Welke ervaringen met Thomas Pettifer Mallcodic Stable?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Welke ervaringen met Thomas Pettifer Mallcodic Stable?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 20:16

Mijn paard en jaarling staan sinds enige maanden op Vipagraan, hooi en (Hippostar) zemelen met daarin een dosis TP MS.
Ik merk dat beide dieren nu beter in hun vel zitten, attent zijn, maar niet superheet en wat afgevallen zijn (dat mocht ook wel).

Nu heb ik op de site gekeken van TP, maar er staat dat dit supplement vooral bedoeld is voor paarden welke geen regelmatige weidegang hebben.
Mijn paarden staan iedere dag minimaal 8 tot 10 uur buiten.

Ik denk niet echt dat ik kan overdoseren, maar vraag me wel af of ik zo goed voer.

De vitaminen en mineralen+sporenelementen in de Mallcodic Stable zorgen voor een neutrale calcium-fosfor verhouding en dan met de Vipagraan krijgen ze nogmaals hun vitaminen binnen.

Beide dieren hebben het wel in zich om lekker rond te worden.

Deze zomer gaan ze over op volledige weidegang en worden ze alleen met zemelen en TP bijgevoerd.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 08:41

ik zou nu nog voeren en stoppen als je ze weer 24 uur per dag op de weide zet. je schrijft dat ze er beter uitzien, dan kan het niet echt kwaad. de vitamines die niet gebruikt worden door het lichaam, worden weer uitgeplast. maar met een overdosis die landurig gevoerd wordt, kan er wel wat beschadigen. kun je ze niet bellen of is er geen vraagbaak op de site?

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Re: Welke ervaringen met Thomas Pettifer Mallcodic Stable?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:00

Ik voer het al jaren, omdat mijn paarden idd geen weidegang hebben. En ik zuiver granen voer, dus geen brok of zo met toevoegingen.
Volgens Jonas (waar ik het van heb) hoef je het in de zomermaanden (mei t/m augustus) niet bij te voeren als je paarden in een goede wei lopen. Via die weg zouden ze genoeg vit. en mineralen etc. zelf binnen krijgen.
Dus ik denk dat het nu niet nodig is.

Petra1980
Berichten: 5
Geregistreerd: 27-06-06

Welke ervaringen met Thomas Pettifer Mallcodic Stable?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:32

Er is nog een bedrijf meer die Thomas Pettifer verkoop, volgens mij zijn deze goedkoper dan Jonas??

www.freebird-trading.nl

mvg Petra

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Welke ervaringen met Thomas Pettifer Mallcodic Stable?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 15:03

Daar halen wij reeds onze TP, ik weet niet of er nog meer leveranciers zijn die het verkopen.

Inmiddels staan ze 24/7 op de wei en krijgen ze niets meer bijgevoerd. Ze zien er rond en gezond uit!