Wat voor voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
p0nyl0ver
Berichten: 261
Geregistreerd: 25-02-06

Wat voor voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 15:15

Hoi
Wat kan je het beste voeren aan je welsh c pony? Die elke dag 1 uur beweging krijgt! En in een paddock staat? 3 plakken hooi krijgt de pony zo ie zo! Maar waar eiwitten of vitamine in zit! Het is voor een recreatie pony

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 15:46

Ik zou gewoon wat basisbrok of ponybrok voeren. Niet te veel, maximaal een kilo per dag, en verder nog wat meer hooi

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:08

VSW --> VS.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:53

handje brok per keer en dat 2x per dag..

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:15

Ja ik zou ook 2 keer een vol handje per dag voeren, naast de hooi die die natuurlijk al krijgt. Je kan beter 2 keer per dag voeren en dan een handje voor een C pony is meer dan zat. Als je zo'n kilo voerschep hebt, moet je iets minder biks als een kwart doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:19

Bij ons kregen de a welsjes elke dag ieder 1 handje biks. Gewoon basisbrok en pas na het werken wat meer.

En gewoon basisbrok of ponybrok. Inderdaad twee keer per dag een beetje is meer dan voldoende.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:37

ik gaf mijn welsh c pony 2 keer een halve kilo basisbrok. ze liep 5 keer per week en om de week een springwedstrijd. na het trainen kreeg ze als beloning een handje muesli.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:41

Dit is het zoveelste topic dat je opent! De pony is niet van jou, je vergeet hier te vertellen dat hij chronisch hoefbevangen is, dat je hem thuis in de schuur wilt gaan stallen en dat je naar Zweden gaat verhuizen.

Bruintje_87

Berichten: 2372
Geregistreerd: 10-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:10

Ik zelf vind niet dat anderen die achter de computer zitten en jou pony helemaal niet kennen gewoon zeggen wat voor een voer je kunt geven.
Ja een beetje richtlijnen mischien wel.

Zoals bij ons op de manege, om even een voorbeeld te noemen, staan een paar d-pony's, lopen evenveel en de een doet het goed op kilo op een dag, terwijl de andere of mischien wel kilo op een dag moet.

Wat geef je nu van voer?
Doet hij/zij het er goed op?

Sioux15
Berichten: 67
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Wat voor voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:37

Als je paard hoefbevangen is zorg dan eerst dat ie natuurlijk bekapt word dan los je dat probleem al op. Daarbij moet je je paard 24/7 in de paddock hebben staan met de hele dag door hooi tot zijn beschikking verder hoef je dan niks anders bij te voeren.

Greetz Sioux

P.s.

Voor meer info over het natuurlijk bekappen bij hoefbevangen paarden kijk dan op www.hoefnatuurlijk.nl

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:04

amondi schreef:
Dit is het zoveelste topic dat je opent! De pony is niet van jou, je vergeet hier te vertellen dat hij chronisch hoefbevangen is, dat je hem thuis in de schuur wilt gaan stallen en dat je naar Zweden gaat verhuizen.


Kwou het net zeggen
Kijk eens in de vorige topics of ga praten met de eigenaar.. dit topic gestart is zo goed als doelloos.