Waar dienen deze middeltjes voor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 09:50

Hallo bokkers,

Ik zie dat je vanaf volgende week bij de Liddl weer paardenspullen hebben en daarbij staan ook deze 3 dingen:

Gistkorrels
Biotineconcentraat
Zeealgenkorrels

Deze worden apart verkocht en ik zou graag weten waar ieder voor gebruikt kan worden?

Alvast bedankt.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:17

De gistkorrels weet ik niet zo snel (bij mensen helpt het tegen luizen ) maar Biotine bevordert de groei van de hoeven en behoort deze ook sterker te maken. Tevens is Biotine goed voor de vacht (zou er o.a. van moeten gaan glanzen).

De zeealgenkorrels zijn o.a. een mineralenaanvulling die ook goed zijn voor de huid en de vacht. Het helpt je paard beter door de verharing heen te komen. Verder zegt men altijd dat je bij een paard wat overal aan likt, eens moet proberen om zeealgen of zeewier te geven (bij mijn paard helpt het niet helaas).

Ik vond alledrie de supplementen op elkaar lijken. Alledrie waren ze goed voor de huid. De gistkorrels heb ik nooit gehad maar wel de Biotine en de algen. De Biotine is toch een stúk goedkoper dan die verkrijgbaar bij ruitersportzaken. Succes!!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 10:19

Oke bedankt alvast voor deze reactie!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:20

Zeealgen is gewoon zeewier.
Gistkorrels zijn voor de darrmwerking.
Ik zou ze alleen niet bij de Lidl kopen omdat ze daar goedkoop zijn, maar alleen als je toch al van plan was om supplementen te geven.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 10:21

Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een middeltje wat helpt voor de vacht. Mijn pony heeft namelijk een doffe vacht sinds hij uit zijn wintervacht is en daarom wil ik die wat meer laten glanzen

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:27

de zeealgenkorrels

zelfde als zeewier, en zeewier is heel goed voor de vacht

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 21:47

Oke, dan neem ik denk ik die maar. Eens proberen of ze werken.
Na hoeveel tijd zou je verandering moeten zien ongeveer?

Miep_21
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:07

Gist wordt veel gebruikt bij spijsverterings en huid- en vachtproblemen

Biotine voor huid vacht en het hoorn

Zeealgen voor mooie pigmentatie in de vacht, algehele weerstand

Na 2-3 week moet je verschil kunnen zien anders werkt het voor je paard niet, met uitzondering van de biotine, als je verbetering in de hoeven wilt zien moet je zeker 6 maand biotine voeren

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:17

Silence schreef:
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een middeltje wat helpt voor de vacht. Mijn pony heeft namelijk een doffe vacht sinds hij uit zijn wintervacht is en daarom wil ik die wat meer laten glanzen


Scheutje zonnebloemolie werkt daarvoor ook. De Lidl aanbieding is veel kostbaarder dan hij lijkt. De dosering is 20gr per 100kg. en er zit 1 kg in de pot. gemiddeld paard van 500kg heeft dat dus in 10 dagen op.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:15

Ik heb de biotine van de LIDL gevoerd en had bij mijn merrie ineens binnen korte tijd twee hoefzweren, voor het eerst in 8 jaar dat ik haar heb.
De biotine die ik nog had heb ik dus niet meer gegeven...heb toch het vermoeden dat het daarmee te maken had.

Anoniem

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:17

Antwoord al gegeven; En idd: Voor mooie glans heb je ook altijd nog lijnzaad; over lekker goedkoop zonnebloemolie. Combi's bestaan ook, die zijn het beste. Bijv. van de Paardendrogist.

karlos

Berichten: 486
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Oostzaan

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:04

ik heb mijn paard ook biotine van de lidl gegeven en zijn hoeven groeide beter, Die van mij heeft normaal heeeeeel langzaam groeiende hoeven dus vandaar dat ik het verschil heel goed kon zien.

Xox

Berichten: 2680
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Ochtrup (D)/Enschede

Re: Waar dienen deze middeltjes voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:55

Er zit zo weinig in deze biotine aan concentraties in vergelijk met de duurdere supplementen dat je haast wel een halve pot per keer kan geven om aan de juiste hoeveelheid Biotine te komen. Het is meer bedoeld voor het idee van de eigenaar. Zo van ik voer Biotine Knipoog . je kan beter een goed supplement kopen waarvan je veel minder hoeft te voeren en op den duur veel goedkoper is. En het ook nog eens echt werkt