Hij wil geen knoflookpoeder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Hij wil geen knoflookpoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 14:03

Sinds dat mijn paardje lekker het weiland is ingegaan wil hij niks anders eten dan gras.
Normaal bracht ik hem nog appels en wortels maar dat hoeft meneer nu dus ook niet meer.(hoezo ik ben verwend)
Enne knoflookpoeder wil meneer dus echt niet hebben he!!!
In de winkel zeiden ze tegen mij dat elk paard knoflook lekker vond dus heb ik maar een emmertje meegenomen.
Maar meneer wil het dus echt niet hebben, ook al is het voor zijn eigen bestwil.

Kennen meer mensen dit kleine probleempje?????


PS:Heb nu maar een vliegenkapje voor hem gekocht, dat beschermt hem ook een beetje tegen die rot beestjes!!!

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:07

Sam hoeft ook geen knoflook, maar dat hoeft van mij ook niet.. helpt toch niet

Vliegenkap werkt bij die van mij ook niet.. ze gaat rollen en al het stof waait in haar ogen waardoor ze weer onstoken ogen krijgt

Nee... ze zoekt het in het land zelf maar uit

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:43

Er zijn zo veel paarden die geen knoflook lusten..
Ik ben er meegestopt want mijn paard kon er niet tegen..
maar ik gaf het tussen een boterhammetje

imhotep
Berichten: 280
Geregistreerd: 16-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:46

Zelf vers kopen en ontvellen en in stukjes snijden en dan door een beetje muesli, ruikt toch weer anders als die poeders. Als je een klein handje geeft hoeft ie ook niet veel weg te werken en muesli zorgt ervoor dat de knoflook weer anders ruikt.

hexodrien

Berichten: 532
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:50

Ik heb vorig jaar een artikel (volgens mij in Bit) gelezen dat het nooit bewezen is dat knoflook goed is voor paarden en het ook nooit bewezen is dat het tegen vliegen/ dazen helpt. Buiten het feit dat mijn paard het niet lust ben ik het daarom ook nooit gaan voeren. Wat zijn jullie ervaringen met knoflook?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:52

Verstandig paard, knoflook is giftig voor paarden. Het tast de rode bloedlichaampjes aan en in grote hoeveelheden veroorzaakt dat bloedarmoede.

imhotep
Berichten: 280
Geregistreerd: 16-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:00

Ohh, waar haal jij die wijheid vandaan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:23

Ze heeft gelijk.

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:28

Bij langdurig gebruik van knoflook, ik geloof 3 mnd) breekt het de witte bloedlichaampjes af. Er wirdt dan ook beweert om niet teveel en te lang voeren.

Gebruik zelf gewoon een supergoed deken. Kost wat maar is in verhouding goed koper!! Gaat lang mee, je paard verkleurt niet en is zupergoed beschermt.

Trouwens ze mogen gerust weleens een vlieg verjagen, hoor! Moeten wij ook.

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:36

Utrolig schreef:
Bij langdurig gebruik van knoflook, ik geloof 3 mnd) breekt het de witte bloedlichaampjes af. Er wirdt dan ook beweert om niet teveel en te lang voeren.

Gebruik zelf gewoon een supergoed deken. Kost wat maar is in verhouding goed koper!! Gaat lang mee, je paard verkleurt niet en is zupergoed beschermt.

Trouwens ze mogen gerust weleens een vlieg verjagen, hoor! Moeten wij ook.



je hebt idd gelijk, knoflook is familie van de ui, ui kan gifitg zijn voor paarden ( of is giftig )

als je dus teveel en langdurig knoflook voert, is het slecht.
ik voer af en toe knoflook granulaat. het stinkt niet zo erg als de poeder.

ik doe het meestal in de zomermaanden, om de dag door het voer heen.

knoflook zuivert wel het bloed,en zort daarmee dus voor een betere doorbloeding. wat de knoflook verder doet wee ik niet, ze gaan er niet van stinken lijkt me, anders zouden er een hoop mensen stinken

imhotep
Berichten: 280
Geregistreerd: 16-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:38

Ik gebruik zelf geen knoflook, mijn kennissen wel maar die gebruiken eigenlijk de knoflook voor het welzijn van het paard en niet voor de vliegen.
Wist ik helemaal niet.
Maar je kan een mens niet vergelijken met een paard maar wat betreft de functie met de bloedlichaampjes komt die toch overeen, dan zouden wij toch ook een probleem moeten krijgen aangezien veel oudere mensen knoflook capsules slikken?

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:41

ja dta vraag ik me dus ook af, maar misschien verwerkt een paard die stoffen anders dan de mens ofzo...?

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:37


imhotep
Berichten: 280
Geregistreerd: 16-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:09

Ja maar toch niet bij alle paarden, ze zeggen dat de kans groot is op vergiftiging bij overdosis zo ook bij uien.
Goh, ben weer wat wijzer!

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:22

imhotep schreef:
Ja maar toch niet bij alle paarden, ze zeggen dat de kans groot is op vergiftiging bij overdosis zo ook bij uien.
Goh, ben weer wat wijzer!


En dat bij een lage dosis het nut niet bewezen is en de kans op lange termijn problemen niet is uitgesloten.

