Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolaa

Berichten: 1259
Geregistreerd: 12-02-05

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 12:47

welk merk was dit?

Anoniem

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:52

Bah Lips are sealed

monsera
Berichten: 3079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:44

Gatver.Emmer leeg gooien en ontsmetten die hap.

Ik vind het wel erg vreemd dat het in je andere zak voer ook zit.Kun je weer terug.mss moet je de volgende zak vast open maken in de winkel dan hoef je niet weer terug.Als het in de volgende zak ook weer zit zou ik persoonlijk overgaan op een ander merk.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:29

Merk heeft er niks mee te maken, het gebeurt vaker rond deze tijd.
Die beestjes leggen eitjes op de graanvelden die nu uitkomen. Dat is gewoon dikke pech, kan elk merk overkomen. Zo'n klander denkt echt niet : "Hey verrek, op dit veld oogsten ze voor PAVO, laat ik hier niet mn eitjes neerleggen. Maar zie nou, daar is het Havens-veld, nou ben ik op de juiste plek "

Het kan de fabrikant overkomen, ze moeten het wel selecteren, maar die eitjes kunnen uitkomen tussen productie en verkoop

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:06

Merk ga ik niet vertellen omdat dit er idd niets mee te maken heeft Haha!
Alleen vraag ik me nog af of die klander enkel vanuit het veld in het voer terecht komen of dat het ook nog elders (bijv. bij de voerleverancier) in een zak kan komen.
Wij hebben nl. weer een nieuwe zak meegekregen van een nieuwe partij, die er dus net een dag ofzo lag.. en daar zat de klander ook weer in! Lang niet zoveel als die andere zakken, maar het zat er toch wel in.
En als wij er zoveel last van hebben, waarom hebben anderen nergens last van...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:17

Als ze bij de voerleverancier veel last hebben van klanders kan het proces daar ook doorgaan ja. De eitjes die uitkomen geven beestjes die zich ook weer ergens voortplanten, en als ze de broeiplek voor hun neus hebben zullen ze niet ergens anders naartoe verkassen.
Wel typisch dat er zoveel zakken met klander zijn, ookal is het iets wat je als fabrikant overkomt, toch moet dat wel geselecteerd worden. Oke het kan gebeuren dat er tussen productie en aflevering eitjes uitkomen,maar allemaal is wel erg sterk.
En de winkel hoort het ook nog te controleren, die moet langs de zakken lopen voor verkoop.
Laat anders de winkel met de leverancier bellen, want 3 keer een zak met klanders meekrijgen is wel weer erg veel van het goede.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:33

Ach dat gebeurd. er zitten ook wel een weavils (is engels, weet het nl woord niet) in meel tarwe producten die je hele keukenkastje coloniseren. Het zelfde inderdaad met motjes in konijnenvoer. Die eitjes zitten er nu eenmaal soms in. Ik vind wel dat ze je een nieuwe zak moeten geven, maar om nou paniek te maken is wat overdreven. Opeten kan echt geen kwaad hoor. Denk je dat paarden in de wei nooit een beestje mee eten?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:41

vind het wel een héél smerig idee dat je als de eitjes nog niet uigekomen zijn dus voer met insecten-eitjes aan je paard aan het geven bent....

Nibbit

Berichten: 10420
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:43

Brrr, ik krijg jeuk van die foto`s, jakkes!!

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:38

Ik vind wormeieren een stuk vervelende dan insecteneitjes. Trouwens in de zomer krijgen ze aan de lopende band insecten binnen, denk maar aan horzellarven.

_daisy

Berichten: 376
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:34

jaa meuslie ken je wel weer weg gooien Scheve mond

Anoniem

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:53

Góh Clown

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:33

Heeey!
Bij schepvoer heb je dat vaak, insecten leggen hun eitjes in het voer omdat het "open" ligt ... En ooit komen die eitjes dus uit Knipoog en krijg je die ellende. Dat is een van de redens waarom ik nooit schepvoer koop Lachen. Wanneer het in de verpakking zit kan het ook gebeuren, maar dat komt toch wat minder vaak voor ...
Gr.
Naatje

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:05

Misschien de emmer afsluiten met een deksel? Nagelbijten / Gniffelen

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:34

Suziej schreef:
Misschien de emmer afsluiten met een deksel? Nagelbijten / Gniffelen


Als je zo'n zak koopt is die ook nog dicht hoor. Dus die emmer heeft er niks mee te maken...

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:42

Ik ben ook bekend met het fenomeen 'beestjes in het voer'. Beestjes komen alleen in muesli-achtig voer voor (in normale brok niet). Vaak komen die beestjes als je het voer uit de zak haalt en in een ton doet. De ton hoeft maar een klein beetje smerig te zijn (eerdere voedselrestjes, stro e.d.) of er komen als beestjes in. Ik heb het namelijk zelf een keer met gemengd knaagdieren voer gehad. De verkoper adviseerde mij om de ton voortaan schoon te maken met water. Sindsdien was ik de ton schoon, waarna ik er weer nieuw voer in doe. En ik heb nooit meer een 'beestjesprobleem' gehad!

Ibbel

Berichten: 49203
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:52

Die beestjes eten gewoon door papieren én plastic zakken heen. Alleen goed dicht inpakken in goede tonnen helpt wel om besmetting van buitenaf te vermijden. Bij een fouragehandel kan dus door één besmette zak al vrij snel de hele winkel besmet zijn.
Ik heb ze idd ook gehad in meelprodukten in huis (hopeloos, je kan je hele voorraad weggooien), die kwamen uit een zak hondenvoer, die ik ook in de kelder bewaar, naast m'n rijst, m'n macaroni, etc. De paardensnoepjes waren ook al snel aangedaan, kortom, complete ellende.

Maar kwaad kan het verder niet om op te eten. Is gewoon, net als alle insekten, een prima bron van eiwit. Sprinkhanen ed worden niet voor niks als lekkernij gezien in Afrika en dergelijke landen. Heb zelf ook wel eens gefrituurde torren, duizenpoten en larven van allerlei beesten gegeten. Is best lekker, beetje kroepoek-achtig.

Die motten die ook genoemd zijn had ik laatst ook, maar die was ik gelukkig snel kwijt. Die beesten hebben de voorkeur voor zonnebloempitten, in knaagdiervoer zitten ze dus graag.

nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:56

ik ben dus helemaal niet bekend met het beestjes fenomeen Haha!, maar bokt is dus overal goed voor, ik heb weer wat geleerd!!!!! ga straks gelijk in de voerkist kijken opzoek naar beestjes Pling haha Pling

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 22:55

ja ik ook! Ik heb boven een zak muesli staan, daar neem ik steeds een bak van mee naar stal. (kan de muesli niet op stal bewaren, zitten muizen in mijn kast Tong uitsteken (en een ton past er niet in) Ben benieuwd.. ik hoop het niet!

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:02

*volg het even*
vind het een intresant topic

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 23:14

Ja die beestjes zijn zo klein dat ze wel door luchtgaatjes in papieren zakken heen gaan. Voer zit meestal niet vaccüum verpakt, dus ze komen er wel in.

Maar nou moet niet iedereen ineens als een speer zijn voer gaan controleren op beestjes, zolang je niks hoort of ziet is er niks aan het handje. Er zit altijd wel een beest-achtigiets in je voer, of in de weide, paarden vallen er niet zomaar van om, alleen als het in grote mate is zoals bij TS, dan pas wordt het wat smerig.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 20:59

Ben ik het mee eens. Die beestjes zijn hooguit wat meer eiwit in het voer Haha!
Maar als het gaat krioelen en ze zitten overal wordt het gewoon vies. Maar volgens de fabrikant komen de eitjes enkel uit bij (extreem) warm weer. Dus eigenlijk zitten in vrij veel zakken voer eitjes in de muesli?

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:34

bij orisse zat heeel ander soort beestjes in het voer.... het leek wel ene mijt ofzo...

3 mensne bij mij op stal hebben hetzelfde voer als orisse krijgt ook van dezelfde leverancier...

vorig jaar constateerde we de beestjes... maar de anderen hadden nergens last van zeiden ze...

wij heel die vroerton ontsmet met Halamid enzo... goed laten drogen, en nieuw voer erin ( hetzelfde voersoort he ) nou een hele tijd geen last gehad... tot nu deze zomer, opeens weer beestjes ! en ik vond het zo raar, ik kon me ook niet voorstellen dat de anderen er geen last van hadden, dus ik gezegd : ja heb je goed gekeken, wnat het lijkt net ofdat je ton stoffig is, maar als je dichterbij kijkt, zie je dat het loopt... Clown

en hun eindelijk echt goed gekeken, en jaa.. ook hun hadden de "beestjes"

nu laten we het onderzoeken we willen toch wel weten wat erin zat...

en dat voer geven we niet meer natuurlijk Haha!

Halina
Berichten: 419
Geregistreerd: 11-02-05

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 01:32

ah bah het jeukt meteen.

Maar euh die beesten/eitjes kunnen dus ook in de muesli zitten die wij elke ochtend eten Nagelbijten / Gniffelen
Hoef voorlopig geen muesli meer Bloos!

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: Help, er zitten beestjes in m'n muesli [foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:35

gelijk weg die zooi.... bah.