Welke liksteen is lekker? en doen ze lang mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Welke liksteen is lekker? en doen ze lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:37

Die himalayas gaan erg lang mee, en Orchid vind ze ook best lekker

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke liksteen is lekker? en doen ze lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:21

Ik gaf mijn paard de volgende liksteen:

Afbeelding
Komplete zout- en mineralenliksteen met fijngemalen pepermuntblaadjes. Pepermunt is één van de meest smakelijke kruiden voor paarden en heeft een positief effect op de spijsvertering.
Prijs: €17,50!!

Mijn paard heeft er even aan gesnuffeld en heeft er nooit een likje van genomen!

O ja, en als je zo'n "heerlijke steen" besteld dan moet je natuurlijk ook een houder bij bestellen.....
Afbeelding
Deze kost €9,90!

Dat is dus €24,40 (exl. verzendkosten) voor een steen die mijn paad ontzettend smerig vind....
Afbeelding

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:10

mijn pony krijgt ook Horselyx, de mobility. Ze vind het erg lekker maar je moet zelf een beetje oppassen want ze krijgen er een erg vieze, kleverige neus van!
Pepper heeft in periodes dat ze de steen niet hoeft, een paar dagen later weer wel.
Ik moet zeggen dat ik we er erg lang mee doen, ondanks dat pep een hardnekkige liksteen eter en bijter is.
Ik heb hem nu zo'n halfjaar en we zijn nog net niet op de helft.

Hessie20
Berichten: 112
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Zeewolde

Re: Welke liksteen is lekker? en doen ze lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:22

Ik gebruik altijd Himalaya Likstenen, ze vinden ze heerlijk en ze doen er meestal wel 3/4 maanden mee!

Clovertje
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:27

Die van mij heeft een gewone, zon ''bonk'', vierkant rood ding waar ze dus eigenlijk nooit aan likt en die hangt dus alleen maar vies te worden. Laatst heb ik een Hymalaya gekocht voor haar en daar likt ze wel iets meer aan. Voordeel vindt ik dat hij geen vocht aantrekt en dus niet zo papperig en vies wordt!

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:38

Ik heb voor mijn IJslander al verschillende smaken en blokken gekocht, maar ze lust er geen een.
Ze heeft nu deze:
Afbeelding

maar ook die neemt ze niet.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re: Welke liksteen is lekker? en doen ze lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:42

Ik heb die nieuwe liksteen nu, de Himalaya liksteen.
Vinden ze ook erg lekker en ze doen er langer mee als zon vierkante voor koeien!

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Welke liksteen is lekker? en doen ze lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:43

Verschilt echt per paard, ik zou er gewoon een paar uitproberen als ik jou was! EN hoe lang ze ermee doen verschilt ook per paard. Ik kende zelfs paarden die er grote happen uit nemen en dan is ie natuurlijk zo op!

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:49

HorseLyx, die heb ik ook de groene omdat Per heel vaak in winter verkouden is! Hij ruikt echt lekker Ben echt tevreden erover, maar die vieze neus!

Heb ook wel eens een dropliksteen gehad (nouja meerdere keren; ) en die is zó lekker en verder krijgt ze af en toe een likit Die zijn zó lekker (ja ik weet t )

_Iris

Berichten: 2041
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:23

Ik heb nu een vierkante rode liksteen ( geen idee hoe die heten) Maar daar vind ze niks aan morgen krijg ik een groot wit blok voor hopen dat ze die wel lekker vind.

kelcy
Berichten: 3500
Geregistreerd: 28-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:30

ik heb ook een Himalaya Liksteen en daar kijkt mijn paard niet MEER naar om in hetr begin wel maar nu niet meer
ik heb ook een likit gehad daar keek ze ook niet naar om (en dat snap ik niet want het was appel en die was echt lekker (ja ik heb geproeft )
ik heb ook zoon rode "baksteen" gehad maar die was binnen 1 dag weg en dat was niet door mijn pony gedaan!!!
misschien is een grote zoutsteen wel wat om te proberen want de rest pakt ze niet

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Welke liksteen is lekker? en doen ze lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:57

ik heb zo'n rode, en met een grote doen ze een half jaar met z'n tweeën.

duodenum

Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: In het mooie Drenthe! :)

Re: Welke liksteen is lekker? en doen ze lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:00

ik zou de himalaya liksteen aanraden, hierin zitten ook diverse sporenelementen die erg belangrijk zijn voor je paard!

groetjes simone,