Bach Remedie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandradeboer

Berichten: 1087
Geregistreerd: 20-04-05

Bach Remedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 22:54

De titel zegt het al;

Ik zou graag willen weten hoe je en in wat voor hoeveelheid en hoeveel dagen bijv. voor een wedstrijd je de Bach druppeltjes gebruikt.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:32

Geef 4 druppeltjes of 2x sprayen.
Sprayen kan in de mond en druppeltjes kan je op je hand doen en de meeste likken het wel af of op een suikerklontje.

Begin de dag voor je wedstrijd.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:55

1 per dag?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:40

Hoeveelheden zoals Tequiro aangeeft .
Druppeltjes deed ik trouwens op een stukje brood.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:17

Bij kleine huisdieren geldt 4 x 4 druppels. Bij grote dieren als paarden 4 x 6 druppels.
Ik zou er wel al een paar dagen tot een week van te voren mee beginnen.

sandradeboer

Berichten: 1087
Geregistreerd: 20-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 00:25

Bedankt voor de info. Wel hele verschillende berichten! Vraag is wat ik daar mee moet.

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 00:31

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt Sandra. Daar draait het namelijk om, zodra jij je goed voelt gaat de wedstrijd ook beter. Of je daar 4 of 6 druppels voor aan je paard moet toedienen mag je zelf weten.

Bach werkt namelijk alleen tussen je oren.

ollysgat
Berichten: 130
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 00:34

geef het nooit;)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:33

Rosita schreef:
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt Sandra. Daar draait het namelijk om, zodra jij je goed voelt gaat de wedstrijd ook beter. Of je daar 4 of 6 druppels voor aan je paard moet toedienen mag je zelf weten.

Bach werkt namelijk alleen tussen je oren.


Dat heb ik ook wel een beetje. Ik gaf het destijds aan mijn paard, Chestnut Bud om precies te zijn (niet leren van gemaakte fouten), besefte toen eigenlijk dat ik voor mezelf de oorzaak daarvan moest achterhalen, ipv druppeltjes voor zoiets specifieks wat met karakter heeft te maken toe dienen.

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:36

ik heb zelf ook bach remedie gebruik in een spuitflesje, vlak voor een "stress volle situatie" ruim op de tong of tandvlees spuiten. hielp perfect.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:27

De werking van Bach remedies is echt niet tussen de oren hoor. Natuurlijk kan het bij jezelf wel van invloed zijn want je besluit ergens aan te werken. Hoe kan het anders bij dieren helpen. Ik heb 3 katten waarvan 1 altijd het onderspit delft. Hij wordt altijd gepakt en stelt zich heel bang en passief op. Een jaar geleden ben ik begonnen met Bach remedie voor haar en ik kon gelijk merken dat ze anders werd. Het leek wel alsof ze moed kreeg. De 3e kat werd zelfs bang van haar omdat ze op een andere manier door de kamer liep. Ik denk dat we het niet moeten onderschatten en dat het ook niet werkt als je niet de juiste remedie geeft.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:28

Mijn paard krijgt Beech en Vine en is sindsdien erg opgeknapt. Ik vind het super spul!

esilep

Berichten: 265
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:30

Je kan het ook zelf gebruiken bij bijv stress. Ik gebruik altijd rescue druppels, super spul/.

Luckystory
Berichten: 3466
Geregistreerd: 13-12-05

Re: Bach Remedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:35

Volgens mij zit het inderdaad niet alleen tussen de oren.
Mijn merrie is nogal een stresskip. (ook omwille van het feit dat ze zomereczeem heeft) Als het echt te erg wordt krijgt ze een cherry plum kuurtje. Vorig jaar heeft het perfect geholpen. Ze was veel kalmer en leek veel blijer met zichzelf. En dat heeft niets met mij ofzo te maken (dat ik bijvoorbeeld anders tegen haar zou aankijken), want ze wordt maar zelden bereden en loopt permanent op de wei.

Voor extra enge en stressvolle gebeurtenissen (bijvoorbeeld een trailerrit) krijgt ze rescue remedie. De dag tervoren enkele druppeltjes en s'morgens op de dag zelf, en dan nog eens een twintig minuutjes voor het hele gebeuren.