Alleen stro & krachtvoer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 15:49

Heej bokkertjes Doei! Haha!

Ik vertrek zondag op een 'kamp' van enkele dagen speciaal voor haflingers... maar ik zit met een probleem: ze krijgen daar alleen maar stro (stalbedekking dus) en Krachtvoer (haver e.d.) .
Maar m'n haflinger staat altijd op de wei dus is dat niet gewoon... Nu zijn we ze al een beetje voer aan het bijgeven voor te wennen eraan, maar zou ik ook 1 of 2 balen hooi meenemen (we hooien zelf onze weides) en dan geven na het rijden en dan wat minder krachtvoer vragen.


Groetjes inèz!

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:23

Lijkt me heel verstandig om dan je eigen hooi mee te nemen!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:06

Zou zeker hooi meenemen en 2-3 plakken per dag voeren. Als ze niet gewend is om veel stro te eten, kan ze er koliek van krijgen. Ook van bijna niet naar veel krachtvoer is niet gewenst.

8nnemiek

Berichten: 43460
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:33

Dat zou ik ook zeker doen inderdaad! Ik denk toch dat meer mensen dat doen daar, of niet?
Krijg je haf normaal niks bijgevoerd? Dan zou ik dat nu ook niet doen, misschien alleen een flinke hand voor het idee dat ze ook wat heeft gehad. Mijn paard wordt bijvoorbeeld helemaal hyper als ie meer dan een kilo brok per dag krijgt..

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 21:30

Mijn haf krijgt wel bijgevoerd als de weide begint te verminderen dus ze is wel wat voer gewoon... Maar er wordt ook 3-4 uur op 1 dag gereden dus dat krachtvoer zal ze nodig hebben Lachen

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:45

Op zich kun je stro uitstekend als ruwvoer geven, maar dan moet je wel een beetje kijken naar wat voor stro en hoeveel. Als het paard er niet aan gewend is, zou ik zeker een deel hooi bijvoeren, maar op zich is stro zeker niet verkeerd als ruwvoer voor sobere paarden.

Anoniem

Re: Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:44

Zeker meenemen!
Ten eerste omdat je paard dat voerschema helemaal niét gewend is, daarbij is stro geen geschikt ruwvoer om volledig te voeren. Althans; Je hoort vaak dat paarden van te veel stro koliek krijgen en daarbij is je Haf er niet aan gewend, zo'n hoeveelheid.

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 21:43

Hej, ben nu terug van kamp en heb ze op drie dagen 2 balen hooi gegeven... En weinig krachtvoer (je moest ze zelf voeren). Gelukkig heeft ze bijna niks van haar stro gegeten Lachen Dus alles is goed gegaan!

Anoniem

Re: Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:57

ik ben ook van mening om zeker wat hooi mee te nemen!

Peet_Paneel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Bolsward

Re: Alleen stro & krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:54

zoals je zelf al in gedachten hebt Knipoog lekker hooi doorvoeren Haha! veel succes op het kamp!