havens tegenover PAVO

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:01

net als havens tegenover horsefood zou ik hier ook wel de ervaringen over willen weten.

dus wie voert er pavo en wat wordt er gevoerd en wie voerde er voor heen havens en nu pavo?

Cobe_oud
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-08-06

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:43

hey
ik heb ook al verschillende merken gevoerd, en blijf toch liefst bij Pavo. Weet niet waarom, maar daar staan al onze paarden veel beter op!
xxx

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:50

Als ik wat voer is het de Reformkruidenmuesli van Havens. Maar nu heb ik een proefzakje van een nieuwe muesli van Pavo, heet Enjoy en die lijkt me ook erg goed mede omdat dat heel weinig suiker in zit!

Cobe_oud
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-08-06

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:54

naar die nieuwe muesli van pavo ben ik trouwens ook heel benieuwd Ja
Cavalor vind ik bvb heel lekker ruiken, maar heb er minder goede ervaringen mee. (de paarden werden heel snel heet, behalve met de pianissimo)
De muesli's van pavo zijn anders ook altijd heel goed. Zeker die met kruiden en met melasse. Ruiken zeer lekker Ja
xxx

nd423

Berichten: 639
Geregistreerd: 26-08-05

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:07

Ik heb vorig jaar mijn paard in laten rijden. Ik voerde al jaren Pavo (eerst Stibro, daarna condition eXtra). Aangezien ik maar 1/2 kilo voerde dacht ik dat het niet uit zou maken welk merk er gevoerd zou worden, dus kreeg ze draversbrok van Havens.
Mijn paard viel in now time enorm af. Ze kreeg 3 kilo brok en genoeg kuilgras. In plaats van spieren opbouwen hield ze geen spieren meer over en staken haar ribben behoorlijk uit. Wat ook mee kan spelen is dat ze de Havens brokken ook lang niet zo lekker leek te vinden. Ze at als het ware met lange tanden. Toen ze thuis kwam na een week toch maar weer overgeschakeld naar Pavo Condition. Na een maand was weer in redelijke conditie en met minder krachtvoer.
Voor mij dus geen ander merk meer Knipoog

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:09

Ik heb jaren havens gevoerd (toen ik nog fanatiek reed met mijn pony de dravers-sportbrok, later de basisbrok) en ik voerde de reform-kruiden muesli van havens.
Ik ben pas geleden overgestapt op PAVO, omdat zij voer hadden dat beter bij mijn pony past qua samenstelling (namelijk de liga-brokken), aangezien mijn pony waarschijnlijk insuline-resistentie heeft. Om die rede voer ik ook geen muesli's meer.

Ik merk nog weinig verschil, maar door de weidegang krijgt ze ook meer heeel weinig krachtvoer. Opzich ben ik ook nooit ontevreden geweest over havens, ze stond er altijd glanzend en gezond bij.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 16:12

ik ben er ook niet ontevreden over maar ik vraag me altijd af of dat het niet nog beter kan.

ik voer mijn paard nu.

draversbrok,
kruiden reformmusli,
slobbermais.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 23:43

ik voer mijn paard basis-sportbrok van Havens, ben er zeer tevreden over. Mijn paard staat er mooi gezond bij Lachen Wel stap ik binnenkort over op de draversbrok omdat mijn paard nu veel aan het werk moet en in de draversbrok zit meer energie.

Charaz

Berichten: 24336
Geregistreerd: 12-04-02

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:22

Mijn pony krijgt nu al zo'n 3 jaar havens draversbrok onze vorige pony kreeg toen hij bij mn tante stond pavo maar ik heb het idee dat er niet zoveel verschil in zit.

Ik voor wel de nieuwe muesli van pavo nature's best.

Anoniem

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:56

Havens heb ik nog nooit gevoerd, wel een tijdje de kruidenmelagne van Pavo gehad; Waar ik wel tevreden over was. Gebruikte dat meer als 'extraatje' of een handje als beloning ofzo.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:33

Een pensionpaard hier kreeg havens, opzich geen verkeerde kwaliteit / prijs verhouding. Ik ben overgestapt op PAVO omdat 2 paarden behoorlijk koliek gevoelig waren. Dit bleek achteraf bij het hooi weg te komen maar het bleek ook dat ze op stimix en muesli het beter deden dan op gewone brokken. Ik voer dus alleen dat nog bij van Pavo. Het wordt thuis geleverd en het fijne vind ik van onze leverancier dat je gewoon prijsafspraken kan maken, en dat scheelt weer in de portomonee Haha!

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:28

Ik voer Havens Derby Compactbrok, en Slobber Mash.
Heb ook een tijdje de muesli zonder haver van Havens gehad, beviel me ook super en mijn paard was er dol op!
De Derby Compact vind ik ook super, paard zit mooi in zijn velletje en heeft voldoende energie.

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:59

Ik voer PAVO Veulenbrok en Kruidenmelange aan mn tweejarige. De veulenbrok omdat hier alles in zit wat ze nodig heeft, de kruidenmelange om haar wat extra's te geven, ze was wat mager. Die vind ze bovendien erg lekker!

Mn pony krijgt summerfit koeken, de uitvinding van de eeuw Haha! Hij vind het lekker, ik kan hem toch wat voeren en hij wordt niet te dik, ideaal!

Havens heb ik nooit gevoerd, en ik ben erg tevreden over PAVO, dus zie geen reden om over te stappen. Heb wel Subli gevoerd, maar daar deden mijn paardjes het niet zo best op.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 19:04

BasjeGuwrl:

heb jij ook ooit de draversbrok gevoerd van havens ben erg benieuwd of dat je veel verschil ziet tussen deze en de derby compact?

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:07

Ik heb Pavo muesli om bij te voeren, nu het gras zo karig is. Ik ben er tevreden over. Ja

ellepel

Berichten: 47415
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:52

van pavo word mijn pony sloom en dik...
van subli krijgt hij schilfers in de vacht..
van de muesli van havens ook...( van alle muesli's eigenlijk..)

sinds ik havens basis sportbrok voer ziet hij er beter uit dan ooit Haha!

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:03

Ik voer Pavo condition en geregeld krijgen ze slobber. Heerlijk!
Een tijdje terug heb ik iets van Cavalor geprobeerd. Ik kan zo dadelijk niet meer op de naam komen... Het eten rook heel lekker, maar toch ben ik trg naar Pavo gegaan. Ik had een artikel gelezen van Djilan hier op Bokt over de voedingsstoffen in paardenvoeders. In Cavalor zitten verboden E-nrs. en in Pavo niet. Vandaar mijn overgang...

Paarlemoer
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-07-06

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:36

Ik heb in het verleden Havens gevoerd maar was daar niet tevreden over tevens over subli ook niet echt. maar pavo vind ik goed en mijn paard doet het er goed op.
maar het is natuurlijk afhankelijk van je paard want ze reageren allemaal anders op de bekende merken. miss dat die van iemand heel goed presteert op een onbekende brok je weet het toch nooit! zucht was dat maar waar! zou een stuk makkelijker zijn haha

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 16:52

ja ik vind het erg moeilijk om mijn paard goed te voeren. en ik vind goed voer erg belangrijk.

ik heb subli geprobeerd maar dat vond ik niet zo best, minder levendig en energiek en ook een minder goede vacht.

havens ben ik redelijk tevreden over maar ik denk dat het altijd beter kan.

ik ben me nu heel erg aan het verdiepen in voersoorten en de ingredienten ervan en het verterings proces, ik ben er al achter dat voer met weinig zet meel waarschijnlijk beter voor mijn paard zal zijn vanwege zijn redelijk hete karakter.

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:06

Ik begon met ajax bij pavo, maar omdat dit toch niet echt dichtbij was om een zakkie te halen ben ik na een tijdje overgegaan op havens. Maar dat luste ajax niet echt, is een stuk duurder en in de pavo zitten meer voedingsstoffen. En dan heb ik het over veulenbrok.
De slobber heb ik wel van havens, wel duurder, maar er zit qua vitamines meer in de havens dan in de pavo. En ajax doet het op beide voersoorten nu heel goed. Maar dat moet ik dus niet wisselen want dan eet hij niet meer.
Hijs een beetje kieskeuring, klein beetje maar hoor Bloos

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:14

Ik heb een flinke tijd pavo Conditionbrok gevoerd. Na helang nadenken ben ik overgestapt naar Fyto, dat had ik veel eerder moeten doen Knipoog Was niet ontevreden over Pavo, maar ik merkte vrij snel dat mijn Fjord veel langer energie had uit de Fyto Form dan van de Pavo condition.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:18

Mijn paard krijgt pavo All sports en doet het daar prima op! Je hoeft er ook niet zoveel van te voeren. Kom je soms op stallen, daar krijgen ze 3 scheppen per keer!! Die van mij wordt best intensief gereden en doet het prima op 1 schepje per keer. Is echt fel zat. Daarnaast krijgt ze 's avonds een schep slobber van de Pavo.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:09

Op aanraden van mijn veearts voer ik Omar kentucky Lite E van Havens. Omar mag absoluut geen biks meer en doet het hier echt super op. Hij is erg ziek geweest van zijn nieren/darmen eind vorig jaar en sinds ik Kentucky Lite E voer is hij geen dag meer ziek geweest (*klopt af*).

Suzanne F.

Berichten: 49372
Geregistreerd: 03-03-01

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:19

Verschilt per paard, het is allebei goed voer.
Havens geeft veel energie en vervet weinig dus ideaal voor slome dikke paarden zeg maar.
Pavo is beter voor paarden die juist wat dikker mogen en voller en energie genoeg hebben.
Nu heb ik het puur over de brok.
Muesli voer ik van Havens, eigenlijk gewoon omdat ze die het lekkerste vinden en deze 2 euro goedkoper is dan de kruidenmelange van Pavo.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: havens tegenover PAVO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:46

Havens!(haha)
Is afkomstig van Provimi, mijn werkgever een half jaar geweest.