ervaring met mais voeren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:52

Mijn merrie moest ook aankomen. Ik kocht haar veel te mager en ze was ook 6 maanden drachtig. Verder had/heeft ze een gebitsprobleem.
Toen ik snijmais(gehakelde mais) ben gaan bijvoeren, kwam ze enorm bij.
MIjn paarden zijn er alleen niet zo gek op. Ik haal het ook bij een boer, alleen met deze temperaturen heb ik het idee dat het maar heel kort houdbaar is.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: ervaring met mais voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 02:33

toen mijn oom twee jaar geleden op vakantie was had zijn toemalige verzorgsterje zijn pony snijmais gegeven....
dat arme beest is aan koliek overleden!
dus let alsjeblieft op dat je geen snijmais geeft!!
bespaar jezelf en je pony de pijn!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 02:36

ps dat is mijn mening en ervaring met snijmais dus ik hoef geen onnodige pm te krijgen

Lisa_oud
Berichten: 216
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:09

Haaaj..
mijn paard is ook wat aan de magere kant.. wat ik uit dit topic op kan maken is om snijmais bij te voeren? waar kan ik dit kopen.. wat zijn de kosten en hoe moet ik dit voeren/klaarmaken?
Groetjes...

andiamo97

Berichten: 348
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: ervaring met mais voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:22

Ik had voor een kennis maismeel meegenomen voor haar te magere paardje. Een paar dagen later verteld ze me dat een van de stalmedewerkers tegen haar gezegd had dat maismeel helemaal niet goed is voor je paard en dat ze liever niet hadden dat ze het voerde. Ik snap er helemaal niets van, want ik heb het ook een tijd gebruikt voor een van mijn merries en die deed het er super op!

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 23:37

snijmais krijgt mijn paardje ook. Hij wordt ongeveer 4/5 keer per week bereden en niet echt intensief. Hij is 15 jaar en 1.32 Cm.. Hij krijgt sóchtends 10 kg ? ( een normale emmer vol ) , in de wei krijgen ze een hoop gegooid ( waar ze trouwens niet echt van eten ) en sávonds weer 10 kg.

Hij is echt mooi vol geworden en niet te dik of te dun. Mooi in zijn vel en glanzende vacht.