Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

grasbuik

 
Profiel   

mijn verzorgfjord heeft een ontzettend dikke buik door het gras! wat is hier aan te doen? hij wordt 5x per week bereden, soms vaker.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-06 13:55 



 
Profiel   

Land kleiner maken..
Op een landje zetten met kort gras.
Geen lang vers gras meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-06 13:56 



 

Van veel ruwvoeder, maar dan ook onbeperkt bijv. of veel gras kunnen je paarden dit idd krijgen.
Misschien op een wat meer kale weidegrond neerzetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-06 15:23 



 

Als het maar een grasbuik is en geen wormenbuik of zandbuik. En het lijkt momenteel ook wel erg in de wintervacht. Een fjord hoort ook niet echt superslank. Ik zou niet 123 minder ruwvoer geven, dat heeft je pony wel nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-06 19:47 



 

Hij wordt toch aardig wat dagen bereden, ruwvoer is sowieso nog belangrijker dan krachtvoer en ik zou dan ook niet minderen.
Krijgt de Shet alleen gras of ook nog een berg hooi of brok bijgevoert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-06 09:28 



 
Profiel   

Miirthe schreef
Shet


Het is een fjord
Maar om even op je vraag in te gaan, hij krijgt op dit moment alleen gras, geen hooi en geen bix bijgevoerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-06 11:04 



 

Djeezes, Mirthe op de zondagochtend. Neem me niet kwalijk

Ontworm je dan netjes? Sommige paarden kunnen hiervan een behoorlijke buik krijgen, als ze wormen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-06 11:22 



 
Profiel   

ja hij wordt netjes ontwormd, dus dat zal het niet zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-06 17:28 



 
Profiel   

ze krijgen toch van gras een dikkere buik omdat gras minder snel verteerd dan hooi, als ze weer een paar dagen van het land af zijn is die buik zo weer weg,

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-06 21:41 



 
Profiel   

Dat is toch niet erg??? Liever een grasbuik dan een buik met wormen of koliek omdat ze niet genoeg ruwvoer krijgen.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-06 15:47 



 
Profiel   

Mijn fries heeft hier in het begin van de weideperiode ook altijd flink last van. Als hij weer een paar dagen wat minder op het land heeft gestaan, zie je de buik alweer minder worden. Ik zet hem gewoon niet langer dan 6 uurtjes per op het land om het binnen de perken te houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-06 12:47 



 
Profiel   

Nou Af dat wordt harder werken met je fordje
Als hem rijdt wat doe je dan en hoe lang doe je dat? kan je het niet iets zwaarder maken voor hem?

Staat hij niet al op dat stukje met weinig gras? ik denk echt dat goed rijden de enige oplossing is. Zet hem maar wat meer aan het werk hoor, dat kan hij vast wel aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-06 15:02 



 

[paard] heeft ook zeer snel last van""overgewicht" !

[paard] staat daarom momenteel op de paddock.
Als haar kuddegenootjes de wei hebben kaal gevreten dan mag [paard] er pas op.
Helaas erg sneu voor haar maar met een moddervette knol een M1 proef rijden vind ik veel zieliger! Overgewicht is echt super slecht voor een paard.

Een kleinere wei is idd een goede optie, ook voldoende beweging (duurtraining) is goed om overbodige vetjes te verbranden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-06 16:36 



 
Profiel   

Ze zeggen toch dat de buik opzet aangezien de darmen vol met gras zitten ik bedoel dat hij niet dik is qua vet maar qua gras en als t verteerd is ze buik(je) ook weer minder word of heb ik me weer eens wat wijs laten maen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-06 16:39 



 
Profiel   

TeQuiero1 schreef
Ze zeggen toch dat de buik opzet aangezien de darmen vol met gras zitten ik bedoel dat hij niet dik is qua vet maar qua gras en als t verteerd is ze buik(je) ook weer minder word of heb ik me weer eens wat wijs laten maen

Klopt helemaal hoor

Een echte grasbuik is geen vorm van overgewicht voor het paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-06 17:47 



 
Profiel   

Als een paard echt vet is zie je dat het best aan de rug en aan de manenkam. Een hangbuikje hoeft helemaal niet te betekenen dat het paard te vet is. Tegen mij zeiden ze altijd 'wat heb jij een dikke fjord!', maar ja de zwaartekracht wint het hoor als je al een aantal veulentjes op de wereld hebt gezet. Nu oogt ze ook niet zo oud, dus een vergissing is snel gemaakt, maar mijn fjord was veel te mager en toen zeiden ze het nog!!!

Ik zie niet echt wat het probleem is met een grasbuikje, je kunt er gewoon mee rijden hoor. Als je nu naar een wedstrijd of een keuring o.i.d. gaat zet je haar gewoon een poosje op hooi, dus geen gras en dan is het er zo af!!

Groetjes Esther..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-06 18:42 



 
Profiel   

ik zal als ik jouw was het land iets kleiner maken, als hij dat op heeft kan hij altijd nog naar het afgezette stuk land.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-06 23:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen