Graaskorf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hofstede
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-05-05

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 14:07

Heeft iemand ervaring met graaskorven (best friend)?
Het lijkt me een oplossing voor mijn (dikke) paard, maar het lijkt me nogal ingrijpend. Raken ze hier niet enorm van gefrustreerd?

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:06

Op de pensionstal waar ik sta is er een shet met een graaskorf. Het lijkt heel zielig, maar de pony mag nu heerlijk in de wei rondlopen en knabbelt er op los. Alleen krijgt hij niet zoveel binnen. Alternatief is de hele zomer op zand of erg kaal land.

De pony zelf heeft er helemaal geen last van en was er zo aan gewend.

Imber
Berichten: 16
Geregistreerd: 29-06-05

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:20

Mijn paard draagt in de wei de greenguard van de paardendrogist. Een soort muilkorf wat je vast maakt aan het gewone halster. Beetje hetzelfde idee dus..

Het werkt opzich heel goed; hij heeft er weinig last van, alleen krijgt hij wel heel weinig gras binnen. Goed bijvoeren is dus wel noodzakelijk!

Ik ben er best tevreden over al krijg ik wel wat comentaar van stalgenoten die het zielig vinden. Een beetje zielig is het natuurlijk ook wel, maar altijd nog minder zielig dan alleen in de paddock. Hij is in ieder geval vrolijk en volgens mij heeft hij het best naar zijn zin.

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:23

Mijn paard staat al jaren met een muilkorf in de wei. onderin zitten kleine gaatjes waarmee ze iets kan grazen. Eerst vondt ze het vreselijk maar heeft het nu helemaal geacepteerd.

Hofstede
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-05-05

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 10:54

Bedankt voor jullie informatie! Ik zie het inderdaad als een alternatief voor het alleen staan in de paddock (met alle verveling van dien). De graaskorf of grasmasker lijkt me een methode waardoor hij toch in de groep met de andere paarden kan staan, maar waardoor het risico op hoefbevangenheid sterk verminderd wordt..........
Welk systeem werkt beter; de greenguard van de paardendrogist of de graaskorf van BestFriend?

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:42

Ik ben ook heel benieuwd naar graaskorf ervaringen. Mijn paard is 2 jaar geleden hoefbevangen geweest en staat nu dus in de paddock. Ik zou 'm dolgraag met de rest mee in de wei hebben staan maar het is nu echt bloedlink voor hem. Imber is 1 van mijn stalgenoten en ik moet zeggen dat ik best sceptisch was toen ik hoorde dat haar paard met een graaskorf het land inging. Maar het lijkt voor hem prima te werken. Ik heb een beetje op internet rond zitten kijken en het lijkt toch minder 'erg' dan ik dacht. Waar ik het bangst voor ben is dat er geen sociaal contact met de anderen mogelijk is. Valt dat mee ? En krijgen ze niet erg makkelijk de graaskorf af ?
Mij lijkt de best friend graaskorf van prettig materiaal gemaakt. Maar de graaskorf van de paardendrogist is kleiner en lijkt minder in de weg te zitten. Ik ben er dus nog niet helemaal uit welke prettiger is.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:25

Juist op het goede moment kom ik dit topic tegen!
Ik heb ook gemerkt dat er twee soorten zijn, en vraag me af wat de gebruikerservaringen zijn.
Ik hoop dat gebruikers hier flink gaan reageren!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:28

Heb nog geen ervaringen ermee, maar heb niet echt het idee dat het vreselijk zielig is. Is uiteindelijk voor z'n eigen bestwil, overgewicht of hoefbevangenheid is al helemaal niks

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:03

Ik heb inmiddels een graaskorf besteld. Heb van meerdere kanten gehoord dat paarden bij de greenguard makkelijker erlangs kunnen eten. Mijn paard is bevangen geweest en wil dat risico niet nemen. Voordeel is dat hij straks toch wat uurtjes buiten kan, dus iig langer dan zonder korf. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. Het schijnt dat ze er even aan moeten wennen met eten en dat je dat alvast in stal kunt oefenen met hooi eten.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:08

Kyona schreef:
Ik heb inmiddels een graaskorf besteld. Heb van meerdere kanten gehoord dat paarden bij de greenguard makkelijker erlangs kunnen eten. Mijn paard is bevangen geweest en wil dat risico niet nemen. Voordeel is dat hij straks toch wat uurtjes buiten kan, dus iig langer dan zonder korf. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. Het schijnt dat ze er even aan moeten wennen met eten en dat je dat alvast in stal kunt oefenen met hooi eten.


Heb jij die van Best Friend besteld ?
Het schijnt dat de greenguard beter blijft zitten als je het speciale halster erbij bestelt.

mariska32

Berichten: 5765
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:01

ik heb de greengaurd zelf gebrobeerd voor een pony.
bij haar werkte het niet,ze kreeg door dat als je maar lang genoeg langs de waterbak schuurt je dat ding toch naar achter kan wippen.
ik denk dat dat een korf beter blijft zitten

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:31

Ik heb net de graaskorf van Best Friend besteld, maar ga ook de greenguard proberen. Hopelijk kan ik over een aantal dagen laten weten welke het beste bevalt.

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:14

oberon schreef:
Ik heb net de graaskorf van Best Friend besteld, maar ga ook de greenguard proberen. Hopelijk kan ik over een aantal dagen laten weten welke het beste bevalt.


Daar ben ik heel benieuwd naar! Zit zelf nml nog te twijfelen tussen die twee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:10

Als ik het zo lees is mijn paard níet te vertrouwen met een graaskorf.. Als der iets niet zint draaft ze net zo lang door tot alles naar wens is en ze is niet één van de domste

kimmie261

Berichten: 19222
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:30

ik zit er ook aan te denken 1 te kopen,mijn wel bekende anda maestro is gister zeer lichte hoefbevangenheid geconstateerd en dat terwijl hij op de meest kale weitjes mag lopen,we gaan binnekort verhuizen naar duitsland,en die weides daar zijn overvol!!

dus ik weet me even geen raad,behalve hem een graasmasker opdoen,en een klein stuk kaal laten vreten door 2 andere paarden..waarna hij daar op kan staan...

Alice01

Berichten: 744
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Amersfoort

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:35

Nou ik heb ze beide uitgeprobeert!

Mijn paardje heeft wegens ziekte bijna een jaar binnen gestaan.
Nu is ze weer helemaal kerngezond maar om er nu vol op het gras vette gras te zetten vond ik geen optie!

Eerst de green gard, maar Jolene wist met veel gefriemel de kap goed scheef te krijgen en at behoorlijk veel gras.
Desnoods klemmen ze hem op de grond en met veel gedraai zit die dan scheef.
Tja en vervolgens had ze een dikke plof buik.

Ik heb nu de graskorf van best friend er op zitten deze sluit erg mooi aan is mooi gevoerd en praktisch op elk halster te bevestigen.
ze kan er mee drinken krijgt hem niet af en eet veeeel minder gras.
Helaas is het de eerste dagen behoorlijk frustrerend maar ik heb op dit moment geen keus.

Anders staat ze de hele dag binnen of in een zand paddock en sávonds een half uurtje op het land.

Als het gras zometeen korter is en minder vet probeer ik er elke dag een half uurtje zonder mee te laten grazen tot dat ze er helemaal zonder mee kan!

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:49

Maandag heb ik de greenguard besteld en dinsdag was hij al binnen. Wat dat betreft superservice van de Paardendrogist. Maar de greenguard zelf is dus niks voor Oberon Hij had na 5 minuten door dat hij er langs kon eten. Ik moest 'm zo strak doen dat hij echt niks meer kon eten. De greenguard gaat dus weer terug. Het wachten is nu op de bestelde Best friend graaskorf. Oberon loopt nu 's ochtends een uur op het land en gaat daarna in de paddock (waar hij hooi te eten heeft).

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:50

Wat is de prijs van de graaskorf van Best Friend? Ik kan dat op de site niet vinden

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:06

TheSam schreef:
Wat is de prijs van de graaskorf van Best Friend? Ik kan dat op de site niet vinden


Nee, dat kon ik ook niet, daarom heb ik even gegoogled, ik kwam een ruitersportzaak tegen die alleen de "de luxe" uitvoering had voor 59.95.
Op speurders werd er ook mee geadverteerd, die hebben ook het standaard model voor 49.95, de luxe wederom voor 59.95.

Welke uitvoering hebben de best friend gebruikers? En waar hebben jullie die besteld?

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:07

Dat zijn nogal prijzen zeg!

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:13

TheSam schreef:
Dat zijn nogal prijzen zeg!


Ja, helaas, er wordt naar mijns inziens nogal behoorlijk wat op verdient, maar dat is met zoveel dingen zo. Maar ja, een paard of pony met hoefbevangenheid hebben is ook geen pretje, evenmin goedkoop, dus moeten we het er weer maar voor over hebben he?!

Alice01

Berichten: 744
Geregistreerd: 31-10-02
Woonplaats: Amersfoort

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:32

Ik heb hem besteld bij Horsebalance.

Ik heb gewoon de standaard versie genomen.
Deze past perfect aan een gewoon halster!

http://www.horsebalance.nl/

Daar is hij ook in de aanbieding!
oja ze hebben ze wel inverschillende maten!

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:24

Ik heb de Luxe versie besteld voor 59,95 bij www. natuurlijk-ruiterschap.nl

Hofstede
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-05-05

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 20:29

Ik heb ook een Graaskorf van BestFriend besteld. Die kwam toch het beste uit de bus als ik de berichten zo lees. Ik heb hem bij de IJslandershop besteld, daar was hij wel uitverkocht, moet dus nog een paar dagen wachten. Misschien heeft het iets met dit forum te maken dat hij is uitverkocht
Ik heb een grote New Forest (1.48) en heb maat Cob besteld en ook de deluxe uitvoering, omdat ik zag dat daar een paniekhaak opzat en hij eet vaak van de bomen, ik ben bang dat hij daar met een halster aan blijft haken....

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:09

Hallo,

Ik heb een fjordje en die is op het moment echt te zwaar. Nou heb ik een greengard van de paardendrogist maar daar heeft ze dus allemaal vellen van op dr neus van het schuren. Nou vroeg ik mij af (ook aangezien dit al een ouder topic is en er nu goeie ervaring van is opgedaan) hebben jullie paarden hier ook last van. En hoe gaat dat met die graaskorf? Ik zit er ook aan te denken om er zo een te bestellen. Op dit moment staat ze telkens met de vellen op dr neus en dat vind ik niet de bedoeling. Ze staat vanaf vandaag ook maar 2 uurtjes op het land terwijl ze anders 4 uur met masker staat. Ik wil het straks ook gaan uitbouwen maar dat kan dus niet zonder masker helaas