Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

wat moet ik doen qua voeding?

 
Profiel   

Ik heb 2 shetlanders die elke dag middel tot zwaar werk verrichten.
Ze hebben ongeveer 1/2 hectare weiland die er schraal bij staat. Ze krijgen 1 tot 2 handjes per dag Ekobrok van Subli af en toe met een scheutje lijnzaadolie. Omdat de wei best schraal is leg ik hooi in de wei, maar dat willen ze niet meer.
Ip netjes in de wei nu te blijven breken ze uit naar de weides ernaast waar het gras torenhoog staat
Er staan 4 schrikdraadlijnen en 3 prikkeldraadlijnen wat kan ik doen hieraan?Komen ze iets te kort? Moet ik iets aan de voeding veranderen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-06 09:32 



 
Profiel   

Volgens mij komen ze niets te kort, maar hebben ze gewoon geen zin in dat droge hooi Kan ik me indenken als er vers gras in de wei ernaast staat en ze al de winter op hooi hebben doorgebracht.

Heb je geen mogelijkheid om elke dag wat van het lange gras te snijden en dat te voeren? Evt gemengd met hooi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-06 09:34 



 
Profiel   

Nou het probleem is eig dat die wei met het hoge gras vol zit met jjk en boterbloemen.Dus ik durf het ook niet goed.
Nu verhuizen ze wel over 1,5 week naar een ander weiland maar tot die tijd wil ik ze graag in hun eigen weide houden.ik dacht ook niet echt dat het aan het voer lag maar gewoon aan het gras,
Bij de buren is het lekkerder
Van de week hebben mensen in de buurt ze moeten vangen omdat ze op de weg liepen :S is geen pretje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-06 10:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen