Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 20:11

Gisteren wilde ik muesli gaan voeren en toen ik de ton open deed krioelde het van de beestjes, ieks......
De muesli was al half op en ik heb verder niets gemerkt met voeren, wel wat zwarte stipjes aan de rand gezien, maar niet eens aan gedacht dat dat kan leven, ik meende dat het wat korreltje uit de muesli was!
Maar nu de vraag, wat is het? En kan het kwaad, want ik denk dat de paarden er toch wat van binnengekregen hebben...
Het moet in de zak er al in hebben gezeten, want van buiten was er geen beestje te bekennen en in de voerton met brokken, die ernaast staan. wat ook geen enkel exemplaar aanwezig...

Hier wat foto's van wat voer in een emmer:
http://i95.photobucket.com/albums/l146/Suuske_2006/J2100009.jpg

En een close-up
http://i95.photobucket.com/albums/l146/Suuske_2006/J2100011.jpg

Iemand meende dat het klander was, een beestje wat de haver en gerst van binnen opeet.... Het lijkt iig op een of ander torretje

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:47

Ik weet niet wat het is,wél dat je hiermee zo snél mogelijk naar de verkoper moet terug gaan!

Haffie2006

Berichten: 184
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:42

Ziet er niet heel gezond uit.
Zou ook zeker terug gaan.
Dit wil je je paard toch niet geven.

chicolover

Berichten: 1253
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:45

jakkie!!
niet aan je paard voeren en idd meenemen naar die gast waar je het van gekocht hebt!!

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:47

Ik had laatst ook zoiets in m'n trommel paardensnoepjes, schrok me een ongeluk!
Dacht eerst ook dat het zaadjes uit de snoepjes waren ofzo...

Heb de bak dichtgedaan en zo in de vuilcontainer gegooid, bah!

enidan23
Berichten: 373
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:52

klopt als je t telang bewaard kunnen er idd beestjes in ontstaan,, ik had een allemaal ingredienten gehaald omzelf brood te bakken..1 brood gebakken en de rest is in de kast beland Knipoog
inene krioelde de hele kast van de licht grijze vieze beestjes Verward gedver!! zelfs in afgesloten blikken dus ze ontstaan echt in die mueslirommel.

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:51

Ik kan niet goed zien wat voor insect het is, maar je muesli kan je iig weggooien! Heb je de zak nog waar het in zat, dan kan je de houdbaarheidsdatum checken.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:15

Die beestjes zaten ook ooit in het konijnenvoer (dat ik kocht in de supermarkt). Je kunt er weinig aan doen. Voer weggooien en voortaan niet op een 'te warm plekje' zetten Lachen

Anoniem

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:01

Ik dacht in eerste instantie aan van die fruitvliegjes; Maar daar lijken ze als je goed kijkt totaal niet op.
Zou die foto's eens naar de fabrikant sturen Verward

Báh!

Anoniem

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:01

Lijken echt op een soort kevertjes/wantsjes.
Je kan de muesli iig weggooein..

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 16:19

Ik ben ermee teruggegaan naar de leverancier en daar heb ik gewoon een nieuwe zak muesli voor teruggekregen. Hij dacht dat het klander was, maar toen hij de beestjes zag twijfelde hij er toch wel aan.
De houdbaarheidsdatum van de muesli is nog oke, dus daar ligt het niet aan, ook het te warm worden van muesli lijkt me niet aan de orde, aangezien de muesli koel op stal staat in een afgesloten ton..
Ik zal de foto's idd eens naar de fabrikant sturen, misschien weten zij wat dit voor beestje is...

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:24

e getver... Wat een vage beesjes Verward

Wel mooi dat je een nieuwe zak heb gekregen Lachen

Anoniem

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:25

Suzy schreef:
Ik ben ermee teruggegaan naar de leverancier en daar heb ik gewoon een nieuwe zak muesli voor teruggekregen. Hij dacht dat het klander was, maar toen hij de beestjes zag twijfelde hij er toch wel aan.
De houdbaarheidsdatum van de muesli is nog oke, dus daar ligt het niet aan, ook het te warm worden van muesli lijkt me niet aan de orde, aangezien de muesli koel op stal staat in een afgesloten ton..
Ik zal de foto's idd eens naar de fabrikant sturen, misschien weten zij wat dit voor beestje is...


Gelukkig dat je een nieuwe zak kreeg!
Ben net als jij vooral benieuwd wát voor een beestjes dat nou zijn!

