aardappelschillen giftig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:53

ik zou als ik jou was gewoon geen aardappelschillen aan je paard geven, want iedereen zegt weer wat anders
gewoon het zekere voor het onzekere nemen

mieki

Berichten: 396
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: STELLENDAM

Re: aardappelschillen giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:19

geloof me ik werk in de aardappelgroothandel

als je weet wat voor poeier ( gif) erover gaat geef je echt geen schilletje meer aan je paard'

zelfs voor ons zelf is het rot slecht (inandemen) en moeten echt super goed onze handen wassen en soms met kapje op de mond werken.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: aardappelschillen giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:00

mieki schreef:
geloof me ik werk in de aardappelgroothandel

als je weet wat voor poeier ( gif) erover gaat geef je echt geen schilletje meer aan je paard'

zelfs voor ons zelf is het rot slecht (inandemen) en moeten echt super goed onze handen wassen en soms met kapje op de mond werken.

wanneer gaat dat poeder erop?

op de stal waar ik stond was de eigenaar een aardappelboer,en hij voerde ook zijn pony aardappelen.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: aardappelschillen giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:11

Vind het een beetje dubbel.
Vroeger leefden de paarden op aardappelschillen, haver en brood.
En nu zou het slecht zijn. Ik geef het mijn paard ook niet. Ik weet wel dat spruitblaadjes niet goed zijn, de meeste koolsoorten niet en het is ook aan te raden als je winterpeen geeft het uiteinde af te snijden omdat daar de meeste afvalstoffen van de peen inzitten.

mieki

Berichten: 396
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: STELLENDAM

Re: aardappelschillen giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:58

mirgino schreef:
mieki schreef:
geloof me ik werk in de aardappelgroothandel

als je weet wat voor poeier ( gif) erover gaat geef je echt geen schilletje meer aan je paard'

zelfs voor ons zelf is het rot slecht (inandemen) en moeten echt super goed onze handen wassen en soms met kapje op de mond werken.

wanneer gaat dat poeder erop?

op de stal waar ik stond was de eigenaar een aardappelboer,en hij voerde ook zijn pony aardappelen.


dat poeder gaat erop zodra ze ingepakt worden tegen de scheuten die erop groeien

zomers is dat meer dan in de winter

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: aardappelschillen giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:29

Vroeger kregen de paarden van de schillenboer inderdaad ook aardappels te eten, maar in die tijd werden ze ook niet zo behandeld als tegenwoordig er zaten gewoon minder schadelijke stoffen op.

Ik weet alleen dat als ik ze geef ik de schillen eerst was en zorg dat er geen stukjes van uitlopers meer aan zitten. Ik eet niet zo vaak geschilde aardappelen en als ik ze schil zijn het er misschien vier of zo en dan worden ze verdeeld tussen de appels etc onder 7 pony's dus dat is de moeite niet Haha!