Ramona1982
Berichten: 84
Geregistreerd: 24-04-06
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:55

hee zussssssss Teica eet zijn wortel en zijn appel zeker wel op zonder knoflook-rotzooi!!!!!!!! Hij lust het gewoon niet en terecht, die troep stinkt man!!!!!! bah nu zit er helaas niets anders voor je op dan het maar mooi zelf op te eten zusssss hahaha

kusss je grote zus

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:20

Het enige wat ik van knoflook weet is dat het het bloed zuivert en schoon bvloed vinden de bloedzuigende insecten minder aantrekkelijk. Als je zo graag het vanwege de afwerende lucht wilt voeren, dan heeft een drupje pure knoflook olie bij de vliegenspray meer nut. Of gewoon een goede vliegenspray, heb de Insect Repel en ben er super blij mee. Maar dat verschilt wel per paard. Bij de Paardendrogist kun je proefmonsters bestellen.

Mijn paard is ook geen knoflook fan ; het zit in de complete kruidenmix die ik voer; en datis ze wel. Maar daar zitten ook zeewieren, fenegriek, rozenbottel, kamille, brandnetel, thijm etc. in.

Rocco1

Berichten: 1462
Geregistreerd: 23-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:46

Rocco is een tijd geleden helemaal nagekeken door Steffie v/d laarse en ze zei dat knoflook helemaal niet goed is voor een paard en je het beter niet kunt voeren. ook is de hoeveelheid die de meeste mensen geven zowieso te weinig wil je er resultaten mee boeken. de meeste geven bijvoorbeeld 1 schepje terwijl paarden er wel 5 moeten hebben wil je het merken.

ik weet niet of het waar is dat het slecht voor ze is. de een zegt van wel de ander zegt van niet.

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:51

Klinkt bekend in de oren....mijn ponytje eet t ook niet... dus ik duik de winkel in, koop appelmoes, roer de poeder/schilfertjes door de appelmoes, en ja hoor... meneer eet het nu gewoon MET appelmoes

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 02:23

er bestaan nog steeds veel discussies over knoflook, en mijn mening is dat als je het in kleine mate geeft het niet schadelijk kan zijn voor je paarden. ik ken inderdaad mensen die hele knofloken tegelijk geven en dat zou ik ook echt nooit doen! maar 4 kleine teentjes kan volgens mijn mening geen kwaad... ik heb het altijd gedaan bij mijn paarden en nog nooit iets negatiefs gemerkt... en ik gebruik het niet als bestrijdingsmiddel voor de vliegen (want dat lijkt me wel onzin) maar ik gebruik het voor de bloedsomloop, vacht, en het hart.
als wij teveel knoflook eten krijgen we ook buikpijn en dat geld ook voor uien... maar in kleine mate is het weer goed voor je en waarom zouden ze als het zo schadelijk was voor de paarden, nog steeds verkopen in de ruitersportzaken??? dan werd het al lang uit het assortiment gehaald, lijkt me

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:32

Als mensen het willen hebben zal een winkel het verkopen. Of het werkt maakt ze niks uit.

ollysgat
Berichten: 130
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 00:27

mijne moet er ook nix van hebben doe ik het door het eten zorgt ze er toch voor dat ze zo min mogelijk knoflook op eet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:28

Djoena schreef:
er bestaan nog steeds veel discussies over knoflook, en mijn mening is dat als je het in kleine mate geeft het niet schadelijk kan zijn voor je paarden. ik ken inderdaad mensen die hele knofloken tegelijk geven en dat zou ik ook echt nooit doen! maar 4 kleine teentjes kan volgens mijn mening geen kwaad... ik heb het altijd gedaan bij mijn paarden en nog nooit iets negatiefs gemerkt... en ik gebruik het niet als bestrijdingsmiddel voor de vliegen (want dat lijkt me wel onzin) maar ik gebruik het voor de bloedsomloop, vacht, en het hart.
als wij teveel knoflook eten krijgen we ook buikpijn en dat geld ook voor uien... maar in kleine mate is het weer goed voor je en waarom zouden ze als het zo schadelijk was voor de paarden, nog steeds verkopen in de ruitersportzaken??? dan werd het al lang uit het assortiment gehaald, lijkt me


Tja, zou hun een last wezen.
Ze maken de markt van alles wijs, kijk maar eens op sites van het hele natural gebeuren, die hebben een duidelijke mening met opzich goede argumenten; en dat gaat dan zelfs over een simpel vitaminepoedertje of basisbrok. Dus uit het assortiment halen gebeurd niet zo gauw..

Maar over dat van knoflook ben ik het wel eens. Je voert het wel met mate, voor ons is overdoseren van knoflook ook niet goed. En ja, in de natuur zouden ze het niet eten; maar dat geldt ook voor brok etc.

Maar we gaan een beetje offtopic zo

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:41

Ik lees hier boven ook dat het bij langdurig gebruik schadelijk kan zijn. Ik had het zelf ook wel eens gelezen, maar dat bracht me best wel aan het denken.
Opa krijgt elke dag een schepje knoflook poeder van Horse Excellent Amerika. Volgens mij krijgt ij dit al jaren! Zal het met deze hoeveel heid ook echt schadelijk zijn?

netam12

Berichten: 2941
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:42

Ik heb knoflook snippers ik doe dat door het voer heen of door de musli.
Je kan proberen of hij het eet door het voer,.
Op de trommel staat 3 a 4 schepjes meestal geef ik hem gewoon 3 , tenzij dat het heel warm is