Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Weigert zijn wormspuit te nemen!!!!

 
Profiel   

Renske20 schreef
klopt idd tong vastpakken deden ze op de manege altijd, hadden ze in no time alle 90 paarden ontwormd in de tijd dat ik alleen die 2 van mij had gedaan hahaha
maar tong vastpakken lukt mij niet die is zo glibberig haha, vandaar de praam, werkt prima


Dan moet het voor de TS toch een goede oplossing zijn, praam + tong vastpakken, als dat niet lukt.........
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-06 22:07 



 
Profiel   

idd als het dan nog niet lukt, zweker als je het met zn 2en doet, dan weet ik het ook niet meer
nooit gehoord dat het op zo'n manier niet is gelukt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-06 22:10 



 
Profiel   

in de nieuwe ids staat een heel artikel erover.. en als ik me niet vergis zijn er ook een soort van ontworm korrels, misschien kan je die onder zijn eten door doen, of tussen brood, met een beetje honing of stroop (helpt bijna altijd) of jam (jaja mijn paard was een zoetekauw) nee maar serieus dat helpt vaak wel, iets zoets er onder door doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-06 22:14 



 
Profiel   

Waarom al die moeite om te ontwormen? Onderzoek eerst of je paard wel ontwormd dient te worden. Meer dan 50% van de paarden in Nederland heeft tijdens behandeling zo weinig wormen dat ze niet behandeled behoeven te worden.


Wormpie



Laatst bijgewerkt door Djilna op 19-04-06 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link verwijderd, spam is niet toegestaan


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-06 23:22 



 
Profiel   

dat vind ik nogal raar
heb ff op de site uit je onderschrift gekeken, maar het aantal eitjes in de mest is niet alleen van toepassing, ook de eitjes&wormpjes in de darmen, en die krijg je niet geteld als je de eitjes in de mest telt
en resistent worden voor een ontwormingsmiddel gebeurd ook niet zo snel als je iedere keer dat je ontwormd een andr middel met andere werkzame stof gebruikt
ik heb 4 paarden in dezelfde wei staan, ontworm ze zo'n 5 tot 6 keer per jaar en wissel steeds de werkzame stof af en ze doen het er prima mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-06 10:39 



 
Profiel   

je maakt gewoon lekker wat slobber..mengt daar de kuur in, en voila..dan gaat het er snel in hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-06 16:41 



 
Profiel   

Renske20 schreef
dat vind ik nogal raar
heb ff op de site uit je onderschrift gekeken, maar het aantal eitjes in de mest is niet alleen van toepassing, ook de eitjes&wormpjes in de darmen, en die krijg je niet geteld als je de eitjes in de mest telt

Als er volwassen wormen in de darmen zitten, zitten er wormeieren in de mest. Dus met een goed parasitologisch onderzoek van de mest en op indicatie ontwormen ben je kwa resistentie in principe wel beter bezig dan zomaar standaard ontwormen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-06 20:37 



 
Profiel   

He Tamara,

Het is vandaag gelukt hoor! Teica had zijn wormenspuit zo binnen,binnen een halve minuut zat hij er in! Zonder protest.

We hebben zijn oog afgedekt, ik heb met mijn vinger in zijn mondhoek gespeeld, spuit erbij en erin! Hij gaf geen kik... Volgende keer kan je het zelf! ( wil je wel helpen hoor dan...)

Groetjes Susanne (van July)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-06 17:56 



 
Profiel   

He Susanne

Heel erg bedankt hoor.
Wist niet dat je ook op bokt.nl zat.
Hoorde ook dat hij in het weiland had gestaan vandaag met Astrix en dat het goed ging.
Ben daar echt blij mee want ik had er een zwaar hoofd in.

Super bedankt hoor.

Groetjes Tamara en Teicie

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-06 18:11 



 
Profiel   

hee zus het is gelukt met onze kanjer he

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-06 19:22 



 
Profiel   

Ja zussie het is mooi gelukt!!
Teicie je bent een TOPPERTJE!!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-06 20:38 



 
Profiel   

Je kan het makkelijk in slobber doen of met een beetje brood. Die van mij vind het dan wel best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-06 22:43 



 
Profiel   

Mijn paard wil ook nog zijn wormenspuit, wat wij doen is iemand houd haar vast en we doen het dan op een boterham, eerst een boterham met niks erop en daarna dan de boterham met de pasta (daarom hebben wij ook wormenpasta) daarna een aantal snoepjes erachteraan om zeker te weten dat ze het heeft doorgeslikt, ook houden we dan haar hoofd omhoog als ze niet wil slikken. Bij ons werkt dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-06 07:11 



 
Profiel   

Ik doe het de laatste tijd altijd in een appel, dat eten ze redelijk op. mn paard rent weg zodra hij de spuit ziet, en is dan ook niet meer te pakken. Bij hem heb ik wel eens een donkere handdoek over zn ogen gegooid, en in zn verwarring de spuit in zn mond gedrukt. Dat was trouwens bij medicijnen in een spuit, dus hij moest het hebben. dit was de enige manier. voor een wormspuit neem ik die moeite niet, en doe ik het in een appel. dat eet hij wel op, ook al duurt het soms wel lang.

mijn pony eet het niet op, maar zij rent niet weg. dus bij haar druk ik het wel eens achter in haar keel. kleine stukjes hoor

het klinkt zielig. maar ze hebben het nodig, dus krijgen ze het ook. op wat voor manier dan ook. ze hebben er nog nooit trauma's aan over gehouden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-06 09:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen