Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:35

Heel veel sterkte, dit klinkt me een gecompliceerd probleem.

Die Metacam, geef je die op aanraden van een veearts? Want Niet Steroïdale ontstekingsremmers willen ook wel eens maagzweren geven...

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 17:41

Nou hij staat nu op de kliniek maar kreeg het op advies van de veearts ja omdat dit het laatste is wat je kan proberen. Als hij helemaal niks meer eet haalt ie het sowieso niet.

Nu staan we voor de keuze om een operatie te doen. Ze kunnen niet goed bekijken en voelen wat het nou is. Het is iets met zn dunne darm maar wat precies kunnen ze niet bepalen. Dit gedoe heeft de maagzweren veroorzaakt maar dat blijkt nu niet het ergste wat hij heeft.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:53

In de US heb je van dezelfde leverancier (Merial) het middel Ulcergard en Gastrogard. Ulcergard is hetzelfde middel maar goedkoper en zonder recept te krijgen en gastrogard krijg je via recept bij de dierenarts. Veel mensen in de us gebruiken ulcergard dat wordt verkocht als preventief (je gebruikt dan 1/4 tube en deze tube is makkelijker doseerbaar gemaakt). 1 'tube' wordt dan over 4 dagen verdeeld.
Mensen starten vaak met 1 maand of 10 dagen een volle spuit gastrogard dan wel ulcergard de hoeveelheid werkend bestanddeel is namelijk het zelfde. Men geeft structureel 1 van de 2 spuiten per dag of delen van een spuit bij stress situaties. Formeel krijg je dus eerst een tijd gastrogard bijv maand per dag hele spuit, dan bijv een halve maand een halve spuit en dan verder afbouwen en evt doorblijven gaan met onderhoudsdosis van 1/4 spuit per dag.
Ulcergard is hier niet verkrijgbaar maar is goedkoper en de spuit is beter doseerbaar. Ik ben al een tijd aan het zoeken of ik het kan verkrijgen want 1 het is goedkoper en 2 dan kan ik het bij mijn luchtzuiger een tijd uitproberen op de manier zoals daar dus veel vaker wordt gedaan.

Anoniem

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:23

Suzanne F. schreef:
Nou hij staat nu op de kliniek maar kreeg het op advies van de veearts ja omdat dit het laatste is wat je kan proberen. Als hij helemaal niks meer eet haalt ie het sowieso niet.

Nu staan we voor de keuze om een operatie te doen. Ze kunnen niet goed bekijken en voelen wat het nou is. Het is iets met zn dunne darm maar wat precies kunnen ze niet bepalen. Dit gedoe heeft de maagzweren veroorzaakt maar dat blijkt nu niet het ergste wat hij heeft.


Pfft, wat een ellende allemaal.
Ik heb verder geen ervaring met dit middel, ik wens je in ieder geval veel sterkte !

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:10

Hoe gaat het nu met Zotje?

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 16:10

Ze zijn nu aan het proberen om hem aan het eten te krijgen door hem pijnstillers te spuiten. Om te kijken of de darmwerking dan weer beter wordt.

Zeer waarschijnlijk moet ie toch geopereerd worden maar ik weet nog niet of ik die keuze wel maak.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:27

Heel veel sterkte met het nemen van je keuze!
Het zal vast niet makkelijk zijn!

Soms vraag je je wel eens af, waarom al zo jong.....

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 08:34

Nou heb bericht gekregen van de kliniek dat het iets beter gaat en hij al weer iets eet dus dat is positief. Hoef dus nog niet te kiezen voor een operatie.
We kijken of hij dit vol blijft houden met eten en niet meer echt koliekerig wordt.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:26

Dat is (op een bescheiden manier) goed nieuws Suzanne.
Hopen dat hij blijft eten iig!

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:35

Gelukkig dat hij al weer wat heeft gegeten.
Heeft hij gereageerd op de rest van de medicijnen?
Ik hoop zo dat hij het haalt voor je!!
IK zou me zelf geen raad weten, arm beestje!

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:40

Zucht, nou hij is thuis want hij verbeterde op de kliniek en at daar goed. Nu thuis ligt hij weer bijna alleen maar en eet hij minimaal. Het is allemaal wat. Nah ja hij is beter als dat ie was want toen at hij niks. Nu eet hij een hapje hooi en een halve kilo brokjes dus dat is tenminste iets.
Hij is erg mager en ik hoop zo dat hij positief wat bijtrekt qua eten enzo. Als hij weer terugvalt rest me geen andere keuze denk ik. Ik blijf duimen, hij loopt nu lekker in het weiland. Of loopt.. ligt in het weiland.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:33

Wat een narigheid Suzanne. Hoe is het nu met hem?

tavb
Berichten: 159
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:26

Ons paard heeft ook een maagzweer gehad. Wij hebben hem van het brok afgehaald, veel ruwvoer gegeven (mogelijk heel de dag) en daarnaast zijn we hem Gastro8 of Gastro aid van Cavalor gaan geven! Echt supermiddel.

Ons paard kreeg dus geen brok, alleen Stimix van pavo. Daar zit geen haver in. Haver blijkt te verzuren en kan dus maagzweren veroorzaken.

Ons paard at ook niet meer en leek koliekerig en heeft zelfs ruim 40 graden koorts gehad.

De gastro8 of Gastro Aid sloeg snel aan en we zagen hem met 2 weken weer zo goed als de oude worden. Is ook aanzienlijk goedkoper dat dat spul wat jij geeft. Wij betalen Eur 75 voor een emmer waar we 3 weken mee doen.

Succes ermee en laat nog eens weten hoe het met hem is.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:06

iok ken idd iemand die er ervaring mee heeft.. paard at niet meer en ging in staking zodra je je been aanlegde had dus maagsweren bleek uit onderzoek bij laarakkers.
Daar poeder en gebeuren gehad op planten en kruiden basis en is nu weer helemaal gezond.
Misschien kun je daar eens informeren dr. laarakkers houd telefonische spreek uur.

besita
Berichten: 6778
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:57

Hoe is het nu Suzanne ? Fighter heeft indertijd ook meer dan 3 maand aan de gastroguard gestaan .Ontstekingsremmers en pijnstillers hebben anders teveel effect op een veulenmaagje dus daarom kreeg ie preventief Gastroguard..maar hij was klein dus ik deed langer met een tube

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 12:04

Hoe is het nu Suzanne?

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 13:21

Tja de maagzweren zijn zo goed als over maar daar zat dus waarschijnlijk zijn ergste pijn niet.
Hij loopt nu in de wei en eet wat grasjes. ´s Nachts staat hij op stal en ligt dan voornamelijk en eet niks. Hoewel hij laatst ´s nachts wat brokjes op had. Ik hoop dat hij dus beter gaat eten want zo gaat het niet natuurlijk, hij moet gewoon meer gaan eten want hij is echt heel mager.
We blijven hopen op de ommekeer.