Huidallergie: D-itch of andere huidsupplementen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Huidallergie: D-itch of andere huidsupplementen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 07:35

Hallo allemaal,

Ik heb een andalusier die een voedingsovergoevoeligheid heeft. Er zijn al verschillende onderzoeken gedaan maar we komen er niet achter waarvoor hij nou precies allergisch is. Hij krijgt kleine jeukende bultjes, aan 1 kant van zijn lijf. Hij staat op kort gras en hooi en krijgt een melassevrij voer van Marstall.

Nu blijkt dat hij erg veel baat had bij het supplement selenavite E, een allround supplement (niet zoals je van de naam zou denken een spiersupplement). Ik heb dus een beetje zitten lezen en het lijkt erop dat hij uit dit supplement bepaalde vitaminen, mineralen en aminozuren haalt, waardoor de stofwisseling beter gaat en waardoor hij zijn afvalstoffen beter kwijt kan. Hierdoor drogen de bultjes in en stoppen ze met jeuken. Je ziet en voelt ze dan ook bijna niet meer. Ze gaan echter nooit helemaal weg. Ga je de dosering van het supplement verlagen, dan worden ze weer dikker en komen terug, op precies dezelfde plaatsen.

Ik wilde kijken of er niet een ander supplement was, wat beter aansloot bij het probleem. Dus geen allround supplement maar een supplement speciaal gericht op jeukende huidaandoeningen. Misschien dat ik de bultjes dan wel helemaal weg kan krijgen. Ik ben nu met D-itch bezig van NAF maar ik kan nou niet zeggen dat het resultaat beter is dan met de selenavite E, eerder slechter. Ook voerde ik Omega-olie bij van NAF maar mijn paard laat zijn voer er op staan, dus daar ben ik inmiddels weer mee gestopt.

Wie gebruikt ook D-itch (meestal gebruikt voor zomerexceem) en wat is jullie ervaring? Hoeveel geven jullie en geven jullie ook speciaal voer?

Hebben jullie eventueel tips voor andere, goede supplementen voor paarden met huidproblemen?

Wie heeft ook een paard met een non-zomerexceem huidallergie? Wat voeren jullie en hoe ga je er mee om?

Een hoop vragen maar ik wil graag een beetje met mensen van gedachten wisselen hierover, dus ik hoor graag meningen!

Vast bedankt!