Rozenbottel goed????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tatort
Berichten: 1337
Geregistreerd: 28-09-05

Rozenbottel goed????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 20:18

Ik ben van plan om rozenbottel te bestellen bij de paardendrogist, omdat er veel vitaminen en mineralen in zitten, die mijn pony na de winter hard nodig heeft anders gaat ze haar eigen stront opeten. Maar ik vroeg me dus af, wie er ervaring heeft met het voedingssuplement Rozebottel, en of iemand weet of het goed werkt. Ik heb erover gelezen en ik kwam vaak tegen dat er veel vitaminen en mineralen in zitten, maar ik wil toch wel graag een aantal ervaringen ermee horen voordat ik het koop.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:57

Het bevat veel vitamine C, is goed voor de afvalstoffenafvoer en hoefgroei.
Het zit door mijn kruidenmengsel voor een groot deel en m'n paard reageert er erg goed op!

ladigo14

Berichten: 686
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:47

zijn dat gewoon rozanbottels die ook aan de struiken groeien, want dan kan je net zo goed daar wat van plukken . of zit er dan nog wat door ofzo

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:41

Ik weet het niet maar heb je eens een 'geopende' rozenbottel gevoeld? Daar zitten scherpe, jeukende haartjes aan. Van Rozenbottel maakt men ook jeukpoeder. Dus ik ben wel voorzichtig met het geven van "verse" rozenbottel.

ladigo14

Berichten: 686
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:43

jhah daarom leek het me ook niet dat het gewone rozenbottels zijn.
want die jeuken echt verschikelijk

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:30

Aan de andere kant, ik heb zelf even rond gezocht en dit vond ik op www.paardenshop.nl :


"Rozenbottels heel

Rozenbottels zijn van Argentijnse origine, heel met pit en lucht gedroogt.Rozenbottels zijn welkome lekkernij voor het paard ze zijn rijk aan vitamine C. en natuurlijke biotine, hebben een gunstige invloed op de afvoer van toxines via de urine. Rozenbottels zijn smaakvol en goed voor het gebit.

Product-id: Rozenbottels heel"


En als het verkocht word door een paarden winkel lijkt het mij toch al minder schadelijk. Ik zou het nog steeds niet zelf aan mijn paard voeren maar toch.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:52

Ik zou zelf liever het van de Paardendrogist halen, weet je iig zeker dat je goed zit..

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:00

ik haal mijn gedroogde rozenbottel bij de natuurwinkel.
mijn paard vind het heel lekker, maar haar buur vind het afschuwelijk van smaak (bitter) hij gaat dan een uur lang zijn tong schuren tegen de muur om van de smaak af te raken.

verse rozenbottels zou ik niet geven, je moet ze eerst drogen (als je het allemaal zelf wilt doen)

andiamo97

Berichten: 348
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rozenbottel goed????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:39

Ze zeggen dat het heel goed helpt, maar dat hoor je over zoveel dingen. Je merkt pas echt of jou paard er goed op reageerd als je het probeert. Elk paard is anders.