Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eet niet altijd haar eten op

 
Profiel   

Wat kan er allemaal aan de hand zijn als je paard zijn/haar eten niet opeet?

* Ze eet eigenlijk bijna nooit haar muesli op, of verspreid over de hele dag.
* Ze krijgt 0.25 bix volgens mij, en ongv. een schep muesli (Iets minder)

is het dan te veel voor dr, vind ze het niet lekker.. ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-06 19:07 



 
Profiel   

Kan zijn dat het teveel is. Mijn AV'tje heeft voldoende met een halve schep muesli. Als ik hem meer geef, dan laat ie het ook liggen.

Maar, wat belangrijk is, is dat je je paardje goed observeert. Is het niet opeten van haar eten abnormaal? Doet ze het anders wel? Als je antwoord hierop ja is, dan voelt ze zich misschien niet goed. Dat kan je dan weer aan ander gedrag zien ook: werkt ze zoals anders, is haar gedrag veranderd, etc.

Je zal ons wat meer info moeten geven, anders zitten we hier ook maar in het wildeweg te gissen hee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-06 20:40 



 
Profiel   

Mijn paard is ook zo'n moeilijke eter. Hij krijgt zeker niet te veel eten, ik train er flink mee, hij krijgt ongeveer 2 kilo op een dag, naast hooi, maar soms eet hij gewoon weer eens een tijdje niet totdat hij echt te mager wordt. Dan zoek ik maar weer naar voer wat hij wel weer wil eten. Dat gaat dan een tijd goed, tot hij er weer op uitgekeken is.
Natuurlijk moet je uitsluiten of hij geen last heeft van tanden, kiezen, maag, etc. Maar misschien is jouw paard, net als de mijne gewoon een moeilijke eter.
Ik heb gemerkt dat de paarden die het hoogst in rang staan altijd de meest kieskeurige eters zijn, de lagere in rang moeten eten wat de pot schaft, anders komen ze niet aan de beurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-06 20:45 



 

Het zou gewoon een heel kieskeurig, moeilijk etend paard zijn.
Als ze eet, eet ze dan in proppen, valt het uit der mond of lijkt
ze moeilijk te kauwen? Dan kan der iets aan der gebit mankeren,
bij twijfel kun je altijd de TA langs laten komen, gebitscontrole
is bij de meeste gratis (exl. voorrijkosten dan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-06 20:49 



 
Profiel   

Ik denk niet dat de hoeveelheid te veel is ik denk dat een shetlander dat ook nog wel op eet.{of dat goed is laat ik in het midden maar om even een voorbeeld te noemen}Het kan zijn dat hij het niet lekker vind dan zou je moeten kijken en zoeken naar iets wat hij wel lekker vind.Maar 98% van de paarden die niet goed eten hebben haken op de kiezen.En moeten dus even de tandarts zien.Hoe eet hij zijn hooi/kuilvoer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-06 10:53 



 
Profiel   

hoe groot is je pony?? wat werk je er mee?
Ik ga met bovenstaande mee..
bel eens de paarden tandarts OF de DA/
zal een boel schelen denk ik.
mischien vind ze het niet lekker.
probeer eens wat anders.
Heb je geen problemen met rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-06 12:09 



 
Profiel   

Mijn paard eet zijn granenmix ook in etappes op. Ze probeert de brokken die ik erbij doe eruit te vissen en de rest eet ze in de loop van 1 uur wel op.
haar normale brokken eet ze wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-06 19:00 



 
Profiel   

Ik heb ook een moeilijke eetster (heb haar ook wel wat verwend denk ik ), heb eerst altijd muesli gevoerd maar ging in kwaliteit achteruit en dat moest ze dus niet meer, heb nu brok en daar was ze in het begin echt gek op, nu ook niet meer zo.
Ze eet niet meer dan nodig is heb ik het idee. Als ik echt goed getriand heb eet ze wel heb ik gemerkt ! Dus gewoon eens flink aan het werk zetten en dan kijken of ze wel honger heeft !

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-06 19:29 



 
Profiel   

Mijn paard spaart ook haar bix op op de dagen dat ze een rustdag heeft of licht gewerkt heeft. Meestal vind ik de andere dag dan een restje. Laat ik ze weer werken dan vreet ze ipv eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-06 11:11 



 
Profiel   

Zo te horen krijgt je paard echt niet teveel eten. Het kan zijn dat ze de muesli niet lekker vind (is het nog vers? is er iets met het voer gebeurd (muizen/honden), dus je zou gewoon eens een ander merk kunnen proberen.

De mijne vind het hooi b.v. niet lekker, terwijl het naar mijn idee prima ruikt. Ze maakt er zelfs proppen van. Tandarts is geweest maar niks aan de hand. Kuil werd overigens altijd al zonder problemen weggewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-06 11:24 



 
Profiel   

ze kunnen vaak ook last van hun darmen of maag hebben, wij geven onze paarden dan vaak slobber met Jacult, kwak of yoghurt. In het begin vinden ze het een beetje apart maar ze knappen er vaak wel van op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 18:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen