likit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:49

Tja dat soort opmerkingen vind ik dus geen smiley meer waard...eerder een huiley...

Draak

Berichten: 1857
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Villa Drakensteyn

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:09

denk je dan serieus dat ik mn paard nog likit geef??? beetje mindere opmerking Slapen
en huilen als het al gebeurt is Knipoog

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:19

Ik gaf het de mijne ook altijd, maar dan in zo'n houder. Als ik ze los gaf was het hap, slik, weg. Toen heb ik de houder geprobeert en dat ging een stuk beter, dan likte hij er wel gewoon aan.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:30

ik heb tijdje gelden zo'n speelbal gekocht met 3 lickits erin. hij heeft er een hele tijd niet naar omgekeken. daarna kreeg hij het door zit 1 gewone (bovenin) 1 appel die is al voor de helft op en een kersen die heeft hij nog niet aangeraakt. nou kijkt hij er niet zo veel meer naar om.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 12:02

ikke20 schreef:
ik heb tijdje gelden zo'n speelbal gekocht met 3 lickits erin. hij heeft er een hele tijd niet naar omgekeken. daarna kreeg hij het door zit 1 gewone (bovenin) 1 appel die is al voor de helft op en een kersen die heeft hij nog niet aangeraakt. nou kijkt hij er niet zo veel meer naar om.


ah oke,

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:05

De paarden van mij lusten ze helemaal niet. Een appel doorboren en dan in die houder. Dat vind hij wel leuk. Tijdverdrijf!

Jett_
Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-08-06

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:31

Ik had die van mij een x een kersen likit gegeven en toen ik een uur later weer bij zo'n stal kwam, was de Likit al weg!! OP!! haha.. dat was dus 1 malig! Hij krijgt nu gewoon zo'n donkerrode liksteen!! Doet ie iig langer mee!

Blend
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 03:26

Mijn stalgenoot had de likit ook niet zo slim opgehangen. Ze had hem wel aan een touwtje hangen maar wel zo dicht tegen de muur dat het paard hem alleen tegen de muur hoefde te drukken zodat hij hem binnen een paar happen op kon eten Haha! Later had ze hem ergens anders op gehangen en heeft hij toch een manier gevonden om hem zodanig vast te kunnen houden dat hij er een hap van kon nemen. Tja sommige paarden zijn daar slim in. De mijne gelukkig niet Ach gut Hij likt en doet er al heel erg lang mee, echt al een paar maanden. (heb em er wel even afgehaald wegens de vliegen)

c_alsemgeest

Berichten: 20700
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:46

Ik heb er geen... aangezien mijn paard ze niet lust Haha!
En er zitten eigenlijk alleen maar suikers en smaakstoffen in, een gewone liksteen is beter. En vindt Warina ook lekkerder Knipoog

Sies schreef:
De paarden van mij lusten ze helemaal niet. Een appel doorboren en dan in die houder. Dat vind hij wel leuk. Tijdverdrijf!


Hey goed idee Haha!

Anoniem

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:56

Haha, geinig appel idee. Das wel een gezonde snack Haha! .

Anyway, veel paarden veroberen zo'n ding binnen één dag, andere kijken niet op of om en dat zit je met zo'n smerig ding onder de vliegenpoep, iemand vroeg zich dat net af, ja, die spikkels zijn dus vliegenpoepjes. Sigaar

Ik heb zelf zo'n 15kg van Horselyx, een gezonde versie. Die overigens wel erg lekker dropstroopachtig ruikt? Ik heb geen idee. Tis een groot succes in ieder geval! En het is zeker geen suiker met kleurstofjes en dergelijke.

