Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

stro bijvoeren tijdens het weideseizoen

 
Profiel   

We willen dit jaar voor het eerst experimenteren met het bijvoeren van stro tijdens het weideseizoen. We werken met strookbeweiding omdat ze anders echt helemaal dichtgroeien, maar na een uur of twee is het gras op en staan ze maar te staan. Omdat we bang zijn dat ze te weinig vezel binnen krijgen willen we dus stro gaan bij voeren. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke strosoort kunnen we het beste geven?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-06 16:28 



 
Profiel   

stro bijvoeren
ik dacht altijd dat ze van stro koliek kregen of ligt dit nou aan mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-06 16:32 



 
Profiel   

Je hebt verschillende soorten stro. De hele grove (tarwestro geloof ik) wordt veel als stalbed gebruikt en dan zal in sommige gevallen misschien voor verstopping zorgen. Je hebt ook fijnere soorten haver- en gerstestro bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-06 16:34 



 
Profiel   

goed idee hoor, hebben wij ook gedaan.

gewoon tarwestro, en dagelijks 1 tot 2 plakken verspreid over de dag voeren.s'morgens 1 plak en eventueel s'avonds weer.

als je dier genoeg beweegt en genoeg drinkt is er zowat geen kans op koliek, in elk geval niet meer dan wanneer ze op stal zouden staan en ook wat stro eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-06 16:42 



 

Ow, ik dacht juist dat tarwestro minder lekker gevonden wordt, gerst/haverstro is toch meer om te voeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-06 18:08 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit gehoord van stro bijvoeren. Maar als er tarwestro als stalbed wordt gebruikt krijgen ze daar dan geen koliek van. Mijn paard eet dat namelijk de hele dag door. En gerststro en haverstro lijkt mij dan ook wel meer een voermiddel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-06 18:14 



 
Profiel   

Mijn verzorgshetlanders krijgen ook stro bijgevoerd, ze staan altijd buiten en als er in de winter geen gras is krijgen ze hooi en stro, zodat ze de hele dag wat te eten hebben Ze krijgen er geen koliek van!
Welke strosoort het is weet ik niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-06 22:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen