Ervaringen met laminaze voedingssupplement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Ervaringen met laminaze voedingssupplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 08:46

Wie heeft er ervaring met het voeren van het voedingssupplement Laminaze van NAF (te koop bij de Paardendrogist) ? Het is een voedingssupplement voor hoefbevangen paarden. Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen die het voeren aan pony's/paarden die al eens bevangen zijn geweest.

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Ervaringen met laminaze voedingssupplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:13

Ik ben er toevallig ruim twee weken geleden mee begonnen inderdaad om de reden dat mijn pony in het verleden bevangen is geweest en wij nu op een stal staan waar hij 24/7 het land op gaat.

Kan je verder nog geen ervaringen meegeven, alleen dat ie het in het begin zonder moeite opat en nu een beetje loopt te 'miepen' als ie het door zn muesli krijgt. Tot nu toe heeft ie nog nergens last van gehad dus hoop dat het zijn werk doet

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:08

Ik heb het 3 1/2 jaar geleden een tijdje gebruikt toen Jumper hoefbevangen was en het is mij erg goed bevallen. Na een half jaar ben ik er weer mee gestopt omdat het niet meer nodig was.
Jumper was bevangen geworden vanwege een koliekoperatie en zijn hoefbeen was in no time gekanteld. Maar hij liep na een paar weken alweer goed en na een maand mocht ik alweer rijden.
Ik was na 3 maanden ook een keer gestopt, maar toen kreeg Jumper toch weer lichte problemen, en dus maar weer begonnen. Na een half jaar ging het dus wel goed.