Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

wat een 3-jarige voeren??

 
Profiel   

heej

ik heb een 3-jarige die op het moment wordt beleerd
hij staat nou niet bij mijzelf thuis maar als hij
weer thuis komt staan wordt hij ongeveer 2 keer in de week
gereden en voorderest er gewoon wel uit de box
maar wat voor krachtvoer moet ik nog meer geven??
hij krijgt dan ook nog 3x per dag gewoon kuil/hooii
wat kan ik hem het beste geven voor biks??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-06 12:02 



 
Profiel   

Mijn bijna 4-jarige krijgt gewoon basisbrok en dat al een tijdje lang. Verder ook inderdaad gewoon onbeperkt kuil. De hoeveelheid biks gewoon afstemmen op zijn werkverichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-06 12:06 



 
Profiel   

1 a 1,5 kg basisbrok lijkt mij voldoende. Het is vaak moeilijk een compleet advies te geven omdat het voeren van paarden totaal afhankelijk is van een heleboel factoren. Je zult dus ook zelf in de gaten moeten houden hoe je paard het hierop doet. Die 3x per dag hooi/kuil klinkt iig al goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-06 12:06 



 
Profiel   

het is idd van te veel afhankelijk wat wij op een afstand niet kunnen zien!
het ene paard heeft gewoon meer nodig als de ander!
gewoon beginnen met bijvoorbeeld een kilo gewone basisbrok en kijken hoe die er op reageert! er staat bij dat je 2 keer per week gaat rijden, maar wat doe je bijvoorbeeld op die andere dagen? want longeren is bijvoorbeeld een zwaardere belasting dan dat je gaat wandelen... daar moet je ook wel rekeing mee houden met voeren...

toen mijn paard 3 was kreeg ze 2 handjes brok op een dag! en dat was al bijna te veel. mijn paard kan slecht tegen krachtvoer dus die heb ik vrij snel op muesli gezet!

vind die 3 keer op een dag kuil/hooi wel heel goed! die van mij krijgen zelfs maar 2 keer

in ieder geval veel plezier met je paardje

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-06 12:17 



 
Profiel   

moeilijk om te zeggen, ik zou met 2x een 0.5 kilo beginnen, dan kan je altijd kijken of ze te heet wordt. wel goed hooi/kuil bijvoeren. na het rijden kan je dan nog een 0.5 kilo geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-06 13:00 



 
Profiel   

Die van mij heeft niet veel nodig en staat nu op boxrust, maar ik voer haar toch ongeveer een halve kilo basisbrok per dag, omdat ik vind dat ze toch voldoende voedingsstoffen binnen moet krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-06 13:02 



 
Profiel   

niemand meer???

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-06 09:37 



 
Profiel   

sandraah schreef
niemand meer???


Wat had je zelf in gedachten dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-06 12:49 



 

Mijn 3 jarige merrie, momenteel nog op rust, staat overdag op de wei en vroeg in de ochtend en in de avond krijgt ze 250 gram muesli met bep. supplementen erdoor heen.
Verder geef ik ook een plak hooi zodat ze iig op stal iets te knabbelen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-06 19:49 



 
Profiel   

opzicht zit in kuilgras best veel, dus ik zou hem een gewone basisbrok geven.

ik denk dat je gewoon op de dagen dta je gereden hebt, ietsje meer kan geven. en de andere dagen gewoon tussen de 1 en de 2 KG brok.

het is antuurlijk moeilijk voor ons om het zo te bepalen, je moet het natuurlijk zelf ondervinden. kijk gewoon naar zijn conditie ( dan bedoel ik dus hoe dik of hoe dun hij is ) en natuurlijk naa zijn "fitheid" als je merkt dat hij meer nodig heeft, geef hem wat meer, merk je dta hij met rijden futloos is, of dat ie magerder word, voer je hem ietsje bij, totdat je zowiets hebt van : zo staat ie dr wel netjes bij. het beste is echt om "op het oog "te voeren hoor... en dat kan je alleen zelf ondervinden, dat kunnen wij niet voor je doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-06 20:30 



 
Profiel   

de mijne is nu bijna 4 jaar en toen we haar gingen beleren bijna een jaar terug kreeg ze 0,5 per keer (2 x krachtvoer per dag) dus totaal 1 kilo. en ze krijgt nog 3 keer kuil en hooi.
het is een klein paardje en nogal bloederig type.
toen ze wat meer liep kreeg ze bijna 1 per keer . als ik haar te veel geef is er geen houden meer aan.
nu ze op het land staat krijgt ze weer 0,5 per keer eigenlijk nog minder zelfs.
ik geef haar ook peen en appel bij.

kijk net als de rest zegt hoe je paard reageerd en als het een bloederig type is en je wilt er wel gewoon mee kunnen rijden geef je al snel minder en hoe is het gebouwd?

nou dat was het

gr shir

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 12:50 



 
Profiel   

Mijn pony die boxrust heeft voer ik nu paarden kern brok van Treurniet, daar zit een stuk minder energie en eiwit in. Misschien ook een idee? Ik voer nu maar 2x 100 gram per dag. Daarnaast 1x een halve kilo peen en 3x 1 plak hooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-06 10:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen