Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

hoe krijg ik mijn paardje vetter maar niet drukker

 
Profiel   

hallo,

ik wil graag jullie meningen en ideen horen over hoe een paard vetter maar niet drukker te krijgen.
Ik wilde dit jaar met mijn merrie naar de keuring toe maar ze is te rank en vetloos.
Nu ga ik volgend jaar
het is een bloederig type (kimberley x wolfgang x pele) dus echt een tank zal het nooit worden.
maar toch zal er best wel iets zijn om haar dikker te krijgen.

spui maar los en reageer ook op elkaar als je denkt dat je iets beter niet kan doen.

ik hoor het graag.

gr
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 13:36 



 
Profiel   

Mais doet t altijd wel goed en slobber weet alleen niet of ze daar erg "heet" van worden van mais dacht ik niet.

Succes inieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 13:38 



 
Profiel   

elke dag een schepje maismeel doet wonderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 14:51 



 

Wat Sherif al zegt, mais is zover ik weet geen drukmaker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 15:27 



 
Profiel   

jah mais gebruiken wij ook bij onze paarden, zijn niet de makkelijkste, maar zo worden er niet drukker door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 15:30 



 
Profiel   

je hebt muesli op maisbasis (bij ons heet dat horseflox) en bietenpulp werkt ook heel goed. wel goed natmaken en laten weken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 15:34 



 
Profiel   

oke

tot zover bedankt,
ze staat nu wel op het land maar ik denk dat ik als ik wat bijvoer iets van dat gaat geven.
vooral iets gemengd met water met deze warmte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 15:39 



 
Profiel   

maismeel ook altijd met water aanmaken (tot een papje)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 15:41 



 
Profiel   

Maismeel help en ze worden er niet drukker van. Slobber zou ik niet doen want daar worden ze wel drukker door er zitten bepaalde stoffen in waardoor het paard drukker wordt. Maismeel gebruiken ze ook voor paarden die te mager zijn bij mij op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 15:53 



 
Profiel   

Marstall Cornmuesli is een muesli zonder haver. Brengt paarden snel weer in conditie en zorgt voor een glanzende vacht, nerveuze paarden worden rustiger.
http://www.marstall.nl/pdf/cornmuesli.pdf

Wij hebben dit gevoerd aan een arabiertje wat inderdaad ook te slank bleef. Ze wordt bereden door een meisje van 13, dus moest ook niet gek worden. En.... moet zeggen dat het perfect bevallen is!
Zij kreeg het toen als volledig voeder en uiteindelijk gemengd met de normale muesli.

Het bevat ook een hoog aandeel mais en daarnaast hoogwaardige plantaardige olie en lecithine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 17:40 



 
Profiel   

waarom zie ik hier helemaal geen antwoord met hooi staan...

gewoon lekker hooi bijvoeren, brok is toch alleen vitamine en energie dus zou ik niet doen...

hooi en eventueel op een groter stuk gras laten grazen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-06 19:15 



 
Profiel   

Met maismeel zoals de andere ook al zeggen. Hooi kan ook maar dan krijg je meestal zo'n hooibuikje. Ik neem aan dat je ook wat vet wil op de ribben. Maismeel doet daarvoor goed zijn werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-06 07:29 



 
Profiel   

hoi
ik heb ook een wolfgang... deze was ook toen ik haar kreeg extreem mager (verwaarloosd)
ze krijgt altijd 1,5 kilo sportbrok en daarbij heb ik haar 1 maand lang elke dag 1 brood erbij gegeven. ze ziet er nu geweldig uit moet ik zeggen!! ribben zijn nouwelijks meer te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-06 07:40 



 
Profiel   

Maismeel is altijd goed daar worden ze niet drukker van. Maar het moet wel met altijd met water zijn(maak het tot een papje).

En pas op dat je niet te veel bijvoert want , dna kunnen ze bevangen worden. Maar dat weet je vast al!:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-06 07:47 



 
Profiel   

Maismeel, inderdaad! Papje, blabla.. staat hier boven al geschreven..

@Nadina: Je had het over een muesli, maar muesli zit wel energie en wordt het paard wel vetter maar ook drukker!

Gewoon maismeel dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-06 18:10 



 

Nee hoor, dat hoeft zo snel nog niet..

Zoal de muesli voor Piannissimo van Cavalor, gebruikt voor mijn dame, die wegens boxrust en wat spelen aan de longe waarbij ze te heet was, deze muesli aangeraden kreeg. Deze muesli is geen dikmaker, nog nagevraagd ook. En het was te zien, paard is namelijk gauw te dik en daar was met dagelijks voeren geen sprake van.
Er zijn speciale muesli's voor hete paarden en de boven genoemde is niet de enige.

Maismeel is in die zin een ideale oplossing, goedkoop en abslouut een dikmaker en geen drukmaker. Aan jou de keus dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-06 21:32 



 
Profiel   

vraagje: dat maismeel is dat gewoon bij de veevoeders verkrijgbaar?
En hoeveel kun je hiervan geven, en hoe vaak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-06 09:38 



 

Citaat
hooi en eventueel op een groter stuk gras laten grazen


Dat is wat ik ook dacht.

Ik heb hier ook een paard staan dat van zichzelf niet snel dik is.
Was ook nog ziek geweest en stond niet op zijn plekje voordat hij hier kwam, dus was ook aan de magere kant.

Nu na 1,5 maand hooi naar behoefte en lekker wat gras (niet eens overdreven veel) is hij alweer een heel stuk voller

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-06 09:42 



 
Profiel   

ramona22 schreef
vraagje: dat maismeel is dat gewoon bij de veevoeders verkrijgbaar?
En hoeveel kun je hiervan geven, en hoe vaak?


ja is gewoon te verkrijgen bij een veevoederbedrijf
dagelijks 1 schep is voldoende

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-06 09:58 



 
Profiel   

muesli zonder haver en slobber

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-06 17:42 



 
Profiel   

Lekker op het land zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-06 16:45 



 
Profiel   

Mijn fjord, ja je leest het goed, was ook veel te mager.
Van hooi horen paarden normaal niet echt aan te komen, het liefst de hele dag door verkrijgbaar. Van gras krijgen ze vaak een enorme grasbuik en dat is ook niet echt een fraai gezicht op de keuring. Ik zou het zelfs een paar dagen van te voren afraden.
Wat voor mij heel goed hielp was een doodgewoon scheutje zonnebloemolie over het voer heen. Kun je zelf een beetje inschatten, maar geen halve fles natuurlijk..

Groetjes Esther..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-06 18:28 



 
Profiel   

Hallo,
het klopt inderdaad dat je het beste mais kan voeren. Naast maismeel kun je ook maiskuil voeren hoor.
Mijn ervaring is dat paarden in het begin even moeten wennen aan de smaak van maiskuil.. Pas na een periode van gewenning eten ze het vlot.
Hou er wel rekening mee dat als je maiskuil voert met bijv. gewone kuil en daarnast geen brok meer, dat het paard te weinig caroteen en vitamine D kan binnenkrijgen!

Mais kun je bij mij bestellen, alleen we leveren alleen binnen noord holland helaas

van ijmond, paardenvoeder consulente

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-06 08:36 



 
Profiel   

Wij hebben ook een paard dat erg mager is. Toen we haar kochten was ze nog magerder, maar je kunt nog steeds de ribben zien. Ik lees nu goeie ervaringen met maismeel, waar kun je dat kopen en hoeveel moet een 3 jarig paard van rond de 1,68 ongeveer hebben??

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-06 14:30 



 
Profiel   

Ik was op zoek naar dezelfde informatie als TS.
Omdat ik Havens voer aan mijn andere pony. ben ik hier ook even gaan rondneuzen. Ik kwam het volgende tegen:

Hoe kan ik mijn paard dikker krijgen zonder dat hij te fel of onhandelbaar wordt?
De snelste manier is om één van de HAVENS-produkten met véél mais- of maisvlokken bij te voeren, zoals Derby-Compactbrok, Reform-Kruiden-Muesli, Power-Plus Mix of bijv. Slobber-Mash.
Deze produkten hebben allen als kenmerk:

een hoog aandeel mais en/of maisvlokken;
een verhoogde vitaminering; met name van de spier-vitaminen zoals Vit. B. en Vit E.
extra sporenelementen (zoals ijzer, cobalt, koper, etc.).

Door de wisselwerking tussen extra maiszetmeel, de “spiervitamines” B. en E. en de toegevoegde sporenelementen zal de vorming en ontwikkeling van de spieren optimaal zijn. (We willen immers dat het paard spieren “aanzet”, en géén (overbodige) lichaamsvetten opbouwt. Indien uitsluitend mais zou worden bijgevoegd; is de kans op vervetting groter.)


Misschien heb je er iets aan.
Ik in ieder geval wel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-06 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen