Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

hoe krijg ik mijn paardje vetter maar niet drukker

 
Profiel   

Heb een engelse volbloed merrie gehad die niet dik wilde worden die heb ik Weight Builder van de paardendrogist gegeven, mijn merrie werd daar absoluut niet heet van.
Verder voerde ik haar altijd Pasture mix van Dodson en Horell omdat ze van alle soorten biks heel heet werd.

Helaas is ze een aantal jaren geleden overleden aan koliek, maar ik heb nog wel een afstammeling van haar, hij is nu bijna 5 en groeit heel makkelijk en is een stuk koeler dan zijn moeder.
Maar ook hij blijkt heet en vervelend te worden van Pavo basisbrok, ik voerde altijd Actionbrok standaard maar omdat dat er een keer niet was heb ik maar Pavo meegenomen, nou nooit weer dus (en ik gaf hem al helemaal niet veel maar een halve kilo per dag!)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-06 17:31 



 
Profiel   

Ik heb gehoord dat hooi heel goed gebruikt kan worden hiervoor, het paard word er niet gek van en het wordt langzaam voller zonder dat het paard/pony er qua ziekte beeld op reageerd, ga je kuil geven om aan te dikken dan loop je de kans dat je paard in no time bevangen kan raken. Success ermee

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-06 22:43 



 
Profiel   

Gewoon meer gaan voeren en dan het volgende supplement kopen:
.............................................................................................................

duivenbiergist!!!!! het klinkt heeeeeel erg dom misschien maar het werkt súper! Ik gebruik het ook voor mijn arabiertje van 14! het biergist word ook aan duiven gegeven die lange vluchten moeten maken soms worden ze gestresst en dit geeft een kalme werking. het is geen doping en het is ook niet slecht voor de gezondheid van je paard ik heb het nl. aan mijn paardenfysiotherapeut gevraagd en daarvan kreeg ik duivenbiergist voorgeschreven!

Groetjes simone,

p.s. ik hoop dat je hier wat aan hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-06 16:56 



 
Profiel   

Pas je krachtvoer of inderdaad maismeel voeren nadat je paard zijn ruwvoer heeft gegeten. Ruwvoer (hooi) duurt lang voor dat het door het maag darmstelsel heen is als je je andere voer er pas na voert wordt dat veel beter opgenomen en dus beter benut. Zou je het andersom voeren dan dan "duwt" als het ware het hooi het krachtvoer sneller door het maag darmstelsel heen waardoor de voedingsstofen minder goed opgenomen worden.
Brood wil ook nog wel eens helpen maar let daarbij wel op dat het verstoppingen kan geven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-06 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen