Hoeveel voeren een drachtige merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Hoeveel voeren een drachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 23:05

Mijn verzorg paard is drachtig en is in februari uitgerekend.

Hoeveel voeren jullie je drachtige merrie. Want mijn verzorgpaardje is altijd al van nature dikker geweest. Dus ze is al aan de dikkere kant van de drachtigheid.

Anoniem

Re: Hoeveel voeren een drachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 19:05

De laatste 3 maanden van de dracht is het pas noodzaak ze echt bij te voeren. Onbeperkt ruwvoer is sowieso perfect en daarnaast even kijken naar een speciale Merriebrok/muesli om bij te voeren. Lachen
En verder evt. een vitaminesupplement als aanvulling of gewoon lekker makkelijk een liksteen verzorgen, altijd wel van belang; Paard likt dan naar behoefte.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Hoeveel voeren een drachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 20:52

In de winter geef ik meestal 1 keer per week slobber is dat ook goed voor de dracht of niet

Brennie

Berichten: 1770
Geregistreerd: 13-07-05

Re: Hoeveel voeren een drachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:35

Normaal blijven voeren tot 2 maanden voor de uitgerekende datum. Dan ga je merriebrok voeren. Ik gaf mijn merrie, kwpn, 5 kilo per dag, verder kreeg ze natuurlijk gewoon hooi bij, zodat ze die 5 kilo wel normaal kon verteren, om koliek te voorkomen. Als je paard wat aan de dikke kant is, zou ik toch zo lang mogelijk blijven doorrijden, in ieder geval beweging geven. Als je paard te dik is, is dit niet bevordelijk voor de bevalling.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Re: Hoeveel voeren een drachtige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:30

merriebrok is niet altijd nodig...
Hier werd het zelfs verteld dat het onzin was Tong uitsteken
Onze merries kregen gewone brok en ze zijn beide gezond en hebben gezonde veulens hoor... ze krijgen niks te weinig