met spieren kweken wat weer spierpijn e.d. veroorzaakt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:29

Myotop Equiplast is erg duur

En weet je al of je Muscle Build gaat proberen, Desire?

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:22

Ik zal eens even met de dierenarts overleggen over dat Myotop Equiplast, ik ken het namelijk helemaal niet! Aan de ervaringen te lezen ga ik het in ieder geval proberen. Anabolen ben ik eerlijk gezegt niet zo weg van. een van onze paarden hebben ze eens anabolen gegeven (zonder dat wij dit wisten) en daar is hij knettergek van geworden destijds en omdat hij toen door kreeg dat hij een zekere "machtspositie" kreeg met zulk gevaarlijk gedrag is hij dit gedrag nooit meer echt kwijt geraakt. Aangezien het nu om mijn Houston gaat die vroeger echt levensgevaarlijk was durf ik anabolen niet echt aan. Zijn karakter is eindelijk fijn om mee te werken en dat wou ik zo houden haha!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:33

Ik heb ook Equitop Myopast gegeven en bij mijn paard scheelde het ook heel veel, hielp echt.
Mijn paard heeft een beetje hetzelfde probleem als die van jou. Hij wordt binnenkort ook behandeld met mesotherapie en ik ga daarna zeker weer myoplast geven.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:42


kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:43

Desire schreef:
Ik zal eens even met de dierenarts overleggen over dat Myotop Equiplast, ik ken het namelijk helemaal niet! Aan de ervaringen te lezen ga ik het in ieder geval proberen. Anabolen ben ik eerlijk gezegt niet zo weg van. een van onze paarden hebben ze eens anabolen gegeven (zonder dat wij dit wisten) en daar is hij knettergek van geworden destijds en omdat hij toen door kreeg dat hij een zekere "machtspositie" kreeg met zulk gevaarlijk gedrag is hij dit gedrag nooit meer echt kwijt geraakt. Aangezien het nu om mijn Houston gaat die vroeger echt levensgevaarlijk was durf ik anabolen niet echt aan. Zijn karakter is eindelijk fijn om mee te werken en dat wou ik zo houden haha!


Ze kunnen idd veel hengstengedrag gaan vertonenvan anabolen, maar het hoeft niet.
In jou geval zou ik ook kiezen voor myopast. Zeker met die voorgeschiedenis.

Anoniem

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:24

Nee, dan zou ik het idd niet gaan doen, mijn paard werd ook mannetje, maar wel leuk en niet gevaarlijk.

Doe maar equitop myoplast, is geloof ik soort zeewier dat ongeveer 20 aminozuren bevat dat weer een basis voor de vorming van spierweefsel is. Kun je ook bij paardendrogist of betere ruiterhuis kopen.

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:59

is de myoplast dan beter dan de muscle build?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:44

Met de Pavo MB heb ik geen ervaring, wel andere supplementen van ze gevoerd. Myoplast hielp niet bij mijn paard maar weet niet of dat destijds aan de training lag of aan het feit dat ze mager is en was. Hoor van andere wel goede ervaringen met Myoplast.

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 09:59

russel schreef:
Nee, dan zou ik het idd niet gaan doen, mijn paard werd ook mannetje, maar wel leuk en niet gevaarlijk.

Doe maar equitop myoplast, is geloof ik soort zeewier dat ongeveer 20 aminozuren bevat dat weer een basis voor de vorming van spierweefsel is. Kun je ook bij paardendrogist of betere ruiterhuis kopen.


Ik ga dit inderdaad toch maar proberen, mijn gevoel zegt dat ik beter dit kan proberen dan de musclebuild, waarom weet ik eigenlijk niet haha.
Ik volg gewoon je onderschrift russel!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:04

Bij mij is destijds de Myoplast door de da voorgeschreven voor mijn gevoel moet het dan wel goed zitten. Het is wel prijzig idd, de paardendrogist heeft het ook.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:38

Als je paard (te) weinig spieren heeft en je wilt gaan opbouwen moet je ook zorgen dat je de eiwitgift in het voer aanpast. Heel veel mensen kopen voer met zo min mogelijk eiwit, maar paarden hebben dat wel nodig voor spieropbouw....

Of dat Pavospul werkt weet ik niet (geen ervaring mee), maar er zitten wel voedingsstoffen in die het paard best kan gebruiken voor de spieren.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:35

soms vraag ik me dat ook wel eens af, zou een supplement werken?

Met de juist toegepaste training (- opbouw) lijkt mij dat wel. Dan kijk ik eerst op humaan gebied. Mijn zoon doet aan fitness en neemt ook een supplement voor de spieren. Hij zou anders de training niet eens vol kunnen houden, als hij dat supplement niet zou nemen.

Kijk ook maar eens naar extreme sporten, zoals wielrenners die aan de tour de france meedoen. Ze nemen constant iets de eten of drinken.

Dus ja, goed trainen maar dan ook de juiste supplement nemen voor de spieren voor de opbouw. Ook is het belangrijk de nodige rust in de training te nemen om de spieren te laten herstellen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:28

Ik sluit me bij Suzan aan !
Maar je moet zo'n supplement als MuscleBuild niet gaan voeren als je lichtjes traint lijkt mij, anders worden de stoffen omgezet en word je paard sneller dik? Is bij mensen en al die potten spierpoeders wel zo

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:31

bij mijn paardje is het zo dat hij veel te mager was en nu goed is bijgekomen en wat extra's wil hebben om de spieren op te bouwen nu ik rijd. Dus een extra hulpmiddeltje, zodat hij niet weer gaat invallen ofzo. Verder krijgt hij granenmix en dat zet minder spieren aan dan bijvoorbeeld sportbrok.. denk ik