Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine

 
Profiel   

Geven jullie je paarden wel eens extra vitamines??? Ik weet niet precies hoe dat heet, maar je hebt het ook in de vorm van een wormenkuur...
Hoe vaak doen jullie dat dan??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-06 16:04 



 
Profiel   

Een vitaminestoot/spuit bedoel je?
Mijn paard heeft er vorige maand één gehad.
Tijdje gesukkeld met blessures en rond april vind ik wel een mooie tijd voor een viaminestoot.
Verder geef ik door het jaar heen zeewier door het voer.
In goed voer zitten, naar mijn weten, voldoende vitamines.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-06 16:25 



 
Profiel   

Wat het is, het paardje waar ik op rij is oud en gaat dus ook zijn tanden verliezen >>> We moeten ook over een tijdje slobber gaan geven... Hij is ook best mager... Nou dacht ik wat kan ik allemaal eraandoen om zijn vitamines binnen te krijgen!? Ik zag dus in de winkel zo'n vitaminestoot en dacht van dat kan ik hem natuurlijk geven! Maar ik wist niet hoevaak (ik dek dat heel vaak niet goed is)???

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-06 16:31 



 
Profiel   

Vaak wordt gezegd, net als bij mensen, in de maanden met de 'R' een vitaminestoot te geven.
Staat het paard in een wei?
Gras bevat de nodige vitaminen, en slobber is ook vitaminenrijk.
Je kunt ook een supplement bijvoeren, er zijn genoeg poedertjes speciaal voor oudere paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-06 18:13 



 
Profiel   

bij de paardendrogist zijn veel suplementen te verkrjgen voor "oudere'paarden....

zo'n vitamine stoot / pasta geef ik altijd als de R in de maand zit, elke maand.... en in de andere maanden om de 1 of 2 maanden...

ook heb je allemaal verschillende soorten likstenen, met mineralen en vitamines en kruiden ! dan kan je apardje zelf zijn behoefte aanvullen, wanneer hij dat nodig vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-06 18:17 



 

Zo'n vitaminestoot is ideaal als je paard even in een dip zit, hoogdrachtig is, voor/na wedstrijd of tijdens maanden met 'R' .

Je kan ook gewoon een supplement bijvoeren, ik voer een complete kruidenmix als gezonde aanvulling voor mijn 3jarige. Bekijk www.paardendrogist.nl eens; ruime keus en voor ieder wat wils .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-06 20:13 



 
Profiel   

Ik geef tijdens het erge ruien wel eens een vitamine stoot (idd in pastavorm).. verder haalt ze het wel uit haar voer.
Dus alleen in een 'moeilijke' periode geef ik het

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-06 10:25 



 
Profiel   

Ok dus een vitaminestoot eigelijk alleen maar in moeilijke tijden... Dan zoek ik nog even verder!!! Bedankt voor jullie berichtjes!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-06 16:55 



 
Profiel   

Pfft, er ligt ligt zoveel op de markt voor paarden die extra vitamines nodig hebben. Supplementen, kruiden, likstenen, speciaal vitaminerijk voer enz. Ze zijn al genoemd.
Je kan gewoon even kijken op www.paardendrogist.nl , je kan daar ook even kijken wat het best voor jou soort paard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-06 10:59 



 
Profiel   

Ik geef het zelf niet, maar het is me weleens verteld dat dat helpt met de verharing enzo?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-06 19:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen