pavo energy-control

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 15:06

naar aanleiding van mijn toppic over de hoeveelheid van voer, ben ik aan het rond kijken naar verschillende soorten krachtvoeders, omdat ik een paard heb met veel temprament ben ik benieuwd naar de pavo energy control omdat daarbij staat dat hij de enegie geeft maar ook genoeg beheersbaarheid.

ik ben namelijk van mening dat mijn paard wel de energie nodig heeft die hij momenteel krijgt, maar meer beheersing zou mogen hebben. ik vroeg me af of dat met deze brok ook daadwerkelijk zo werkt of dat het niet waar is.

ik ben dus benieuwd naar wie er deze brok voert en wat de ervaring er mee is.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:47

Ik heb er ervaring mee maar ze krijgen er inderdaad energie en temperament genoeg van maar beheersbaar blijft het niet. Haha!
Ik voer nu de All sports, doen ze het veel beter op. Geen geflip meer in de stal of uitbokken aan de longe voor ik erop ga, gewoon fijn te rijden.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:48

ah de omschrijving klopt dus niet zo best haha.
is de all sports ook gewoon een brok.

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:50

marloezzke schreef:
ah de omschrijving klopt dus niet zo best haha.
is de all sports ook gewoon een brok.


Ja ook een sportbrok van Pavo, degene net onder de Energy control.
Daaronder zit de onderhoudsbrok Condition en daaronder de Basic voor koudbloeden en shetjes enzo.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:15

Energy control bevat veel vet. Tijdens lange afstanden (bijv. endurance) lopen paarden op vetverbranding ipv op snel vrijkomende energie.
Energy control is dus niet te vergelijken met bijvoorbeeld sportbrok. Ze bevatten heel andere vormen van energie

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:18

een vriendin van mij bij ons op stal geeft ook die brok,maar haar paard wordt er niet htet van...Hij glanst wel meer maar heet? nee dat niet nou heeft ze ook wel n lui paard;) wel n gaaf paard hoor:) maar wel lui:P

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:56

Van dit voer zullen paarden ook niet snel heet worden doordat er weinig directe enrgie inzit

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:43

Lenneke_ schreef:
Van dit voer zullen paarden ook niet snel heet worden doordat er weinig directe enrgie inzit


Eeeehm nou dan zal ik gewoon wel geflipte paarden hebben. Haha!

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:27

Wij voeren nu al ruim een jaar de Pavo Energie en ik moet zeggen dat we er zeer tevreden over zijn. Het paard loopt veel fijner en hij hersteld ook sneller na een inspanning. En hij glanst als een spiegel. Ik moet wel zeggen dat hij ook fitter is geworden (maar niet gek).
Wij hebben een paard van 174 groot en hij krijgt 3 kilo brok en 1.5 schep muslie en daar bij 2 x kuil en 1 x hooi

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:31

Mijn menpaardjes lopen op Energie Control.
Prima voer voor dergelijke duurprestaties.
Ze hebben vuur genoeg, maar wel op het moment dat het erop aankomt. Met andere woorden ze verspillen hun energie niet met stuiteren aan het begin van de wedstijd, maar lopen er prima een marathon mee uit

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:26

ik wilde graag zelf nog even een reactie geven op mijn topic ook al is het alweer even geleden.

ik ben over gestapt naar de energy control samen met de kruidemelage en een zemelen en ik ben erg tevreden en merk goed verschil!

bedant nog voor jullie reacties!

daantjuhhh

Berichten: 26876
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:30

Ja ik voer het nu ook ongeveer een half jaar en ben er zeer tevreden over.
Toen mijn paard verder in de training kwam werd hij op een gegeven moment "lui-er" .
Ik ben eerst overgegaan op sportbrok, maar daar werd ze weer heel heet van.
Nu voer ik al een half jaar energy control en dat gaat prima.
Ze is niet heet, maar wel fit genoeg om een zware training zonder problemen uit te lopen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 11:33

dat bij mij ook.

oke hij is nog steeds heet, dat zal hij altijd blijven waarschijnlijk, maar ik kan nu beter met hem werken, hij is niet zo'n bommetje zoals hij eerst kon zijn.
en wat ook erg prettig is is dat hij na 1 1/2 uur losrijden op een snik hete dag (hoezo uitgelopen!) en 2 proeven nog energie overhad en dat was eerst anders.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:38

even oftopic.. ik zoek een brok voor mijn paard waar ze actiever van word maar niet een dikmaker!
weet iemand wat ik haar kan voeren?
tevens voor de pony van mijn dochter een brok waar ze dus niet druk van word en ook geen dikmaker!

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:38

Zelf ben ik ook overgegaan op energy control in verband met de endurance wedstrijden. Ze loopt super erop en heeft een betere uithoudingsvermogen gekregen ook hoef ik niet veel te voeren om hetzelfde te bereiken terwijl ik dan een knetter heet paard heb.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: pavo energy-control

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:46

Ik voer het ook, sinds mei. Eerder voerde ik draversbrok van Havens, maar ik had het idee dat het ook wel wat minder 'heet' kon. Ik heb nu nog steeds een actief paard, maar ik merk dan hij zijn energie beter kan verdelen. Wel geldt dit alleen als ik hem regelmatig aan het werk houd: als ik een paar dagen weinig met hem doe, dan moet hij de eerstvolgende keer dat ik echt met hem aan het werk ga alsnog nodig zijn energie kwijt, ook al voer ik dan minder. Haha!

Anyway, mijn paard loopt ook endurance, klasse 3 (tot 120 km). Ik hoorde positieve verhalen over deze soort brok voor duursportpaarden en vond het het proberen waard. Mijn paard krijgt overigens op trainingsdagen 1 kg per dag, 's avonds krijgt hij een schep (bij flinke arbeid wat meer) Fyto Gold van Garvo naast hooi, lucerne en weidegang.