Helpt zeewier degelijk om de zwarte kleur te behouden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lolokanarie

Berichten: 215
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Antwerpen, Belgiƫ

Helpt zeewier degelijk om de zwarte kleur te behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:50

iepsiepeeps

Helpt zeewier dus degelijk om de zwarte kleur te behouden of is dit maar een fabeltje?
En waar kun je dit dan halen, in welke winkels is dit te koop of moet je naar de zee rijden?
En lust het paard dit wel??



groetjes lolo

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:08

Het schijnt wel degelijk te werken, heb echter geen ervaringen er nog mee. Je kan dit halen in de meeste Ruitersportzaken, en ook via onlineshops als de Paardendrogist of bijv. Divoza en Agradi heeft het misschien ook wel.
De meeste paarden vinden het lekker, andere paarden laten het weer staan. Maar dat heb je met wel meer dingen, meestal als je een beetje 'creatief' bent met voeren, zoals bijv. door de slobber krijg je het wel naar binnen.
En het is een redelijke prijs; Meestal heb je voor 4 euro 1 kg. Je moet maar even rond kijken bij de al eerder verschenen topics over zeewier; En bij www.paardendrogist.nl . Daar verkopen ze ook varianten gemengd met knoflook, fenegriek en/of rozenbottel. Ook hierover is daar info te vinden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-05-06 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:08

Zeewier is goed voor de vacht, maar of het een paard zwart houdt in de zomer weet ik niet. Ik geloof van wel
Dit kun je halen bij de betere ruitersportzaken en het wordt ook verkocht op www.paardendrogist.nl
En over het algemeen is het voor voor paarden wel te eten

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:23

Ja het is goed voor de vacht, maar zwart houden??? Volgens mij laat het de vacht alleen maar glanzen.. Misschien zijn er anderen die het weten. Je kan het idd wel overal krijgen. Zie sites die hierboven staan

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:43

Ik denk niet dat zeewier paarden zwart houdt.
Heeft zeker een positieve invloed op pigment en vacht, ik voer het ook dagelijks.
Je hebt wel bepaalde shampoo/spray voor paarden die in de zon snel bruin worden.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:33

Wij voeren een bepaalde zeewier (spirulina) aan onze vissen, dit zit standaard in het voer. En dat is eigenlijk als kleurversterker voor de koi. DUs het kan best wel iets zijn voor de vacht...

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:10

nee. Mijn merrie wordt ondanks de zeewier bijna vos in de zomer.