Proppen maken, maar tandarts is geweest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:23

Een paard moet ook leren met zijn 'nieuwe gebit' om te gaan. Onze tandarts vertelde ons ook: Met nieuwe schoenen loop je ook niet meteen 10 km....een paard moet ook even wennen en tot de ontdekking komen hoe het zijn gebit weer optimaal kan gebruiken (mijn merrie had ook een gebit waar nog nooit naar gekeken was en moest na bijvijlen etc ook even wennen dat ze harde dingen ineens wel zomaar weg kon kauwen)

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:42

Mijn merrie deed het ook. Heb de tandarts nog een keer laten komen, extra geveild en nu is het over.

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:03

Mijn pony deed het heel extreem. Eigenlijk al een paar jaar. De tandarts kon noooit wat vinden.
Nu hebben we foto's laten maken van zijn kaak en bleek er een breuk in de wortel van de kies te zitten.
Dat doet dus pijn met eten. Heel vervelend allemaal, want de kies moet getrokken worden en dat geeft weer risico op beschadigen van de kaak.
Het is dus zeker niet altijd alleen in de mond waar de problemen zich voor doen en dit kan een tandarts niet vinden. Hij heeft een perfect gebit. Alleen ooit een klap op de kaak gehad met dit vervelende gevolg.

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Proppen maken, maar tandarts is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:23

Dit probleem had ik met Orchid ook, haken net gevijld en nog proppen.
Toen heb ik ipv een dierenarts een keer een paardentandarts laten komen.
Hij weer haken vijlen. Heb ik hem gevraagd waardoor het kwam als de haken goed weg waren maar ze wel proppen bleef.
Bij Orchid kwam het dus omdat ze aan 1 kan een klein beetje ruimte tussen haar kiezen heeft, dan blijft er wel eens wat voer tussen hangen en dat komt er wel eens uit als een propje.