Pavo Summerfit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tisje
Berichten: 943
Geregistreerd: 06-11-05

Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 19:45

Mijn 3-jarige paard gaat binnenkort voor een tijdje de wei op, voordat of nadat ik haar heb ingereden. Dan krijgt ze verder geen krachtvoer. Nu zag ik laatst iets over de Pavo Summerfit koeken.

Wat is jullie ervaring met deze koeken? (zie je dat je paard er gezonder uit gaat zien)

Zijn er ook negatieve ervaringen met deze koeken?

Weet iemand hoe duur een doos is? (15 kg)

Ik ben benieuwd!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:50

Mijn Haf kreeg er mok en bultjes van, ik vond het geen succes!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:57

Weet niet de precieze prijs (kijk/vraag www.pavo.nl)

Is prima spul!
Wij hebben het op stal een tijdje gehad, is erg fijn voeren,
de paarden vinden het ook erg lekker!
Een andere vriendin van mij gebruikte het met evenveel
succes voor haar Shetlander!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:36

ik was er over te spreken. Alles zit erin, dus lekker makkelijk. (De aurakoek, maar dat is hetzelfde).

Ik mag ze echter niet meer geven van mijn holistisch DA. Er zit iets in waar mijn ponies niet goed tegen kunnen. Wat dat is ,weet ik niet. Want ik mocht wel de Ijslandse brokjes geven ,de Liga. Ik heb me er dus niet in verdiept.

Pareltjuh

Berichten: 281
Geregistreerd: 02-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:57

kost geloof ik rond de 10-12 euro
maar tis eigenlijk voor paarden/pony's die zomers het land opgaan en verder niks krijgen, is dat een complete extra aanvulling. maar staat geloof ook op de site

Refagreni
Berichten: 1003
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:24

De aura-koeken kosten hier 9.95 per doos. Mijn veulen heeft ze de hele winter gehad en ziet er prima uit. Groeten, Annemiek

stoltur

Berichten: 591
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: waar het land de zee kust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:27

ik geef dagelijks de koeken aan mijn ijslanders en ze vinden ze erg lekker en bovendien zit alles erin, ik betaal ongeveer 27 euro voor een grote verpakking van ( ik geloof ) 60 koeken. Ze krijgen ze bij mij omdat ze bijna geen biks krijgen en alleen heel veel hooi en regelmatig muesli, dus zuiver als aanvulling voor alle vitamientjes. enzo.

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:45

De summerfit kost 10 euro voor 30 koeken

De aurokoeken kosten 24 euro voor 90 koeken.
Dus de aurokoeken zijn goedkoper.

blupie
Berichten: 627
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: elburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:47

hoeveel moet je voeren van die koeken dan ?

stoltur

Berichten: 591
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: waar het land de zee kust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:50

ze krijgen bij mij allebei 1 per dag.

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:51

blupie schreef:
hoeveel moet je voeren van die koeken dan ?


Die van mij een kwart. Maar ik ben dan shetlanders en nu krijgen ze er nog een beetje gewone brokken bij.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:51

Van de winter kreeg mijn shetlander van 2 jaar brok, nu de weilanden weer groen gras krijgen, krijgt ze vanaf nu een halve koek per dag en geen brok meer. Ging vorig jaar geweldig goed. Ben toch altijd huiverig voor koliek met die groene weilanden en zo krijgt ze toch alles binnen echt super.

RoxyVip
Berichten: 1445
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Schoonhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:52

Ik geef mijn haf ook de summerfit koeken en ik ben er echt supertevreden over! Ze krijgt geen biks meer omdat ze aanleg heeft om dik te worden en ze krijgt nu dus een halve koek per voerbeurt. Bij ons op stal zijn er 3 voerbeurten. Op de doos staat precies hoeveel je ervan mag geven. Voor ponies geloof ik 1 per dag en paarden anderhalf ofzo! Ze vind ze echt onwijs lekker en ik heb er verder absoluut geen problemen mee!
Ik betaal ook 9,95 voor een doos, weet niet precies hoeveel erin zitten eigenlijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:24

Ongeveer 1 per dag, ligt aan hoe groot het paard is en wat deze ernaast gevoerd krijgt. Kijk anders even op www.pavo.nl voor meer info !

tisje
Berichten: 943
Geregistreerd: 06-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 21:57

hoe groot is zo'n koek wel niet?
ik zag namelijk dat er 30 in een doos van 15 kg zitten (500 gram pers stuk) lijkt me best veel...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:45

Ongeveer zo lang als een cracker
Ze zijn vrij dik en gemakkelijk in stukken te breken

_Daph

Berichten: 816
Geregistreerd: 15-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:41

ik heb nog niks gemerkt eigelijk bij die van mij :S

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 07:40

Wat moet je merken dan Daffiejj?
Het is gewoon een vervanging van brok, dus je paard gaat er niet ineens de sterren van de hemel mee lopen ofzo

Mij bevielen ze ook goed! Mijn paard kreeg ze als ik niets met hem gedaan had, bij arbeid kreeg hij wel een schep muesli. Maar zo voorkom je een vit- en mineralen tekort.

tisje
Berichten: 943
Geregistreerd: 06-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 12:42

hihi, ik heb van pavo een "proef-koek" gekregen!
wat ruiken die dingen lekker zeg!!
helaas moet ik best een eindje reizen om die dingen te kopen, bij ons in de buurt verkopen ze ze niet...

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:45

Ik heb ook een keer een proef koek gehad. Anouar vond hem niet lekker. Hij stond erop te kauwen alsof hij een hap meel in z'n mond had

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:54

Ik heb ze vorig jaar tijdens de 'oeps mijn ponie wordt vet op de wei' periode gevoerd. Maar toch had ik het idee dat ze er iets te kort door kwam.
Dit jaar ga ik het anders proberen met mijn gewone voer.
Verder zijn de koeken wel heel handig in het voeren, en ze at ze verder heel goed.

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:07

Ik kreeg er gisteren eentje bij de voerboer gratis om te proberen. Ik heb een stukje gegeven aan mijn paard en ze vond het in ieder geval lekker.
Volgens Pavo is 1 koek gelijk aan 2 kg brok (dan wel is de vraag wat voor brok)
Bij ons kosten ze 10 Euri voor 30. Dus genoeg voor 1 maand, want met fulltime weidegang zou 2 kg biks genoeg zijn volgens de voerboer.
Mijn paard gaat volende maand ongeveer 10 uur per dag de wei op, maar krijgt daarbij 4 kg brok en voor 's nachts hooi bij gevoerd. Dus dan zouden het al twee koeken zijn.
Ik vind het ook moeilijk voorstellen dan een blokje van 15 bij 5 bij 3 hetzelfde zit als in 2 kg brok. Daarbij staat ze op haar brok een half uur per keer te smikkelen en die koek is hapslikweg.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:13

Gaat ook om de hoeveelheid vitamines en mineralen die vergelijkbaar zijn, niet de hoeveelheid energie...

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:59

Ik geef mn shetten ook een halve aurakoek per dag, alleen degene die in verwachting is krijgt dan een hele koek. Zijn echt heel handig. Ik heb zelf een grootverpakking van 25 kilo scheelt enorm in prijs en op gaan ze wel.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:05

mijn bijna 3 jarige gaat ook nog een zomertje de wei op, net als vorigjaar
Die krijgt ze dus niet, die staat iedere 4 weken in ee andere grote weide met ruim voldoende gras, ze zag er na die zomer in de opfok perfect uit, lekker vol buikje, superdun glanzend zwart vachtje en ze zag er niet bepaald uit alsof ze wat tekort gekomen was
bovendien staat ze een uur rijden hier vandaan dus zag ik ze maar 1x per maand
ik vind het meer een soort overbodige luxe-product, met genoeg voer van goede kwaliteit krijgen ze ook alles binnen, en op een mooie weide komen ze ook niets te kort