Voer ik wel genoeg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sam_Elena

Berichten: 468
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Sorrento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:55

je kan uitrekenen hoeveel die moet hebben ik heb alleen mn voedernormenboekje op het moment niet bij de hand, mja k ga dr ook niet altijd van uit want myn paarden voer ik het dubbele...
heb je zn gewicht? dan zal k n berekening voor je maken

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Voer ik wel genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:42

Die rekensommetjes via de boekjes werken meestal niet, zeker niet als je een sober ras hebt zoals TS. Die boekjes geven een indicatie, meestal gericht op het gangbare type rijpaard.
Uiteindelijk zal ieder echt paardenmens je vertellen dat je op het oog voert en nooit op een tabelletje

Anoniem

Re: Voer ik wel genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:53

VSW --> VS.

Anoniem

Re: Voer ik wel genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:30

Nee, vind het niet te weinig!
Goed dattie op de wei staat en lekker ruwvoeder krijgt, is zeer belangrijk! Belangrijker dan krachtvoer.
En de evt. aanvulling is al de mineralenliksteen.
Als je twijfelt kun je na het werk slobbertje maken en daar een
schepje vitamine doorheen gooien, maar in principe voer je
goed (naar mijn mening, ben geen deskundige natuurlijk he)

Schatjes

Berichten: 555
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Maasbracht

Re: Voer ik wel genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:32

Ik zou er nog voerderbieten en/of wortelen bij voeren. Dat is niet dikmakend (bij die van mij altans niet). Is ook goed voor de darmen wat afwisseling.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Voer ik wel genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:17

Miirthe schreef:
Nee, vind het niet te weinig!
Goed dattie op de wei staat en lekker ruwvoeder krijgt, is zeer belangrijk! Belangrijker dan krachtvoer.
En de evt. aanvulling is al de mineralenliksteen.
Als je twijfelt kun je na het werk slobbertje maken en daar een
schepje vitamine doorheen gooien, maar in principe voer je
goed (naar mijn mening, ben geen deskundige natuurlijk he)


Eigenlijk zou je idd normaal gesproken zeggen dat die meer dan genoeg krijgt, de meeste stallen voeren 3 keer per dag 1 plak hooi,dus 3 plakken in totaal, die van jou krijgt al 4 tot 6 plakken per dagdus eigelijk zou dat meer dan genoeg moeten zijn,alhoewel het natuurlijk nooit kwaad kan.

Kijk gewoon goed naar je paard, hoe die zich voelt en eruit ziet, als dat allemaal goed is zou ik me niet teveel zorgen maken.

Plaats anders eens een foto.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:15

Foto's plaatsen wellicht een idee
In ieder geval kan een paard leven op de wei & evt. bijvoeren van ruwvoeder (en liksteen tot beschikking).

MissUtopia
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-04-06

Re: Voer ik wel genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:28

Beste Welsh cob fan,


Het is vaak moeilijk om te zien wat je pony precies nodig heeft. Ik gebruik altijd Equiphos mineraal blokken voor mijn paarden deze zitten boordevol mineralen en sporenelementen. Voornamelijk sporenelementen zitten tegenwoordig minder in voeders, zoals hooi, gras, enz enz. Deze zijn van essentieel belang voor je paard en als hij daar een tekort heeft dan moet je die zien aan te vullen.

Met Equiphos is dit heel goed te controleren, het dier neemt zelf op als hij daar behoefte aan heeft. Veel lik blokken bevatten alleen zout, melasse of lekkermakers en voegen niksof heel weinig toe. (tevens heel erg duur omdat er zo veel van wordt opgenomen)
Equiphos wordt alleen opgenomen als ze het nodig hebben(wat bij jouw pony zeker het geval kan zijn) neemt na 2 maanden nog steeds veel van het blok op dan zul je wat voer bij moeten geven.
Probeer het maar eens want zo kun je een heleboel bereiken zonder dat het je veel geld moet kosten.
Als je nog vragen hebt mag je me mailen

Groetjes Anne

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Voer ik wel genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:40

Mijn paard staat ook 24/7 op een wei die half een half afgegraasd is. Ze heeft continu hooi ter beschikking en ik geef haar elke dag 1kg gemengd voer en 1kg wortels. Tot hier toe is ze nog niet veel afgevallen.

Wat kreeg ie vroeger?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:06

ehh meestal gooide ik hem dan pas het land op als het gras helemaal gegroeid was. en als de winter aanbrak en het gras was op en ze konden nog buiten staan dan kregen ze net zoveel als nu.