Hoe krijg ik mijn pony dikker ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Hoe krijg ik mijn pony dikker ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 13:59

Hej
Anisha is erg mager ze is drachtig daarom lijkt ze op foto's normaal maar in het echt voel je dr ribben en botjes op dr borst.
Nu wil ik haar graag 2x per week een dikmakertje geven.
Zodat ze niet te snel te dik word en op deze manier kan ik dr ook meer conditie laten krijgen zonder dat ze nog meer afvalt.
Oftewel: ik geef 2x in de week extra's zodat zei ook extra reserves op kan bouwen maar ik kan haar wel gewoon blijven rijden/longeren zonder dat ze nog meer afvalt.
Ook hoop ik dat ze dan reserves kan opbouwen voor als het veulen arriveert.

Ik rij nu 2x in de week stap en draf en soms wissel ik dit af met longeren of lekker in het bos wandelen. Springen & galopperen doe ik dr nog niet aan.

Edit: ze krijgt nu full time hooi en 1 emmer wortels per dag. Als ze gewerkt heeft krijgt ze een kwart biks.

Dus weten jullie voeding voor pony's die ze dikker maken ?

Alvast bedankt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:02

Maismeel is een dik maker , staat erom bekend maar je wilt dat ze niet te snel dik wordt, dus
Als het veulen bijna arriveert, is een supplement voor merries of een kompleet supplement met 'alles' erin een goed idee? Daarvoor verwijs ik je naar www.paardendrogist.nl

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:08

Dank je wel! Ik ben er gelijk op gaan kijken handige site.
Wel enorm dure prijzen maar er moet wat te vinden zijn ik wil koste wat het kost voorkomen dat anisha dr veulen niet de voedingsstoffen kan geven wat hij/zei nodig heeft!

Risje3
Berichten: 11
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Hellendoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:25

Misschien iets van bietenpulp mijn pony is oowk mager maar is wel dikker geworden door bieten pulp dat geef ik haar elke dag en maismeel ook

koekie01
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Zuid Holland.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:28

Je kan misschien ook even kijken of je paard geen wormen heeft daar kan ze ook mager van worden en anders zou ik toch ook kijken voor de beiten pulp en haar regelmatig een flinke pluk hooi geven.
voor de rest nog veel susc6 met je paardje en hoopelijk wordt ze wat dikker.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:35

koekie01 schreef:
Je kan misschien ook even kijken of je paard geen wormen heeft daar kan ze ook mager van worden en anders zou ik toch ook kijken voor de beiten pulp en haar regelmatig een flinke pluk hooi geven.
voor de rest nog veel susc6 met je paardje en hoopelijk wordt ze wat dikker.

hej dank je wel! Hooi heeft ze 24/7. Maar ze kwam vorig jaar toen was ze enorm mager gewoon een stuk bot zegmaar. Nu is ze wel wat dikker maar nog niet voldoende ik wil dr graag iets extra's geven zodat ze reserves heeft voor het veulen.
Bietenpulp en maismeel zijn dus dingen. Verder nog dingen ?

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:37

Heb je haar ook nog een x ontwormd met een wormkuur tegen lintwormen?
In de normale wormkuur zit dat er niet in.
Dus dat zou ik dan als eerste doen en dan maismeel en merriebrok 3 maand voor de bevalling.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:39

daantjuhhh schreef:
Heb je haar ook nog een x ontwormd met een wormkuur tegen lintwormen?
In de normale wormkuur zit dat er niet in.
Dus dat zou ik dan als eerste doen en dan maismeel en merriebrok 3 maand voor de bevalling.

Hej ze word wel ontwormt maar volgens mij niet tegen lintwormen.
Bedankt!!