Primeval; werkzaam of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brenniej

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-08-05

Primeval; werkzaam of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 20:51

Ik zal eerst het hele verhaal even uitleggen.
Mijn pony is 7 a 8 weken kreupel geweest aan zijn rechterachterbeen. Ik ben gisteren naar de kliniek geweest. Daar moest ik eerst even heen en weer draven op het steen. Daarna moest ik eerst op het zachte, en daarna op het harde longeren. Toen werd er een buigproef gedaan op het kreupele been , aan de onder- en bovenkant. De VA vroeg of ik mijn rijspullen bij mij had. Ik had toevallig mijn zadel en hoofdstel in de trailer gegooid. Dus ik zei ja, zegt hij; 'nou kijken of we dan wel wat zien'. Dus ik kijk m'n moeder aan..maargoed ik opzadelen en op naar de binnenbak. Daar eerst even gestapt, daarna aangedraafd. Ik voelde helemaal niets. Het voelde gewoon goed. Nou even doorgereden en nog wat instructies van de VA gekregen. Ook nog gegalopeerd, voelde ook goed. Toen was ik klaar en liep richting de VA. VA vond hem helemaal goed lopen! Maar hij zei dat hij voor erg kort loopt, en daarom achter ook niet ruim kan lopen. Dat kan wel kloppen, hij is namelijk aan zn voorbeen afgekeurd, foto nr. 3 aan sesambeen. Hij raadde mij een voedingssuppelement aan wat zou zorgen dat hij misschien wat soepeler/makkelijker gaat bewegen. Ik dacht al beteen aan Primeval. En iid hij zei Primeval. Dat is goed voor de gewrichten. Dat zou de gewrichten wat meer 'smeren' en dan kon hij ook makkelijker gaan lopen. Nou ik heb zo'n pot Primeval van 2kg meegenomen. En ik vraag me af hebben jullie ervaring met Primeval, of kennen jullie goede resultaten.
Alvast bedankt!

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:34

Ik gebruik geen Primeval maar wel Glucosamine en ben er zeer tevreden over.
Ik hoop dat je pony snel opknapt.

Anoniem

Re: Primeval; werkzaam of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:47

Bij paarden heb ik geen ervaring maar bij onze oude bouvier werkte het perfect.
We hebben hem nog een jaar of 2 aaridg moboel weten te houden met Primeval

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:24

Buren gebruiken Primeval voor hun paard met artrose die al zo'n 11 jaar stil staat, zijn er tevreden over!

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Primeval; werkzaam of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:06

ik heb alleen ervaring met primeval bij onze hond. liep zeer slecht door HD en artrose maar nu hobbelt hij nog aardig rond.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:52

Ik heb zelf stage gelopen bij Primeval en ik heb inderdaad veel positieve verhalen gehoord. Ik zou zeggen probeer het gewoon. Meestal merk je snel genoeg of het aanslaat of niet.

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:12

ik gebruik voor mijn paard die ocd heeft gehad en vooral in de winter wat stijvere spieren en gewrichten heeft van soulmate nutrition de 2 G werkt echt super ben ook er te vreden over de mensen achter het product .
Ze beantwoorden echt netjes je vragen enzo

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:21

Voor Memuska was het niets, net als die glucosamine. Ik voer nu Artico en daar doet ze het goed op! Kwestie van uitproberen, volgens mij is het voor elk paard anders.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:43

ik heb er met Trammelant uitstekende ervaringen mee. Hij kon niet meer lopen van de pijn (4 jaar terug) en na een half jaar was het net een 3jarige.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:27

Ik heb er geen baat bij bij Kawa.
Maar wel met glucosamine speciaal van de groene os.

Brenniej

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:40

Bedankt voor de reacties! En ik ga het gewoon uitproberen, hij krijgt het nou een week. Dus ik zie het wel. En iid glucosemine heb ik ook het een en ander over gehoord. Ik zal het onthouden voor als dit niet werkt!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:36

Ja! De vader van een stalgenoot is de uitvinder ervan en een aantal paarden bij ons op stal krijgt het ook. Zijn er ook heel erg tevreden over! Idd probeer het! Succes ermee! Op bokt is er trouwens nog een topic over bij het voormalige medisch.

* edit topic gevonden! viewtopic.php?f=111&t=558472

Brenniej

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 19:17

dondahsteen schreef:
Ja! De vader van een stalgenoot is de uitvinder ervan en een aantal paarden bij ons op stal krijgt het ook. Zijn er ook heel erg tevreden over! Idd probeer het! Succes ermee! Op bokt is er trouwens nog een topic over bij het voormalige medisch.

* edit topic gevonden! viewtopic.php?f=111&t=558472

Dankje! En die stalgenoot is dat heel toevallig Romy Kat . Die ken ik namelijk ook , nja van lang geleden. Maar goed ik zal het topic ook wel doorlezen, bedankt daarvoor.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:38

Hahaha ja!!