rescue van bach

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lunaatje
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-01-06

rescue van bach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 15:02

Hoi,

Weet iemand de dosering van rescue remedy ban bach voor een volwassen paard? (1m57 schoft)

Onze merrie is heel zenuwachtig, ze is pas naar hier gekomen van de stal waar ze er voor stond ..

nu had ze pech dat het zo onweerachtig is enz .; dus nieuwe omgeving, veel wind, het lint van de afspanning flapperde fel en daar was ze bang van .. was niet gewend alleen te staan
Ze brak constant uit.

Komt nog bij dat na 5 dagen ook de opvangruin hier aan kwam .. dus moet ze ook al wennen aan een nieuwkomer ..

Ik heb de rescue van bach hier staan en wil het proberen of het helpt .. veel mensen raden het aan .. ze moet niet verdood natuurlijk, gewoon wat minder gestressd

Iemand een idee over de dosering? dat is een druppeltellertje

groetjes

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:22

Voor zover ik weet meestal hetzelfde als bij mensen (dat staat op de verpakking). Het is in ieder geval heel belangrijk dat je het niet puur geeft. Dus bijv. 4 druppels oplossen in 30 ml. bronwater en daar dan minimaal 2 x per dag 6 druppels van geven op een stukje wit brood (dit advies kreeg ik bij bach remedy voor een paard).

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:12

Wij adviseren meestal de dosering voor kinderen tot 12 jaar, maar even terzijde ik heb het idee dat er mogelijk andere bush of bach flower remedies logischer zijn. En gewoon de druppels op een sneetje brood/ appel ed

Ook hebben wij een andere mogelijkheid om deze bach en bush flowers toe te dienen. Voor meer info neem gerust contact met ons op.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:56

Ik geef zo'n 4 a 5 druppels van mijn remedie over het voer

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:39

Optimaal is 4x per dag 6 druppels. Pure druppels toedienen heeft geen toegevoegde waarde, je moet ze verdunnen met bronwater zonder prik en in een steriel pipetflesje doen. 1 dr. pure BB op 10 ml water.
Dus flesje van 40 ml, 4 dr pure BB en de rest bronwater.
Niet meer aan het pipetje komen. Gebeurt dat wel, opnieuw steriel maken door uitkoken. Dan wel het glazen staafje uit het dopje halen.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:47

Maar Rescue Remedi mag je toch wel puur gebruiken? Anders ben ik erg fout bezig voor mezelf en voor m'n paard
Want dat is bedoeld voor noodgevallen en op dat moment heb je meestal geen bronwater en ander flesje bij de hand. En ook niet de tijd om te verdunnen of om het 4 keer per dag te nemen.....

Volgens mij geld dat bovenstaande alleen voor de Bach remedie's en niet voor de Rescue Remedi.

lunaatje
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 23:17

oke ..

Nou heb ik al vanalles en weet ik nog niet wat ik juist moet doen

Vonnie, Ik gebruik het (rescue remedy) ook zelf sinds kort en moet het in een half liter flesje water doen .. 12 druppels op een halve liter en dan dat halve litertje gedurende de dag opdrinken.

Ik vroeg me al af of het echt water moet zijn?? ik doe het namelijk in vruchtensap??? mag dat niet ?

Bij plotse angstaanvallen of hyperventillatie is het gewoon 4 druppels puur in de mond .. daarom heet het nou rescue ..

Zo is het mij ook uitgelegd ..

Omdat ik het toch voor mezelf in huis heb wou ik eens zien of laika er baat bij heeft om wat minder nerveus te zijn in al haar nieuwe toestanden ..

Vandaar de vraag naar de dosering .. ik wil haar ook geen overdosis geven of zo

Als het voor de mens in bepaalde situaties puur mag, lijkt het me logisch dat het ook wel bij het paard bvb bij het voer mag??

Ik zal het maandag eens vragen aan de persoon die me de rescue heeft voor geschreven (mijn vroedvrouw waar ik zwangerschaplessen volg namelijk)

groetjes

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:21

Maar is het dan niet slimmer om voor je paard een tinctuur te laten samenstellen? Daar zijn mensen voor die dat doen voor paarden.
Want rescue is in mijn ogen echt iets voor op dàt moment (bij bijvoorbeeld paniek of trauma) en niet iets voor op langere termijn. Maar dat is eigelijk mijn idee daarvan.

Micha
Berichten: 411
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:51

als je toch gaat vragen informeer dan gelijk naar andere mogelijkheden in de bach en bush remedies, ik heb ook een beetje het idee dat je het niet helemaal goed toepast en dat er meer geschiktere flowers voor zijn. (zelfs combinaties hiervan)

lunaatje
Berichten: 13
Geregistreerd: 11-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 00:02

Hoi,

Hoe ik het toepas is gewoon hoe het mij gezegd is dat ik het moet toepassen .. dus als dat niet helemaal goed is ..

groetjes

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 00:55


Tatort
Berichten: 1337
Geregistreerd: 28-09-05

Re: rescue van bach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:14

Ik gaf mijn paard 10 druppels puur op een boterham (is ons aangeraden)
Maar aangezien jou paard kleiner is, denk ik dat 8 druppels wel voldoende zijn.
Ze kunnen gewoon onverdund op een boterham.
Mijn paard werd er zoveel relaxter van, hij was altijd super lief, toen verhuisde we van stal en toen kreeg hij opeens angstaanvallen en woedeaanvallen, maar toen we hem Rescue Remedie gaven werd hij in ene veel soepeler, en kreeg geen angst/woedeaanvallen meer. Inmiddels is het niet meer nodig en heeft hij zijn lieve karakter terug.

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: rescue van bach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:20

Ik geef het ook op een boterham, 8 druppels, gaat prima.....
Ik ben nu overgegaan op Nerv Control van Pavo, schepje over het voer en na een week of wat reageert hij wat controleerbaarder, ik doe het puur vd winter, om het schrikkerige/hete er af te halen, en het werkt........