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:28

Suzy schreef:
Ik ben ermee teruggegaan naar de leverancier en daar heb ik gewoon een nieuwe zak muesli voor teruggekregen. Hij dacht dat het klander was, maar toen hij de beestjes zag twijfelde hij er toch wel aan.
De houdbaarheidsdatum van de muesli is nog oke, dus daar ligt het niet aan, ook het te warm worden van muesli lijkt me niet aan de orde, aangezien de muesli koel op stal staat in een afgesloten ton..
Ik zal de foto's idd eens naar de fabrikant sturen, misschien weten zij wat dit voor beestje is...


Dan is de vraag; waar stond de muesli voordat je hem kocht? Pling
Ik ben helaas bekend met het beestjes fenomeen Boos!

Het zijn net kleine boktorretjes (met zo'n soort gewei) Nagelbijten / Gniffelen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:13

Echt jakkes! Mooi dat je een nieuwe zak gekregen hebt. Zou zeker een foto naar de fabrikant sturen en voortaan even goed kijken met scheppen Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:15

het lijken mij idd ook wandsen, maar zit de muesli daar nu in een ander emmertje dan de orginele verpakking?

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:09

Zo ben ik een keer aan een mottenplaag gekomen door hamstervoer wat je zelf kon scheppen bij super dierenland. Was echt ranzig (zat ook in een gesloten bak)
Inderdaad weggooien en als het in een gesloten bak gezeten heeft ermee terug naar de verkoper.

marcellaZH
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-04-06

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:14

Ik heb precies dezelfde beestjes gehad in mijn hamstervoer. Zag er in het begin wel eens 1 over de muur lopen, maar ze waren zo klein dat ik dacht dat die vast van buiten kwamen totdat ik in de bus voer keek, helemaal vol ! Heb alles weggeooid en de kooien meteen verschoond.

Haffie2006

Berichten: 184
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:58

Bij ons komt het ook wel eens voor in de ftruitschaal.
Gewoon te vies

LPtjuh
Berichten: 1883
Geregistreerd: 29-09-04

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:06

ielllll!!!
nouja in iedergeval super service dat je een nieuwe zak hebt gekregen!
bedoel dat doen ze ook niet overal , hoewel het wel zou moeten , maar dat ter zijde.

ik heb zo iest nog noooit gezien .
bizar man , zou me echt rot schrikken. bahheb ej het je paard ook gevoerd voordat je die beestjes hebt gezien????

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:32

Dit zou ik echt niet meer voeren! Het kan ook zijn dat er een vlieg ofzo is in gaan zitten en dat ie eitjes heeft gelegd.

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:39

dat spul ben ik ook weleens in knaagdiervoer tegengekomen, zij idd een soort torretjes, dat voer zou ik niet meer geven...!!!!

Anoniem

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:06

Als je het weet; Houd je ons dan op de hoogte? Ben zeer benieuwd wat voor vieze kriebelbeestjes dat zijn Bloos! !

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 20:52

Ik heb bericht terug gehad van de fabrikant. Het gaat hier idd om klander. Een beestje wat zijn eitjes legt in de graankorrel en bij (extreem) warm weer komen die uit en worden het dus van deze beestjes. Het kon iig geen kwaad voor de paarden mochten ze er iets van binnenkrijgen.
Wel werd ons aangeraden het voer weg te gooien.

en vandaag onze nieuwe zak muesli open gedaan en in de ton gedaan, en weeer opnieuw van die beestjes....pfff Slapen Dus morgen maar weer terug ermee......

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:59

Klanders idd. Kunnen al erin hebben gezeten ver voordat het voer ooit in die zak is gekomen.

Wij hebben ze in de winkel waar ik werk ( welkoop )ook wel eens in het voer, ik loop ook altijd even langs de zakken voer als we ze binnen krijgen, als je stil bent dan hoor je ze krabbelen in de zak. Die gaan er dus ook altijd meteen uit, maar soms gebeurd het later dat ze uitkomen, en dan heb je idd de pech dat net als jij gaat voeren de beestjes overal zitten.
Gewoon morgen weer even terug gaan, en eerst luisteren aan een nieuwe zak voor je 'm meeneemt Knipoog

Kunnen hun ook verder weinig aan doen, de fabrikant ook niet veel, daar krijg je soms mee te maken als je met natuurprodukten ( wat muesli is ) bezig bent

Maar goor is het wel, en je zit er ook niet op te wachten