groene os - provarium breeding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sione

Berichten: 525
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Langedijke, Friesland

groene os - provarium breeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:28

Hoi Wie heeft er ervaring met dit suplement en om welke reden voerde je het aan je merrie?
Mijn merrie toont haar hengstigheid niet ze goed (bijna niet) en ze gaat binnenkort onder de hengst. Ik hoop dat door dit middel de hengstigheid wat duidelijker wordt. Ervaringen???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 20:30

Ben ook benieuwd naar de ervaringen, van de zomer ga ik dit supplement zeer waarschijnlijk aanschaffen voor mijn merrie.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: groene os - provarium breeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:24

Geen ervaring mee,maar misschien heb je hier wat aan.
Meer info op www.puurnatuur.nl


Provarium-Breeding
Geschikt voor: paard, pony

Inhoud en Adviesprijs voor consumenten:
- 150 gram - € 10,95
- 400 gram - € 18,95
- 1 kilo - € 41,95

Samenstelling
vites agni castus

Indicatie(s)
Voor de merrie die tijdens de hengstigheid niet is te hanteren, voor merries die slecht hengstig worden of niet willen opnemen, bij overmatige hengstigheid. Voor hengsten en ruinen die te veel last hebben van de mannelijke hormonen.

Toelichting
Kruidenmengsel voor merries

Eigenschappen: Werkt regulerend op de hormoonhuishouding van de merrie. Ter verbetering van de vruchtbaarheid en om de melkproductie te bevorderen.

Dosering: 1 maatschep per dag door het voer. (maatschep= 3,5 ml)

Verpakking: Pot van 400 gram en 1 kg

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:01

Het bevat overigs Monninkspeper, een bekend kruid voor de hormonen etc.
Ik ga het zeker eens proberen

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:14

En wat ook wil helpen is je merrie wat eerder in aanraking brengen met een hengst. Gewoon door even te snuffen. Mijn merrie heeft het nooit laten zien. Tot we dr wilde dekken, ze leek hengstig maar we wisten het niet zeker. Toen de hengst er eenmaal was, was het overduidelijk! Een schouwhengstje of laat gecastreerde ruin wil ook nogal eens goed zaken doen.

Provarium is een goed alternatief, maar tot nu toe heb ik het vaker zien gebruiken om te 'reguleren' dan om duidelijker te maken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:46

Maar er moet maar net een hengst tot de beschikking zijn om te schouwen, ik sta op stal met een merriestel bestaande uit 7 andere paarden.