Voer advies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Voer advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 17:30

Hoi!
Ik vroeg mij af of er ook bokkers zijn die zo nu en dan, of misschien wel geregeld, voor hun paard een voeradvies "op maat" laten adviseren door een voedingsdeskundige. Via onze leverancier (Pavo) krijg ik elk halfjaar opnieuw een voer advies voor alle paarden. Voorheen deed ik dit ook niet en voerde ik zelf wat mij goed leek. Het scheelde niet veel van hetgeen wat ik als advies mee krijg. Toch merk ik dat de paarden het nu een stuk beter hebben.

Zijn er meer bokkers die zich op deze manier laten adviseren en bezig zijn met het voerschema van hun paard? Of vind je het totale onzin? En vooral, waarom?

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: Voer advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:28

Ja, ik heb het idd laten doen door een pavo voedingsdeskundige omdat ik wilde weten of mijn paard genoeg vitamines, mineralen etc binnenkreeg.

Ik was blij met het advies, geen verkooppraatjes e.d.

Ik heb er alleen (nog) niets mee gedaan Bloos

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Voer advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 19:54

Ga je er nog wat mee doen? En verschilde het veel tov wat jezelf voerde?

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Voer advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:37

Ben echt tevreden met PAVO. Mijn vorige paard gaf ik PAVO energy control maar deze liep ook in de sport. ALLE vitamines zitten erin, en zoals ik in een ander topic ook schreef vind ik het voordeel dat ze in plastic zakken verpakt zijn. Om toch alle vitamines naar binnen te krijgen bij mijn paard gaf ik als lekkernij de Subli Muesli zonder haver die ook barstensvol vitamines en mineralen bevat. Ik ben 1 keer AFGESTAPT van PAVO en dat is in 19 dagen te merken (werk en vacht!) Hij had een doffe vacht gekregen topen ik hem geen pavo meer gaf. Voor mij als KRACHTVOER dus alleen PAVO. Balen dat het duur is vergeleken met alle andere voerleveranciers maar HET PAARD IS HEILIGDOM en krijgt dus alles wat het hartje (letterijl & figuurlijk) begeert!!
Mijn OBelisk X Ferro kreeg 2,5 kilo PAVO Energy Control en een half kilo Subli Muesli. Verdeeld in 3 rantsoenen per dag. Daarnaast kreeg hij onbeperkt hooi maar hij at daar altijd wel in goed ritme in. En ik kon het niet laten om hem veel wortels te voeren (in de worteltijd) en 's winters appels (1 per dag na het rijden)
Mijn veulen krijgen veulenopfokkorrel van PAVO (PODO) Daarnaast staat hij ook nog in het land en kan hij al gras eten met zijn 8 tandjes en drinkt hij tot oktober melk bij zijn moeder. Vandaar dat ie best wel een vetklepje is.......

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Voer advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 13:54

@ Downhill
Als ik omreken wat mijn paarden nu kosten op PAVO voer, vergeleken met goedkopere merken, ben ik juist goedkoper uit. Bij de goedkopere merken moet ik meer brok of supplementen bij voeren om hetzelfde resultaat te krijgen als op het pavo rantsoen. Het scheelt mij bijna 15euro per maand dat ik goedkoper uit ben met pavo, reken het maar eens op een jaar uit Bloos toch een leuk bedragje Haha!

VDB
Berichten: 4098
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Voer advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:44

RUBYWHITE schreef:
@ Downhill
Als ik omreken wat mijn paarden nu kosten op PAVO voer, vergeleken met goedkopere merken, ben ik juist goedkoper uit. Bij de goedkopere merken moet ik meer brok of supplementen bij voeren om hetzelfde resultaat te krijgen als op het pavo rantsoen. Het scheelt mij bijna 15euro per maand dat ik goedkoper uit ben met pavo, reken het maar eens op een jaar uit Bloos toch een leuk bedragje Haha!



Zooo heb ik het nog niet bekeken Rubywhite.....
Knipoog Dus dat betekent dat ik het geld wat ik over heb kan besteden aan een mooi hoofdstel, ofzo........? HAHAHAHA!!! Clown

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Voer advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:54

Bijvoorbeeld Haha! Het bedrag is wel gebasseerd op 3 paarden Bloos Maar goed, wel de moeite waard dus Knipoog