Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Maagzweren.. ervaring? Gastrogard

 
Profiel   

Wie heeft er hier ervaring met een paard met maagzweren?
En dan vooral met de behandeling met het middel Gastrogard?

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-06 18:55 



 
Profiel   

Als ik het goede middel voor me heb is het duur maar wel erg effectief, wordt op de kliniek veel gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-06 21:36 



 
Profiel   

Ja is zeker een duur middel. 40 euro per dag. Maar ik wil graag weten of mensen hier ervaring hebben met het behandelen van hun paard hiermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-06 08:55 



 
Profiel   

Ik heb er ervaring mee. Na een tijd voeren, hielp het echt. Viavia hoorde ik dat Rennies ook wel eens helpen. Dit heb ik niet geprobeert, maar voer nu nog steeds Gastrogard. Het gaat wel om een paard van mijn vriendin. Ik heb dus geen kosten. Mijn vriendin is er erg te spreken over. Wat zijn je specifieke vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-06 09:18 



 
Profiel   

magicrover schreef
Ik heb er ervaring mee. Na een tijd voeren, hielp het echt. Viavia hoorde ik dat Rennies ook wel eens helpen. Dit heb ik niet geprobeert, maar voer nu nog steeds Gastrogard. Het gaat wel om een paard van mijn vriendin. Ik heb dus geen kosten. Mijn vriendin is er erg te spreken over. Wat zijn je specifieke vragen?


Nog steeds dagelijks???
Hoelang heeft dit paard het al gehad? En heeft hij er nu geen last meer van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-06 09:19 



 
Profiel   

Niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-06 11:26 



 

Heb er geen ervaring mee, weet alleen dat Maagcompositum (Groene Os) erg goed schijnt te zijn voor de regulering van het maagzuur en de bescherming van het maagslijmvlies bij paarden, wordt vooral veel voor luchtzuigers gebruikt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-06 17:05 



 
Profiel   

Mijn paard heeft na de stress van verhuis met maagzweren te kampen gehad.
Eenvoudigste & goedkoopste oplossing: 2 tot 4 weken rust en ad-lib ruwvoer. Dwz er voorzorgen dat je paard NOOIT of te nimmer zonder hooi staat. Dan genezen de bestaande maagzweren en zullen er ook geen nieuwe gevormd worden.
Wanneer het onmogelijk is om het paard voldoende ruwvoer te voeren, dan zijn geneesmiddelen zoals omeprazole aangeraden (gastrogard).
Dit is het ENIGE middel die effectief de maagzweren zal genezen.

Rennies ed. menselijke zuurteremmers, hebben slechts een heel tijdelijk en kort effect op een paardenmaag. Je hebt wel 10x de hoeveelheid nodig als bij mensen en het werkt slechts 1 a 2 uur. Dus als je idd je paard om het uur een potje rennie kunt geven zal dit de zuurte in de maag naar beneden halen.
Wel is er in verscheidene studies aagetoont, dat bij het stopzetten van deze zuurteremmers, je het omgekeerde effect hebt bij paarden en de zuurtegraad gewoonweg dubbel zo hoog wordt. Dus niet echt de oplossing die je zoekt.

Gastrogard is idd duur, maar werkt vast en zeker. Alhoewel als je daarna je paard niet voldoende ruwvoer blijft voeren en je hebt bv een nerveus paard, dan kunnen die tevens terugkomen. Dus mijn advies is 24 op 24 ruwvoer, hetzij gras, hetzij hooi.

Die van mij was na 3 weken ulcergard (zelfde ingredient as Gastrogard) opnieuw ok.
Heb je je paard laten scopen? Of is de maagzweer een vermoeden?
Groetjes,
Patsy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-06 18:09 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ja is zeker een duur middel. 40 euro per dag. Maar ik wil graag weten of mensen hier ervaring hebben met het behandelen van hun paard hiermee.


40 euro per dag, weet je zeker dat dat klopt???

Ik heb geen ervaring met gastrogard, wel met pronutrin. dit is ook speciaal voor paarden met maagzweren en wordt ook vaak door de dierenarts voorgeschreven. het kost 75 euro per bak en je doet er ong. 11 dagen mee.
mijn paard had ook een maagzweer en heeft dit op advies van de dierenarts gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-06 18:15 



 
Profiel   

Heel korrekt Tieme. Pronutrin is een langdurig voedingssuplement ter voorkoming van maagzweren. Het is op basis van Pectin en Lecithin. Dit werd me ook voorgesteld maar is in de VS niet te verkrijgen. Ik ben toen op internet gaan zoeken en in Duitsland (online) kan je het zelfs bestellen voor 59 euros.
Hier kost Gastrogard $40.00 per tube. En met 1 tube doe je dus 4 dagen. Aanbevolen wordt Gastrogard voor 28 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-06 18:21 



 
Profiel   

Gastrogard is normaal een tube per dag voor een volwassen paard. Het werkt beter dan pronutrin. Pronutrin is eerder preventief of als nabehandeling.
Vanwaar de overweging om gastrogard te geven? Is er een gastroscopie gedaan om de plaats en de graad van schade vast te stellen? De meeste paarden hebben wel in meer of mindere mate een maagzweer maar bij ontspanning en voldoende hooi hebben ze er weinig last van.
Ik heb jammer genoeg ervaring met gastrogard. Ik had een veulen met serieuze maag-darm zweren. Het zou in theorie goed helpen bij maagzweer maar niet bij mijn veulen omdat de zweer na de maaguitgang zat. Het product blijft daar niet even ter plaatse hangen en gaat meteen door naar de darm. Daardoor werkte het onvoldoende en hebben we ze op moeten geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-06 18:40 



