Vitamine E + selenium?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 21:41

Omdat mijn merrie redelijk snel spierpijntjes heeft, ze nu wat meer in training komt, en niet veel brok krijgt, voer ik haar nu vitamine E en selenium bij.
Vorig jaar ook een tijdje gedaan in een moeilijke periode, en had wel het idee dat het meehielp.

Hebben jullie ervaring met bijvoeren van dat supplement? Merkte je wat?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:51

Ja. Ik gebruik het ook bij een paard met spierprobleempjes. Zij heeft heel wat minder problemen nu ze de Vit.E + Se. krijgt. Als ik het weg laat komen de problemen terug dus ik blijf het geven.

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:59

Zeker, in het voorjaar moet ik het mijn paard voeren, omdat hij dan een extreem gebrek aan vitamine E heeft. Door het voeren van extra vitamine E en selenium gaat het prima. Hij krijgt het dagelijks door zijn voer en na gebruik wat extras.
Op een gegeven moment merkte ik dat het onder het rijden niet zo lekker ging en ik heb de dosering wat verhoogd en in no time was hij weer de oude.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 19:15

Absoluut! Dat merk je echt duidelijk. Ik heb goede ervaringen met Muscle base van Cavalor en Equitop Myoplast.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:09

Heb ik ook erg goede ervaring mee. kon het goed merken. na dat de pot leeg was ben ik gestopt met geven. ze loopt nu nog steeds prima. Mocht ik weer het idee hebben dat het wat minder gaat zou ik dat spul direct kopen.

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:30

ja, super spul. alleen op de verpakking van de selenium die ik voerde, stond dat je hem niet langer achterelkaar mocht voeren dan 10 dagen. na een paar dagen niet voeren van dit spul weer maximaal 10 dagen. let daar wel even op!

SylviaG

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-10-05
Woonplaats: omgeving Rotterdam

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:35

Waar merken jullie het dan voornamelijk aan? Zie je ook als buitenstaander duidelijk verschil of voelt ie alleen fijner aan als je erop zit.
Ik heb het nog nooit gevoerd omdat ik dacht dat je het niet echt zou helpen. Maar ik hoor nu toch echt wel positieve verhalen.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:39

Ik voelde het tijdens het rijden. aan de hand stapte ze ook makkelijker. En ik zag het aan de vacht.
Ze kreeg zomaar heel veel appeltjes ophaar kont. Hoewel ze dat normaal nooit zo heeft.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 12:09

Minder verzet --- spierpijn, losser door het lijf, soepeler, makkelijk te rijden.

Bruintje_87

Berichten: 2372
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:00

Mijn paardje heeft ook een spierprobleem, bij haar sloeg helaas de gewoone vitamine e en selenium niet aan, en ik bestel nu altijd via de dierenarts puur vitamine e, waar ik heel tevreden over ben Lachen

Verder krijgt ze nog msm poeder en gewoon vitamine.
Msm poeder is ook voor de spieren, super spul vind ik het Lachen

anderea2

Berichten: 148
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Scharnegoutum

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:39

Ik heb vanaf het begin al vitamine e en selenium bij gevoerd, ook geef ik hem Neutradex erbij. Muscle base van Cavalor gebruik ik nu alleen in de zomerperiode als ik erg veel concoursen heb. Ik kan gewoon merken dat hij dan beter zijn voer omzet en meer in de spieren komt.

anderea2

Berichten: 148
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Scharnegoutum

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:41

Suzanne F. schreef:
Absoluut! Dat merk je echt duidelijk. Ik heb goede ervaringen met Muscle base van Cavalor en Equitop Myoplast.


Die Equitop Myoplast, wat doet dat precies en wat zit daar in? ben ik wel erg benieuwd naar

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:16

goed spul. Tijdens het stalseizoen voer ik dit en ik merk wel verschil bij Ian

Brennie

Berichten: 1770
Geregistreerd: 13-07-05

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:43

Ik heb het ook een tijdje gevoerd en het hielp wel. Maar toen kwamen we erachter dat het paard eiwitgevoelig was en zijn we overgestapt op Havens draversbrok en nu heeft hij geen spierpijn meer en hoeven we dus ook geen Vit E en sel. bij te voeren. Dus misschien voor enkelen onder jullie ook een idee?

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:31

Mijn oude pony kreeg het. Hij was oud en had artrose enzo. Hij kreeg het in een pompje van de dierenarts, niet te betalen zo duur. Hij moest puur vit. e en selenium hebben doordat hij ook cushing had en dus voor de rest geen eiwitten enzo binnen mocht krijgen ivm hoefbevangenheid. Dus kon ik geen mixjes nemen waar vit. e en selenium inzat, maar moest het puur via zo'n pompflacon. Het werkte erg goed voor hem, hij kon er lekker door lopen en rennen.

Memuska

Berichten: 5012
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:53

Een paardje wat ik bijrijd krijgt regelmatig een kuur. Hij heeft snel last van stijvigheid (is er nochtans maar 14...) maar als hij die vitamine E en Selenium bijkrijgt merk je daar niets van. Ik ben er dus heel tevreden over!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:04

Brennie schreef:
Ik heb het ook een tijdje gevoerd en het hielp wel. Maar toen kwamen we erachter dat het paard eiwitgevoelig was en zijn we overgestapt op Havens draversbrok en nu heeft hij geen spierpijn meer en hoeven we dus ook geen Vit E en sel. bij te voeren. Dus misschien voor enkelen onder jullie ook een idee?


Dat doe ik nu dus ook. Mijn paard mag bijna geen eiwitten meer omdat hij daar slecht tegenkan en ziek van wordt (nieren). Hij mag ook absoluut geen kuil meer maar wel droog hooi en hij krijgt een 5 granenmix van Havens met vitamineblokjes daarin. Vitamine E en selenium hoef ik van mijn veearts niet meer te voeren Moet zeggen dat ik bij Omar ook nooit echt verschil zag als ik vit. e en selenium bijvoerde.

Anoniem

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:16

Ik vind het ook zeer fijn spul. Lachen !

peertjow
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-09-06

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:27

Ik voer mijn paardje oko vitamine e + sel. i.o.m. de DA, omdat hij EMDN (spierziekte) heeft. Hij heeft het echt nodig ook zijn vacht wordt er mooier van. Dus ik voer niet max 10 dagen achter elkaar (zoals boven staat aangegeven) maar elke dag.

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:32

Spark kreeg ook een mix van Vitamine E, Selenium en Lysine. Ze was spierbevangen geweest en kwam daar moeilijk bovenop. Het is zeker een hulpmiddel geweest.

Larissa_

Berichten: 324
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Geleen

Re: Vitamine E + selenium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:44

Nu ong. een jaar geleden kreeg ik problemen met mijn epony hij begon echt heel erg te blokeren toen maar de dokter erbij gehaald want we vonden het niet normaal bleek dus vitamine E gebrek hij ons een pot vitamine e voorgeschreven
2 weken op rust dagelijks anderhalf schepje werkte perfect!
maar we moesten het rsutig afbouwen maar toen ging het weer de verkeerde kant op dus nu blijven we het hem gewoon elke dag bijvoeren..