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:21

haha leuk om deze reacties te lezen!
jha jullie hebben gelijk dat zo'n likit ook zeker niet goed is voor een paard!
het is een speeltje om het paard af te lijden "tegen stalondeugden".
maar er zitten wel verschillende goede stoffen in hoor "maar ook maar heeeeel weinig volgens mij" Knipoog
mijn paardje vindt ze allemaal super lekker appel,mint,honing/kamille,kers,wortel,banaan en laatst heb ik ook de electrolyten geprobeerd maar die vond ze niet zo lekker "haar buurman krijgt altijd extra electrolyten dus heb ik de likit maar cadeau gedaan aan hem"!
ik heb een super grote lading bij AGRADI besteld een tijd terug en ze krijgt ze ook maar 1x in de week of 1x in de 2 weken (maar mevrouw eet ze meer op als likken "dus dan geven we hem na het rijden altijd en dan is ze bezig met haar muesli en dan ruimen wij de spullen op en dan komen we terug en heeft ze soms al eraan geschaapt en heel vaak heeft ze de helft al op en hij word er meteen weer uit gehaald" want die dingen kosten zoveel).
maar mijn paardje lust geen enkele liksteen "echt alles hebben we geprobeerd" en toen kwamen we bij de likit "die was toen net op de markt" en die wou ze wel (vind het ook niet gek die snoepkous).
maar in 1 woord het is een lekkere lekkernij voor je paard maar, als die eenmaal een gewone liksteen lust zou ik die gewoon geven en misschien 1x in de maand om hem te verwennen een likit "maar, wel op letten ze mogen 1/2 likit per dag hebben maar als je de prijs ziet dan hou je er zelf ook wel rekening mee Knipoog ")
die van mij vind de mint het lekkerste en de kers daarna komt de appel,wortel & honing/kamille en de banaan.(zelf heb ik contact gehad met de mensen uit schotland "die ze dus ontworpen hebben" en ze zei dat de appel het favorietste was en toen de mint "maar, bij ons op stal is de mint de favo")

groetjessssss

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 08:23

snijterdure eenhaps crackers zijn het!

Die kleef dingen uit het begin waren nog het beste die gingen 3 dagen mee. Die nieuwe gaan niet langer mee dan 3 minuten Haha!

IK koop voor dat geld liever een zak wortels of appels veel gezonder.

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 12:29

daar heb je zeker gelijk in "dat ga ik na deze lading denk ik ook maar doen" want, ze genit net zo goed van die appels & wortels als van een likit steen & zoals je al zei is dat veel gezonder Haha!
maar toch vind ik het nog leuk om mijn paardje ervan te laten genieten maaar ik geef hem nu wel 2x in de maand en als ze hem in 1x half door midden hapt dan kan ze gewoon een paar dagen wachten voordat ze de andere helft krijgt!
maar ze krijgt nu eigelijk al te veel lekkernij dus ik denk dat ik maar ook zo'n himalaya steen erin doe "daar schuurde ze bij de vorige stal alleen maar aan en jha dan val die in 1x uit elkaar en met mesten werd die gewoon eruit gehaald Boos!
maar o.k ik ga denk ik het maar weer proberen want, ik word het ook wel een beetje zat dat verwende beest!
ze krijgt namelijk al 3kg brok (zover dat ook daadwerkelijk word gegeven) dus ik reken maar op 2 1/3
& dan nog meusli na het rijden met haar biotine,knoflookpilletjes,lijnzaadolie en appel/wortel & nog s'ochtens + s'avonds hooi/kuil en nu ook nog lucerne "voor de spieropbouw om haar iets dikker te maken" (en dan ook nog wat lekkers paardensnoepje/koekje/likitsteen ofzow)
nou die komt niks te kort zou ik maar zeggen Haha!

monsera
Berichten: 3079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:23

Mijn ruintje lust ze niet.Mijn merrie vind ze geweldig ik geef haar er 1 in de maand.Doe hem in de houder en hang hem midden in de stal op dus niet vlakbij een zijwand want dan zeeten ze hem klem en is hij zo op.Meestal doet ze er 4 dagen mee.Dan kan ze er niet meer bij[dan zit er nog een beetje in maar is de houder in elkaar geschoven en kan ze er niet meer tussen komen.Dan haal ik de restjes eruit en gooi het in de voerbak.Ik haal elke keer een ander smaakje en ze lust ze allemaal.

