Te dik, aanpassing voer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendaris
Berichten: 12
Geregistreerd: 06-03-06

Te dik, aanpassing voer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 10:11

Mijn te dikke pony krijgt nu een vierde kilo biks ( een vierde schep) s ochtends en s avonds als ze op het land heeft vgestaan (zon 3 uur per dag) , anders er vanzelfsprekend hooi bij.
Nu wil ik haar muesli gaan voeren ipv de biks, omdat dit minder dikamkend is.

Het is lichter en heeft mer vitaminen, maar hoeveel moet ik dan geven aangezien het minder weegt ed weet ik echt niet hoeveel ze moet krijgen

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Te dik, aanpassing voer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:08

Je kunt vaak voeradvies krijgen van het merk voer dat je wilt gaan voeren. Hier bijvoorbeeld: http://www.garvo.nl/paardenvoeders/ en dan kan je een speciaal telefoonnummer bellen.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Te dik, aanpassing voer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:09

Meer beweging of een landje met minder (voedend) gras, werkte bij mijn pony super, ook krijgt ze alleen als ze aan het werk geweest is een halfje biks en als de andere paarden gevoerd worden en ze staat op stal.

Anoniem

Re: Te dik, aanpassing voer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 16:29

Ik heb zelf voor mijn Fries die ook snel te dik is gewoon altijd een Kruidenmuesli, niet specifiek niet-dikmakend, maar meer met een schepje aanvullende kruiden erbij als aanvulling, zou een paard sowieso toch niet gauw dik van moeten worden?
Verder staat ze op zeer schraal land, de hele dag, zonder hooi. Hierop doet ze het prima.
Kan je geen stukjes land afzetten? En het hooi minderen (afbouwen dan iig) en wat extra training aan de longe bijvoorbeeld? Moet dan lukken je pony weer op't juiste gewicht te krijgen Knipoog