Op concours niet drinken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AntheaV

Berichten: 6769
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Op de grens van Groningen en Drenthe

Re: Op concours niet drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:16

mijn pony wil op concours nooit drinken, ook na een cross niet. alleen 1x toen moest haar voet gehecht worden en had mn moeder een emmer water voor de da opgehaald en toen had ze hem helemaal leeggedronken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:25

Wij hebben bij langere ritten/wedstrijden trouwens ook een Jerrycan mee
Voor een ander paard dat moeilijk deed, deden we er een klein scheutje limonade bij

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Op concours niet drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:31

Thuis van water wordt altijd beter gedronken.
Maar mijn paard vind het gewoon geen prettig idee om zijn hoofd diep in een emmer te steken.
Dus klein emmertje waar ze uit kan drinken maar niet met haar hoofd in moet werkt top.
Helaas moet je dan wel veel bijvullen!!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:06

Ik heb dus maandag op school heel wat info gekregen van iemand van de pavo. ook vertelde hij dat wanneer je paard niet drinkt op concour dit heel slecht kan zijn vooral op een hete zomer dag. let er ook op dat ie thuis voldoende drinkt! en als je op concour gaat neem dan water mee van thuis want paarden willen niet goed ander water drinken. en als dat niet helpt kun je wat zout over het voer gooien niet te veel. maar zo zorg je ervoor dat je paard wat meer aanleiding krijgt om te gaan drinken. neem dus van huis je eigen water mee wat ie dagelijks ook drinkt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:04

daantjuhhh schreef:
@ZEP.
Mijn paard drinkt op concours nooit.
Ook al is het 30 graden en is het een lange dag, ze wil gewoon echt niet.
Maar ook niet als ik met mijn paard ergens logeer zeg maar.
ik krijg de eerste dag geen water in het beest.
halverwege of eind 2de dag begint ze pas.
ik probeer via slobber wat vocht erin te krijgen, maar ook dat raakt ze niet aan.
als ik op wedstrijd ben pakt ze zelfs geen brokjes of appeltjes aan.
Ik denk dat het ook wel een beetje aan de spanning van je paard ligt en het karakter.
Om tevoor komen dat ze thuis ineens veel gaat drinken krijgt ze eerst elk half uurtje een half emmertje water.


Als je reist met paarden drinken ze bijv ook heel weinig. De eerste 24 uur vaak bijna niet. Toch is het juist dan heel belangrijk dat ze blijven drinken, en dus kun je het drinken wat aantrekkelijker maken.

Het is ook iets dat ze een beetje moeten leren. Endurancepaarden moeten ook leren om tijdens de wedstrijd voldoende vocht op te nemen. Doorgewinterde internationale wedstrijdpaarden leren de ritmes van het reizen en nemen hun eet- drink en rustpauzes wanneer ze komen. Ik ken er zelfs een die op een rustplaats aan de snelweg in het gras gaat liggen rusten als hij van de wagen afgehaald word.

delion
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-02-06

Re: Op concours niet drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:13

mijn paard dronk niet terwijl we sgw reden bij dertig graden.heb volgende gedaan op aanraden van veearts,gaf meerdere komkommers,dat vrat ze wel en op stal deed ik stro in haar waterbak zodat er niet teveel binnen kwam in een keer.bij haar werkte dit wel. }:[]

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:05

Pinto drinkt nooit op concours, en Natal dronk ook nooit op concours, Ushi weet ik nog niet