hengst kalmeren op wedstrijd???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oliefanter
Berichten: 440
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Bennekom

hengst kalmeren op wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 16:36

Hallo!
ik heb een hengstje, wil hem niet laten casteren, maar zou wel willen dat hij wat kalmer is op wedstrijd naar andere paarden toe. Nu heb ik gehoord dat er middeltjes bestaan voor een hengst wat kalmer te krijgen. Weet iemand welk? of hoe???
Hij is overings heel braaf in eht rijden, alleen als hij niet moet rijden kan hij heel "hengstig" doen.

ik hoop op een antwoord!!!

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:50


RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:55

Tsja waarom houdt iemand een hengst hengst als er niet mee gedekt wordt? Zelf ben ik niet zo voor het "kalmeren" van paarden.

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:57

waarom wil je hem niet castreren? wil je er misschien mee fokken voor eigen doel?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:28

Nerv Control, Easy Going.. check de Paardendrogist!

Anoniem

Re: hengst kalmeren op wedstrijd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:30

lunaster schreef:
Hallo!
ik heb een hengstje, wil hem niet laten casteren, maar zou wel willen dat hij wat kalmer is op wedstrijd naar andere paarden toe. Nu heb ik gehoord dat er middeltjes bestaan voor een hengst wat kalmer te krijgen. Weet iemand welk? of hoe???
Hij is overings heel braaf in eht rijden, alleen als hij niet moet rijden kan hij heel "hengstig" doen.

ik hoop op een antwoord!!!


Ik dacht dat alleen een merrie hengstig kon zijn
En waarvoor laat je hem niet ruinen?

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:19

waarvoor ruinen als je hem ook hengst kan laten...? vaak kan dit makkelijk, alleen zijn ze soms wat druk en macho achtig. Je kan heerlijk met hengsten werken hoor

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:37

Een vriendin van mij heeft meerdere hengsten. Ze heeft altijd Resque van Bach-bloesems bij zich. Naar haar idee helpt het prima. Ze geeft het vlak voordat ze moet starten. Groeten, Annemiek

jipje_niekje

Berichten: 2058
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Paddendorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:57

Easy Going helpt bij mijn paard goed. Dit is ondertussen wel een ruin maar hij is lang hengst geweest. Hij wordt er rustiger van, maar blijft wel geconcentreerd.

Cobijtje
Berichten: 46
Geregistreerd: 15-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:36

Een flesje bier aan je paard geven voor de wedstrijd wil ook wel eens helpen om de scherpe kantjes dr net even af te halen.
Ben dr zelf nog niet helemaal uit of ik alcohol de beste oplossing zou vinden. Maar je kan ook altijd nog dat lekkere koude biertje bewaren tot na je wedtrijd en hem dan lekker zelf opdrinken terwijl je wacht op je verdiende 1e prijs. HIHI

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:43

Ik zou ook de paardendrogist aanraden.
Ik heb ook ergens gelezen dat lavendelolie rond de neus inmasseren paarden ook kalmeert. Je kan gewoon een klein flesje olie erges kopen. Misschien werkt masseren van de oren met lavendel-olie ook wel. Anders zou ik het advies van Mirthe aanraden
Nervo Horse..

Succes!