bier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

bier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:59

Wie geeft zijn paard ook weleens een flesje bier? schijnt heel goed zijn om deafvalstoffen te verdrijven. Bij voorkeur oud-bruin

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:13

ik kwam vroeger wel bij iemand die dravers had, die gaf ze ook oud bruin bier, elk paard kreeg daar 2x per week een flesje, en ze vonden t nog lekker ook.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:57

Mijn paard lustte het niet. Die keek me echt aan alsof ik hem ging vergiftigen
Maar het schijnt inderdaad goed te zijn af en toe zo'n oud Bruin.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:53

Nee ik geef het hem niet, maar hij vind het wel lekker
Wist ook niet dat het goed was

aquatje

Berichten: 423
Geregistreerd: 28-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 19:47

Min paard krijgt elke zondag een pilsje door zijn slobber, je moet hem zien slurpen haha. Ik ben dit gaan doen omdat hij 1 x een niersteen heeft gehad. Dit probleem is nu over, maar omdat we zagen dat hij het zo lekker vond verwennen we hem nog 1 x in de week ermee.

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 21:48

Haha, ik had er nog nooit van gehoord! Klinkt wel raar eigenlijk

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:43

Ja alcohol schijnt ook zuiverend te werken. Voor mensen is het zelf ook goed, twee rode wijntjes per week/dag weet niet precies dus waarom paarden niet
Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien komt dat nog

irmaz

Berichten: 4804
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:39

Iepoetjuh schreef:
Ja alcohol schijnt ook zuiverend te werken. Voor mensen is het zelf ook goed, twee rode wijntjes per week/dag weet niet precies dus waarom paarden niet
Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien komt dat nog


eh ja..... volgens mij gaat dat niet over de alcohol maar over een bepaald stofje dat in rode wijn schijnt te zitten. Alcohol kan slecht door de lever worden afgebroken (bij mensen in ieder geval) en is dus in feite een gifstof. Of paarden beter alcohol kunnen afbreken weet ik niet.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: bier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:15

Bier en dan ook nog donkerbier diende om de gisting in de maag en darmen op gang te houden/brengen.

Tegenwoordig neemt men Probiotica en nog beter Synbiotica.
Dat werkt in ieder geval wel.

www.synbiotica.nl

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:46

Raimaer heeft het op aanraden van de DA een tijd gekregen toen ze last had van haar nieren.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:25

Ik heb het ook wel vaker gehoord dat het gezond zou zijn, ik heb het nog niet geprobeerd. Memuska lust iig Jupiler en appeljenever

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:02

Haha, ik had er wel eens van gehoord ja; maar geef eerlijk gezegd toch liever een reinigingskuurtje

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:28

irmaz schreef:
Iepoetjuh schreef:
Ja alcohol schijnt ook zuiverend te werken. Voor mensen is het zelf ook goed, twee rode wijntjes per week/dag weet niet precies dus waarom paarden niet
Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien komt dat nog


eh ja..... volgens mij gaat dat niet over de alcohol maar over een bepaald stofje dat in rode wijn schijnt te zitten. Alcohol kan slecht door de lever worden afgebroken (bij mensen in ieder geval) en is dus in feite een gifstof. Of paarden beter alcohol kunnen afbreken weet ik niet.


Waarom zou je je paard dan bier gaan voeren als alcohol een gifstof is dat door de lever slecht wordt afgebroken. Dan snap ik het nut er niet van hoor.
Ik snap ook wel dat alcohol giftig is, maar geven ze da bier om de maag en darmen te gisten?

Diddie

Berichten: 197
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:33

Gezien het gewicht van een paard kan een flesje bier weinig kwaad. Maar gezond is het volgens mij niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 18:23

Het zou helpen om afval stoffen beter af te voeren

Emori

Berichten: 13120
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:25

Mijn shet lust ook bier
en shag
hahaha
raar paard:P

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:41

ik ken iemand die had een biertje aan een paard gegeven omdat hij moeilijk de trailer in ging, 1 biertje en paard liep er makkelijker in.
of het ook echt daadwerkelijk het bier was, of omdat hij zo lekker vond? tja.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:01

alcohol werkt 'zuiverend' omdat het de werking van het hormoon ADH remt. ADH zorgt ervoor dat er minder water wordt teruggeresorbeerd in de nieren, dus al het water wat normaal door de nieren gaat en weer wordt opgenomen, wordt bij verminderde werking van ADH meteen uitgescheiden met de urine. Dit betekent extra vochtverlies, waardoor je meer gaat drinken en in dat verband nog meer gaat plassen.

Eigenlijk zou je je paard beter een fles jenever kunnen geven, dat werkt nog veel sneller omdat er 10 keer meer alcohol in zit

Dit geldt voor mensen, ook voor dieren. Maar waarom het dan oud bruin moet zijn, volgens mij is dat een fabeltje.

kvika: ik denk dat het paard de trailer op liep, omdat degene die met het paard de trailer op liep, dacht dat het hielp

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:38

Mrietjesueel schreef:
alcohol werkt 'zuiverend' omdat het de werking van het hormoon ADH remt. ADH zorgt ervoor dat er minder water wordt teruggeresorbeerd in de nieren, dus al het water wat normaal door de nieren gaat en weer wordt opgenomen, wordt bij verminderde werking van ADH meteen uitgescheiden met de urine. Dit betekent extra vochtverlies, waardoor je meer gaat drinken en in dat verband nog meer gaat plassen.


Ja zoiets bedoelde ik dus ook

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 18:16

Mrietjesueel schreef:
.

kvika: ik denk dat het paard de trailer op liep, omdat degene die met het paard de trailer op liep, dacht dat het hielp



ja dat is ook een goede mogelijkheid

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:22

Ik heb net dus ook gehoord dat het van het biergist komt dat het zuivert en niet van de alcohol. Lekker dom ben ik weer bezig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:42

Gist bevindt zich in de biermost, het is rijk aan aminozuren, B-vitaminen en mineralen en stimuleert de spijsverting én is goed voor de eiwitopname.

Louise_G

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:48

haha wel grappig heb je zo een dronken paard rondlopen maar lijkt me ook niet supergezond, maar ja misschien is het toch wel gezond. ik weet t niet

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:51

Die van mij heeft het wel eens gekregen, maar ze vond het niet lekker..

MariekeA

Berichten: 1823
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:34

Miirthe schreef:
Gist bevindt zich in de biermost, het is rijk aan aminozuren, B-vitaminen en mineralen en stimuleert de spijsverting én is goed voor de eiwitopname.



Juist, het gaat dus helemaal niet om de alcohol. Sterker nog, het is veel beter om malt-bier te geven. Zit wel de gist in, maar belast de lever niet zo veel.

Bovendien zou je je af kunnen vragen waarom je je paard standaard bier moet geven. Mankeert hij uberhaupt wel wat?? Als je paard geen klachten heeft, zou ik dit dus zeker niet doen. Daarmee ondermijn je zijn weerstand.