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:08

Ik laat haar eraan likken tijdens het poetsen, gezellig en lekker voor haar. Maar ik moet echt uitkijken dat ze hem niet in 4 happe nopheeft!!

IndianSummer

Berichten: 4037
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Enschede, Overijssel

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:50

Die van mij hangt in een houder middenin de stal.
Zo kan ze hem niet tegen de muur drukken en er dus ook niet op kauwen.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:59

Ik heb ook likits ik heb banaan en appel en mint Knipoog
Maar de mijn bijt er niet op likt eraan als ze er zin in heeft meer niet .

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:21

de eerste 2x deed hij er keurig 3 dagen mee, tegenwoordig kwartier. Hij krijgt er dus maar maximaal 1 per 4-8 weken (als ik tijd heb) als een verwennerij. Er is weer een echte liksteen in stal opgehangen voor de daadwerkelijke doelen van een liksteen

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:31

Ik dacht: Alle paarden eten zo'n ding in een uurtje
op dus mijn vreetgrage knol zal het ook wel lekker
vinden. Zegt die vrouw van de winkel: je kan ook
meteen een houder kopen, is heel handig (ik kocht
alleen de steen). Nee, ik probeer m eerst zo wel
even .. Ken m'n knol. Eerst vond 'ie m super eng,
en nu alleen nog maar 'als dat ding aan hem zit'.
Oftwel; Hij vreet 'm niet. En toen had je een lik-it
over Scheve mond

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:07

Mijn paard blief alleen bepaalde smaken: mint en knoflook. Toch doet ze daar ong. een week mee. Ze heeft er heel lang geen meer gehad maar afgelopen weekend heb ik er weer eens eentje gekocht, dit keer de smaak "zout". Het zal mij benieuwen hoe lang ze ermee doet. Ik heb ook een keer zo'n grote bak met van dat "droplik" gekocht, dat ging nog veel harder dan zo'n lick-it en ze was helemaal zwart van de drop.

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:06

Ik heb gisteren mijn laatste lickits ind ehouder gedaan (boredombreaker)

Jawel hoor..................op!

Haar hele hoofd en voorbenen zitten onder de kleefzooi.

Ze zal zo direct wel erg hyper zijn met rijden van al die zoetigheid.

Het idee van die appel vind ik erg leuk! Zo eens proberen.

Dosi
Berichten: 263
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:09

Je moet het zien als snoep....... onze pony krijgt het eens in de zoveel tijd gewoon voor het lekkere........ als een soort lolly zeg maar

Anoniem

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:07

Ik heb dus die Horselyx, een gezonde liksteen zeg maar, ruikt alleen naar salmiak/stroop ofzo.
M'n paard vindt het heeerlijk. Nadeel is dat ik zo de vegen op m'n jas/vest/rijbroek heb zitten en als ze zichzelf jeukt krijg je dus van die smerige plakplekken, das echt wel een nadeel.

Offtopic weer . Clown

Dosi
Berichten: 263
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:49

BlazingBoots schreef:
Wanneer een paard hem niet binnen korte tijd opheeft...prima!

Maar wanneer dat wel zo is..kan je problemem krijgen!
Een likit is namelijk voor een heel groot deel gewoon (druiven)suiker (proef maar eens).

Wanneer je paard dit in no-time op heeft krijgt hij dus een hele lading suiker ineens binnen.
Dit jaagt de spijsvertering enorm over zijn toeren en kan dus heel gemakkelijk koliek veroorzaken...

kortom: voor mij geen likits meer!



Ja mijn dochter is er ook gek op.... die vind ze lekker en eet er ook van

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Re: likit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:25

Dosi schreef:
Ja mijn dochter is er ook gek op.... die vind ze lekker en eet er ook van


Die dingen zijn ook erg lekker. Ik proef een nieuwe smaak ook altijd eerst zelf, helaas houden mijn paard en ik er een andere smaak op na Knipoog