wat voeren om mijn paard te verdikken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Re: wat voeren om mijn paard te verdikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 11:46

kokolover schreef:
Ik heb dit probleem met mijn paard ook gehad. hij was onrustig en mager. ben hem zemelen en maismeel gaan voeren. een schep zemelen op een halve mais. hij krijgt sóchtends en avond 's. en overdag staat hij met een oude pony van mij op het wei land.

heb hem een maand geleden naar de tandarts gestuurd en dat was erg nodig, angezien hij net 8 is geworden had hij veel kaken en daarom kon hij geen goede zijwaardse kauwbeweging maken. dit is nu verholpen en hij groeit goed, hij zal nooit dik worden, maar hij is nu goed op gewicht.

probeer anders zón dik makertje van de paarden drogist en dat vurige is gewoon het opwinding moet je mee leren om gaan.


De tandarts is geweest in september 2005, en hij heeft geen kauw problemen, hij eet nu goed, maar k wist niet goed wat te geven.
Zemelen kan ik hem in elk geval niet geven, want daar zijn zijn darmen te gevoelig aan
Ik vind het helemaal niet erg dat ie hevig staat en wat trippelt en springt, maar als ie te hevig staat wordt ie errg lastig en dan mag ik niet meer in zijn buurt komen of ik krijg en lap! Hij is niet stout, wel snel geenerveerd en verdraagt niet dat je hem wrijft poetst of opzadelt.

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Re: wat voeren om mijn paard te verdikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 11:47

tjitseee schreef:
kuil maakt in ieder geval wel dikker..

jWat is dat dan? Waar kan ik het halen?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:53

kuil is korter gedroogd dan hooi en er zijn bepaalde stoffen aan toegevoegd, het lijkt op nat hooi. ht schimmelt wel sneller, misschien kun je een boer vragen? het zit in grote pakken met plastic eromheen.

in nederland noemen we een baal hooi een pak van ongeveer 20 kilo, en daar zitten een aantal plakken in (10-15)
Je geeft je paard dus zo'n 20 kilo hooi per dag? of hebben jullie hele kleine baaltjes?

bientoi

Berichten: 550
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: ridderkerk/rijsoord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:23

Maismeel dat is een echte dikmaker

Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:50

missnynke schreef:
kuil is korter gedroogd dan hooi en er zijn bepaalde stoffen aan toegevoegd, het lijkt op nat hooi. ht schimmelt wel sneller, misschien kun je een boer vragen? het zit in grote pakken met plastic eromheen.

in nederland noemen we een baal hooi een pak van ongeveer 20 kilo, en daar zitten een aantal plakken in (10-15)
Je geeft je paard dus zo'n 20 kilo hooi per dag? of hebben jullie hele kleine baaltjes?



We hebben kleine baaltjes sorry foutje
Kuil is dat dan het zelfde als voordroog?
want dat heeft ie ook al gehad, maar dat was niet meer verkrijgbaar bij de boeren in de buurt.