Krijgt mijn pony wel genoeg voedings stoffen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Krijgt mijn pony wel genoeg voedings stoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 12:22

Mijn pony moet schraal gehouden omdat ze anders te dik wordt. Ze staat 2 dagen achter elkaar op een zeer schraal land en krijgt wel kuil bij gevoerd. Daarna gaat ze 1 dag op het gewone land. Ze krijgt per dag nog geen kwart biks. Ze wordt in principe elke dag gereden.

Ik vraag me nu alleen af of ze wel genoeg voedingstoffen binnen krijgt op deze manier. Ze is in ieder geval wel voorzien van een speklaagje . Ze ziet er voor de rest prima uit, ze glanst en zit onder de appeltjes.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:44

Als je dat wilt weten, kun je het simpel oplossen door een mineralliksteen op te hangen; paard bepaalt dan zelf wat en wanneer 'ie nodig heeft. Of je kan als je dat niet handig vindt een compleet vitaminesupplement bijkunnen voeren, of bijv. zeewier. Kijk maar eens op www.paardendrogist.nl ; Daar staan zowel supplementen als likstenen. En via mail zou je om verder advies kunnen vragen. Succes

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:08

Als jij niets merk aan je pony en verder gezond is zou ik het voorlopig lekker zo laten.. ik denk dat een kwart biks en kuil voorlopig genoeg is voor jouw beestje

Miirthe.. heb jij aandelen bij de paardendrogist, jij adviseer namelijk nagenoeg iedereen daar naartoe te gaan?

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:09

Ze krijgt qua vitamines meeeer dan genoeg voor een paard wat schraal moet staan (de mijne krijgt alleen maar gras)

maar wat wel belangrijk is en mist in je verhaal is een liksteen voor de mineralen!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Krijgt mijn pony wel genoeg voedings stoffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:34

Laat eens een voedingsdeskundige kijken naar je pony. Wij hadden er eentje die te heet was, en zou eigenlijk helemaal niks aan krachvoer moeten hebben, maar vanwege zware wedstrijden zou ze veel te kort komen. Wij hebben een voedingsdeskundige laten komen en die heeft haar helemaal nagekeken en een dieet samengesteld, ook voor de andere pony's. Onze ogen zijn geopend, iedere pony heeft andere behoeftes namelijk. Sinds wij deze man ingeschakeld hebben zijn ze gezonder dan ooit, en de sportresultaten zijn ook beter dan ooit.

deniejs

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:44

Mijn pony en paard staan dag en nacht op het land, en krijgen niets bijgevoerd. Wel af en toe zo'n pavo koek. En hier hebben ze genoeg aan, ik rij ook elke dag. Dus als het nu gewoon goed gaat en je niks aan haar merkt, is het toch goed !

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:04

TheSam schreef:
Als jij niets merk aan je pony en verder gezond is zou ik het voorlopig lekker zo laten.. ik denk dat een kwart biks en kuil voorlopig genoeg is voor jouw beestje Knipoog

Miirthe.. heb jij aandelen bij de paardendrogist, jij adviseer namelijk nagenoeg iedereen daar naartoe te gaan? Knipoog


Ja Miirthe en ik hebben aandelen, het valt mij ook steeds op dat wij beiden de paardendrogist aanbevelen.
Ik ben gewoon super tevreden over de producten en zeker ook over de service!