Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring met duivelsklauw (homeopatisch)

 
Profiel   

Ik heb voor mijn paard met artrose een pot met Duivelsklauw gekocht (gedroogde vorm)

Wie heeft er hier ervaring mee en hoe zijn die ervaringen ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 00:13 



 
Profiel   

Duivelsklauw is niet geschikt voor drachtige merries, dus lijkt het me niet zo'n fijn goedje...Nu weet ik niet of je paard hengst, ruin of merrie is, en indien merrie, of je er mee wilt fokken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 00:15 



 
Profiel   

Het is een merrie , en ik wil d'r wel dit jaar laten dekken.

Op de verpakking staat wel netjes aangegeven dat het niet geschikt is voor drachtige merries.
Maar als het goed is komt het veulen er ook nog een keer uit

Ik heb het nog niet gevoerd , heb de pot pas vanaf vandaag in huis.
Ik wil nog wel even contact opnemen met de leverancier of het evt. ook problemen kan geven met het drachtig worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 00:19 



 
Profiel   

Als je met de merrie wilt fokken, zou ik het niet geven. Ik weet de langetermijneffect niet op een merrie, maar het risico zou ik niet lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 01:11 



 
Profiel   

Ik heb zojuist de leverancier gemaild , en wacht i.i.g. met geven totdat ik antwoord heb gekregen.
Liever het zekere voor het onzekere toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 01:37 



 
Profiel   

Duivelsklauw is een natuurlijke pijnstiller.
Het kan inderdaad leiden tot verwerping van de vrucht door samentrekken van de baarmoeder.

Voor de arthrose zal het verder niet doen, behalve de pijn te stillen.

Alles bij elkaar gerekend zou ik je zeker aanraden op zoek te gaan naar een ander middel, en dan bij voorkeur op basis van Glucosamine en Chondroïtine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 09:40 



 
Profiel   

Ik ben er absoluut tegen, het is en blijft verdoving.
Mijn merrie heeft ook artrose, die heeft eerst Primeval gekregen (waardeloos), daarna pure glucosamine met chondroïtine (eveneens waardeloos), dan easy going (idem dito) en krijgt nu Artico, waar ze het prima op doet. Conclusie: ik zou verder kijken en er niet aan durven beginnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 13:31 



 
Profiel   

Idd niet beginnen aan pijnstillers. Heb het ook gegeven maar dan weet je paardje niet meer hoever ze kan gaan en gaat zich overbelasten. De moet de klachten verminderen door idd een van de middelen. Bij elke paard werkt weer iets anders. Bij mijn merrie werkt Gelatinaat juist weer wél. Het is een kwestie van uitproberen maar als je een geschikt middel vind is dat veel beter (het werk allemaal globaal op het smeren van het gewricht).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 13:36 



 
Profiel   

Ik bedoel niet beginnen aan Duivelsklauw want dat is ene pijnstiller

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 13:36 



 
Profiel   

Duivelsklauw is niet homeopathisch- maar een natuurlijke pijnstiller gemaakt van een of andere wortel.
Net als Atreyuevita zegt, pijnstillers zou ik ook niet zo snel aan beginnen, neem dan liever een voedingssupplement met glucosamine en chondroitine.

En, dit wil je vast niet horen, maar ....waarom fokken met een paard met arthrose ? Fokken (en nogmaals, mijn mening) moet je alleen doen met 100% gezonde paarden, en dan nog kan er veel fout gaan. Onderschat ook de uitwerking niet die dit kan hebben op jouw merrie, overgewicht (dracht) is funest voor arthrose. Als je het nu al hebt over pijnstillers, weet je zeker dat ze dat aankan ?

*edit: voor de duidelijkheid, 1 van mijn paarden heeft nu al zo'n 15 jaar arthrose- ik weet enigzins waar ik over praat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 19:06 



 
Profiel   

Dat van dat fokken had ik over gelezen Maar ik moet Mist 200% gelijk geven!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 19:38 



 

Zelfde verhaal; Bij Artrhose & Dracht niet geschikt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 19:58 



 
Profiel   

Ja Mist heeft helemaal gelijk! Eigenlijk niet fokken met een paard met Artrose wat zich al manifesteerd in pijn (tenminste ik neem aan dat je niet voor niets duivelsklauw hebt gekocht).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-06 21:30 



 
Profiel   

Iedereen bedankt voor de reacties Ik waardeer het meedenken enorm.
Maar mijn bedoeling van dit topic is om reacties te krijgen van mensen die het ook gebruikt hebben.Dus ervaringen over de werking (het al dan wel of niet baat erbij hebben)
En niet om een "discussie" te houden over het wel of niet fokken met mijn merrie.

De reden waarom ik haar duivelsklauw wil geven is om haar door de slechtere dagen heen te helpen. Wat ze gelukkig niet elke dag heeft , maar in de koude periodes wel. 's zomers heeft ze bijna nergens last van en loopt ze goed. Normaal gaf ik haar in de moeilijkere dagen lichte pijnstillers die ik van de DA gekregen heb. Maar omdat het toch "chemisch" blijft ben ik hier niet zo'n voorstander van. Vandaar mijn keus voor een natuurlijke pijnstiller. (Het is dus niet mijn bedoeling om het haar elke dag van de week te geven.)

Over het fokken heb ik echt heel lang over nagedacht (minstens 2 jaar) en dit is ook gepaard gegaan met div. onderzoeken bij de veearts. (overleg , onderzoeken en zelfs röntgenfoto's) Dus ik ben echt niet on-doordacht bezig.
Haar vorm van artrose is geen erfelijke vorm (doordat de oorzaak ergens anders ligt dan waar de artrose zit) , dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
De röntgenfoto's heb ik eind februari laten maken, juist om te kijken of ze het extra gewicht zou kunnen verdragen. Dit is door div. veearsten beoordeeld en er is er geen een die er een probleem in ziet. Er werd zelfs gezegd dat ze als fokmerrie nog jaren mee zou kunnen gaan. (Als is het niet mijn bedoeling om haar elk jaar te laten dekken)

Voedingssuplementen heb ik ook al div. (o.a. primaval) van geprobeerd , maar bij geen een zie ik enige verbetering.Ik heb ze echt div. maanden gevoerd , maar zonder enig resultaat. En misschien werkt het bij andere paarden wel prima , maar helaas bij de mijne niet. Had het wel geholpen dan had ik het ook zeker gegeven. De gezondheid van m'n paard staat voor op !

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-06 20:35 



 
Profiel   

Memuska schreef
Ik ben er absoluut tegen, het is en blijft verdoving.
Mijn merrie heeft ook artrose, die heeft eerst Primeval gekregen (waardeloos), daarna pure glucosamine met chondroïtine (eveneens waardeloos), dan easy going (idem dito) en krijgt nu Artico, waar ze het prima op doet. Conclusie: ik zou verder kijken en er niet aan durven beginnen


Kan je iets meer vertellen over artico. Ik ken dit niet en een vriendin heeft een paard waar net artrose is bij vastgesteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-06 21:26 



 
Profiel   

Daar zou ik ook wel graag wat meer over willen weten , waar kan je het kopen enzo ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-06 21:29 



 
Profiel   

Ik zie geen problemen met het fokken, als wel het geven tijdens de dracht omdat het afgeraden wordt. Dus om je paard door de moeilijke dagen heen te helpen, zou ik voor wat anders kiezen, of dit niet geven. Dit als bescherming voor de ongeboren vrucht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-06 23:08 



 
Profiel   

Ik heb er wel ervaring mee, maar niet bij een paard, maar bij de hond van mijn moeder.

Die hond heeft pijn door een breuk in zijn poot die niet goed genezen is, en zal zijn hele leven pijnstillers moeten blijven slikken.
Een tijdje geleden zijn ze dus overgestapt naar duivelsklauw, dit stilt de pijn net zo goed als chemische middelen, maar dan dus zonder de bijwerkingen.
Het is verkrijgbaar in gedroogde en vloeibare vorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-06 09:14 



 
Profiel   

Ik heb het dus gebruikt maar niet meer nodig door het overstappen naar Primeval. dat moet je wel 3 maanden geven om resultaat te zien.
Iets anders is cortaflex, als primeval niet helpt helpt dit juist weer wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-06 10:57 



 
Profiel   

Duivelsklauw had bij mijn paard minder resultaat als primeval. Ze bleef pijn houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-06 10:58 



 
Profiel   

Ik gebruik het voor m'n hond met artrose. Het werkt echt super. Hij krijgt het op het moment dat hij startpijn heeft, meestal doordat hij de dag ervoor te druk heeft gedaan.

Ik maak een aftreksel van gedroogde duivelsklauw en doe dat over z'n eten. Ik heb verder geen bijeffecten gemerkt, maar goed, een 14 jarige hond is iets anders dan jouw paard natuurlijk .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-06 12:52 



 
Profiel   

Hoi,

mijn shetlander is afgelopen winter bevangen geweest en kreeg but als pijnstiller. Dit is een heel zwaar middel, heb het dus zo kort mogelijk gegeven maar het was wel echt nodig. Na enige weken ben ik langzaam overgegaan op het geven van Duivelklauw in vloeibare vorm. Ik merkte geen verschil, de shet bleef verbeteren. 1 fles opgemaakt, kleine dosering gegeven en ook deze weer afgebouwd. Geen bijwerkingen en het werkt echt tegen de pijn.

Ik denk dat het wel meevalt v.w.b. de troep die erin zit hoor, het is toch een natuurlijk middel? Oké, ik zou het niet aan een drachtige merrie geven als dat erop staat, maar bij mij staat dat er volgens mij niet op, zal straks eens kijken op de fles en laat het dan wel even weten.

Groetjes
Soma

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-06 16:14 



 
Profiel   

Heb om te proberen eens Cortaflex gekocht via de Engelse Ebay.
Ik gebruik nu Primeval en zal cortaflex erbij gaan geven en kijken of het verschil geeft. Houdt jullie op de hoogte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-06 11:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen