drink probleem!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
reentje91

Berichten: 520
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Amsterdam

drink probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:06

Mijn pony drinkt echt ontzettend veel. Hij heeft echt altijd dorst en als ik de emmer dan weer bij vul drinkt hij hem meestal ook in een keer weer leeg!Is dit normaal?En waar zou het anders aan kunnen liggen?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:15

mijn paard drinkt ook wel erg veel als ik haar uit een emmer laat drinken... misschien omdat ze dat wel lekker vinden. ik weet niet of je een elektrische drinkbak hebben maar drinkt ze daar ook zo veel uit?

reentje91

Berichten: 520
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:54

Nou papa gaat de electrische deze week instaleren dus ik zal kijken of dat helpt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:29

Misschien juist omdat je die emmers moet vullen & je pony niet kan drinken wanneer hij/zij dorst heeft, slurpt ie zo een emmer leeg. En een pony of paard drinkt behoorlijk wat liters op een dag!

irmaz

Berichten: 4841
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:05

Een paard drinkt normaal gesproken zo tussen de 20 en 40 liter ( 2 tot 4 volle emmers) water per dag, drinkt ze veel meer dan is het misschien verstandig om er een dierenarts naar te laten kijken, mogelijk heeft ze problemen met de nieren.

Marije_jiplover

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:44

Hoevaak vul je per dag de emmer bij? Heb je enig idee hoeveel liter je paard drinkt?
Wat krijgt je paard te eten? Gras, kuil of (droog) hooi? Als je paard droog hooi krijgt, heeft hij meer behoefte aan water dan wanneer hij vers gras of kuil te eten krijgt, gewoon omdat het waterpercentage in hooi veel lager is.
Als je geen idee hebt hoeveel je paard precies drinkt, is het verstandig om de automatische drinkbak nog even niet aan te sluiten en te (laten) noteren hoevaak en wanneer het paard drinkt/de emmer bijgevuld moet worden (als hij hem tenminste niet om kan gooien).

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:46

dondahsteen schreef:
mijn paard drinkt ook wel erg veel als ik haar uit een emmer laat drinken... misschien omdat ze dat wel lekker vinden. ik weet niet of je een elektrische drinkbak hebben maar drinkt ze daar ook zo veel uit?



Een elektrische drinkbak?????? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.. volgens mij bestaat dat niet hoor.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:47

Een paard kan algauw 50l drinken per dag dus het is niet meer dan normaal dat ze in 1x 2 emmers leegdrinken

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:09

Whiz schreef:
dondahsteen schreef:
mijn paard drinkt ook wel erg veel als ik haar uit een emmer laat drinken... misschien omdat ze dat wel lekker vinden. ik weet niet of je een elektrische drinkbak hebben maar drinkt ze daar ook zo veel uit?



Een elektrische drinkbak?????? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.. volgens mij bestaat dat niet hoor.


Jawel! Dat is dat een paard of pony gewoon zelf kan weten wanneer hij/zij kan drinken in de stal.. of sommige weides hebben het ook..

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:11

JAH DUH dat is toch niet elektrische... JE Stopt toch geen stekker in het stopcontact????

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:24

een automatische drinkbak heet zowiets....

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:13

Whaha, je weet toch wel wat er bedoeld wordt?

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: drink probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:51

Omdat je zelf de emmer bijvult kun je dus zien hoeveel je pony drinkt. Een emmer is ongeveer 10 liter dus hoeveel drinkt je pony?? Als het echt teveel is kan je pony een vorm van diabetes hebben.