 
Profiel   

Ja er was een maagscopie gedaan en hij zat onder de maagzweren, echte kraters. Tis nog een jong dier zonder training of stress. De maagzweren waren een gevolg van andere problemen, nl met zn blinde darm.
Potje ellende dus bij elkaar.
Hij krijgt nu dus Gastrogard en kost idd 40 euro per dag. We hadden voor 10 dagen maar moeten nog 2 weken door. Ik hoop dat het aanslaat want hij eet al een week lang niks meer, hooguit 1 hapje hooi per dag. Vind ook geen mest meer. Hij heeft 2 weken op de Uithof gestaan en is naar huis gestuurd. Nu gaan we proberen met pijnstillers of hij dan wil gaan eten want anders blijft hij in een cirkel hangen en zwakt alleen maar meer af. Tis heel sneu, we blijven duimen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-06 19:42 



 
Profiel   

Oh jee. Klinkt idd niet goed. Want als hij niet gaat eten, dan blijf je in die cirkel zitten, zoals je reeds zei.
4 weken is meestal de tijd die aangeraden wordt. Ik hoop dat het werkt!!
Wij waren er ook ettelijke centjes aan kwijt, bij ons werkte het, maar die van ons is dan ook 12 jaar oud en we weten dat hij heel erg gestressd had, dus was het allemaal beter te begrijpen dan bij zo'n jong dier.
Sterkte ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-06 20:23 



 
Profiel   

Ja we hopen gewoon dat hij die 4 weken haalt. Hij is al zo zwak geworden. Daarom gaan we toch maar wat proberen met pijnstillers, hij krijgt Metacam nu. En hopen dat de medicijnen aanslaan en dat hij eindelijk wat wil eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-06 12:23 



 

Ik hoop dat de pijnstillers & Gastrogard kuur zullen aanslaan, sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-06 18:56 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Wij hebben ook behandeld met flinke hoeveelheid goede kwaliteit ruwvoer om de maag tot rust te brengen. Vooral geen biks, muesli os kruidenmengsels, aangezien dit veel te scherp is voor de maag. Mocht je je paard echt niet zonder krachtvoer willen zetten, kun je eventueel haver bijvoeren. Zit weinig in kwa voedig stoffen, makkelijk/licht verteerbaar en bovendien is het kalmerend/zenuwsterkend*. Erg goed voor een overactieve maag dus!

*Ja, ik en de verhalen dat paarden van haver druk zouden worden. Vanuit de Homeopathie bekeken is Haver echter zenuwsterkend en kalmerend. Het middel Avena Sative is gebaseerd op haver. Volgens de berichten worden alleen paarden met een allergische reactie hyper van dit voedingsmiddel. Dan dus uiteraadr ook niet voeren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-06 20:30 



 
Profiel   

Nou zeer waarschijnlijk is het probleem met de blinde darm nog groter als dat van de maag omdat hij zo pijnlijk blijft terwijl de Gastrogard al hoort te helpen. De prognose lijkt heel slecht. We gaan nu naar een andere kliniek voor een laatste poging. Hij wordt daar nog een keer nagekeken of misschien er toch geen andere dingen met de darm zijn en of ze misschien nog iets anders kunnen proberen. Hij is zo zwak dat er echt iets gedaan moet worden, hij heeft al bijna 2 weken niks gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-06 08:34 



 
Profiel   

He meis,

Veel sterkte nog met je ventje....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-06 08:38 



 
Profiel   

Ja dank je. Nou hij is nu opgenomen in Bodegraven. Laatste kans. Ze gaan hem onderzoeken en kijken of ze wat voor hem kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-06 11:36 



 
Profiel   

Spannende tijd dus voor je!!!

Sterkte......

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-06 12:29 



 
Profiel   

Mijn vriendin heeft het ruim 5 maanden gevoerd. Paard is er nog niet vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-06 16:35 



 
Profiel   

magicrover schreef
Mijn vriendin heeft het ruim 5 maanden gevoerd. Paard is er nog niet vanaf.


Weet je zeker dat dat Gastrogard is geweest? Ik ken geen veearts die dat voor zo'n lange periode voorschrijft.


Jollyjoker hier op bokt heeft goede ervaringen met dit middel, maar bij haar paard was het probleem niet zo gecompliceerd als bij dat van jou.

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat ze in Bodegraven er nog iets mee kunnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-06 00:42 



 

gomir schreef
magicrover schreef
Mijn vriendin heeft het ruim 5 maanden gevoerd. Paard is er nog niet vanaf.


Weet je zeker dat dat Gastrogard is geweest? Ik ken geen veearts die dat voor zo'n lange periode voorschrijft.


Jollyjoker hier op bokt heeft goede ervaringen met dit middel, maar bij haar paard was het probleem niet zo gecompliceerd als bij dat van jou.

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat ze in Bodegraven er nog iets mee kunnen!


Tja, dat vraag ik me dus ook af.
Lijkt me sterk, je vergist je wellicht met een ander geneesmiddel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-06 11:05 



 
Profiel   

Omeprazole is een zogenaamde protonpomp remmer en zorgt er dus voor dat er minder maagzuur geproduceerd wordt. Ik heb het namelijk voor mijzelf, niet vanwege maagzweren, maar voorkoming ervan ivm een breuk in m'n middenrif waardoor m'n slokdarm niet meer afsluit. Ik heb er veel baat bij en kan me voorstellen dat dat voor paarden ook goed werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-06 11:23 



 
Profiel   

Hoe is het nu met hem Suzanne?
Hebben ze al gekeken in Bodegraven?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-06 11:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen